Skip to main content

Hallo, sinds een week hebben wij ineens traag/geen internet en een haperende tv. Alles is gereset maar na 10 min hapert de televisie weer. Tv is verbonden met de dvs1200 maar met een vaste kabel eraan hapert de tv ook. We hebben een experia v10a modem. 

 

@Koenjer  Kunt u de V10A eens een reset naar fabrieksinstellingen geven ?

  • Met de resetknop
    Deze zit aan de achterkant in het gaatje tussen de laatste gele poort en de aan/uit knop. Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 5 seconden in het gaatje tot het powerlampje rood gaat branden. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.

Het modem heb ik gereset maar na een half uur is het gebeurd met de verbinding. 


Gebruikt u de app op de smarttv? Of de tv ontvanger? Indien dat laatste: welke ontvanger heeft u?


Heeft u bij het testen met de kabel de dvs's wel helemaal verwijderd?


Ja die waren er helemaal uit


Hoi @Koenjer, welkom. 

Ik zie dat je met hulp al het een en ander heb getest, waaronder een reset van het modem, maar helaas zonder resultaat. In ieder geval als het internet niet goed is zal de tv ook niet goed zijn. Dus daar moeten wij het in gaan zoeken verwacht ik. 

Mocht je een glasvezelverbinding hebben wil ik je ook aanraden het glasvezelkastje eens stroomloos te maken voor minimaal 2 minuten. 

Anders hoor ik graag hoe het modem verbonden is met het aansluitpunt, is dat met een ronde kabel van minimaal 2 meter zonder splitter? 

 


Sorry voor de late reactie. Het glasvezel kastje is ook spanningsloos geweest. Er gaat een dun kabeltje vanaf de glasvezel na een kastje en vanaf daar met een rode utp kabel na de experia box v10a. Internet lijkt wel weer ok, maar de tv blijft met enige regelmaat haperen. Vooral bij zenders inschakelen. Dvs1200 daarna weer gereset maar geen resultaat. 
 


Schakel de dvs eens uit en leg tijdelijk een kabel, geen problemen? Dan oorzaak gevonden, dvs, dan uitsluitend bekabeld werken.

 


Ik ga het morgen eens proberen, alleen het heeft altijd goed gewerkt met de dvs en ineens op een dag bleef die maar haperen. Maar we gaan het zien


Ik ben ook wel benieuwd zonder. Als het dan goed werkt dan is het de DVS. Je kan dan de tips voor storing met DVS doorlopen. 


Het heeft een paar dagen goed gewerkt met kabel maar hij doet het nu ook met de kabel. Ik wordt er nu wel een beetje moe van. 


Snap dat je er moe van wordt. De dvs's zijn allemaal de deur uit en je hebt de ontvanger nu direct aangesloten op het modem? Dus geen switch ergens in het netwerk? Begrijp ik zo goed?


Ja dat klopt. Het wordt helemaal erg als ik een programma wil terug kijken. 


Meer kan je niet doen.  Ik denk dat er dan toch een monteur aan te pas moet komen of eerst een nieuwe ontvanger.  Een moderater gaat dit weer oppakken. 


@Koenjer, zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kan ik er verder in duiken. 


De gegevens staan er nu in


Ik meet de haperingen terug. Ik heb daarom melding gemaakt bij de technische dienst. Zij zullen binnen 5 werkdagen contact met je opnemen. Hoor graag van je als er contact is geweest.