Skip to main content

Nee geen storing, maar traag.

Waarom?

haal maar 60% van max verbinding.

Bedraad, wifi.

Alles is opnieuw opgestart.

en ik kan niet eens een mail adres vinden om iets naar jullie te sturen.

Krijg alleen maar die stomme bot.

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. forumregels

Mailen met KPN kan inderdaad niet. Je kunt chatten of bellen (0800-0402) en aangeven dat je een medewerker wilt spreken. En dat heb je dit forum natuurlijk 😉

Wat voor verbinding heb je? Welke Experiabox, hoe is alles aangesloten en wat voor snelheid kent je abonnement?


Glasvezel, USG Pro 4, Edge lite 3 als backup, en nog ergens een fritz box als 2de backup (welke type fritz box geen idee gebruik ik al tijden niet meer. Heb totaal geen ExperiaBox.

Cat5e van MTU naar USG, vanuit daar meerdere switchen en AC.

Alles werkte altijd met 500Mbit down (Strak 500! werd geknepen op strak 500) en ergens tussen de 600 en 700 Mbit up.

Nu met KPN haal ik niet eens de 300Mbit.

Terwijl het hetzelfde netwerk zou moeten zijn, Nou er is wel degelijk iets veranderd ik lees dit zelf ook in meerdere post op dit forum.

Wat hebben jullie anders? En nee hoewel jullie geen ondersteuning bieden op de hardware wie ik gebruik moet je lezen waar het over gaat, De snelheid wordt niet gehaald de verbinding werkt, lijkt stabiel maar is traag. Dit ligt (zeer waarschijnlijk omdat het voorheen ook gewoon goed werkte) niet aan mijn hardware.


@wjb jij bent een Ubiquiti-gebruiker en deskundige. Heb jij een vermoeden?


Ik ben niet zo'n fan van de Unifi lijn van Ubiquiti, ik gebruik een EdgeRouter 4.

Toch zou het geen enkel probleem mogen zijn om de gecontracteerde snelheid ook daadwerkelijk te halen.

Ik neem aan dat hardware offloading aan staat op de USG Pro 4.

Overigens gaat mijn eerste verdenking uit naar een probleem met het lijnprofiel.

Ik hoop dan ook dat er snel een moderator van kpn zal reageren.


Hoi @Maglites. Wat vervelend dat je een trage internetverbinding hebt. Ik zie dat je jouw gegevens al hebt achtergelaten in het KPN Forum profiel en dat je een XS4ALL abonnement hebt. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om jouw verbinding door te meten. Ik wil je daarom vriendelijk verzoeken om contact op te nemen met jouw eigen helpdesk:

De klantenservice van XS4ALL is bereikbaar op het nummer: 020 398 76 66
Werkdagen 8.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Technische ondersteuning
Voor technische hulp bij uw internetverbinding, wachtwoord of website.
Dagelijks 8.00 - 22.00 uur

Zij hebben inzage in het complete beeld, kunnen eventueel metingen verrichten en je verder helpen!