Skip to main content

Ik heb de laatste tijd weer veel last van wegvallend wifi en bekabelt internet. Ik heb een KPN Box 12 in combinatie met 2 SuperWiFi punten. Herstarten van de router werkt niet. Daarnaast ook een aantal keer de router gerest via het knopje achterop die je met een paperclip moet indrukken. Dit helpt dan voor even maar na enige tijd doet het probleem zich exact hetzelfde voor. Hoe kan dit opgelost worden want thuiswerken op deze manier is bijvoorbeeld geen doen. 

Hallo @basvdg heb je een koper- of een glas-verbinding? Indien glas, haal dan ook de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom, voordat je de modem/router reset.

 


Hi @JanD ik heb een Glas verbinding. Dus ga dit zeker proberen! Thanks!


@JanD dit heeft helaas niet mogen baten, nog steeds valt de verbinding bedraad en draadloos weg. Hopelijk kan iemand anders mij verder helpen!


Hallo @basvdg dan even bellen met KPN, gratis, 0800 0402.

Succes.

 


Hi @basvdg en welkom op het forum! Is het telefonisch inmiddels gelukt? Zo ja, wat was dan de oplossing?

Mocht het nog niet gelukt zijn om te bellen, of mocht je na het telefonische contact nog vragen hebben, wil je dan je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen en hier een seintje geven samen met eventuele vragen die je nog hebt? Dan pak ik het verder met je op. 🙂


Hi @Sanne_M Nee het bellen is niet gelukt. Ik heb mijn profiel als het goed is nu helemaal aangevuld. Het aparte is dat het nu wel weer soort van werkt thuis. Maar dit is natuurlijk niet de ideale situatie. Dit probleem is al vaker voorgekomen maar nu was de maat vol.


Heb je dit soort dingen in huis?

 


Hi @Joep1965 nee zeker niet. Heb alleen 2 superwifi punten aangesloten met kabels in huis staan.


Bedankt @basvdg! Ik heb de verbinding doorgemeten en zie inderdaad dat die vaak wegvalt (vandaag al minstens 5 keer). Daar loopt dus duidelijk iets niet helemaal soepel. Zou je nog een andere internetkabel tussen je modem en je glasvezelpunt willen testen als je nog een internetkabel in huis hebt? Ik ben namelijk benieuwd of de huidige internetkabel daar geen roet in het eten gooit. 

Mocht je hier trouwens sneller contact over willen dan kun je ook met ons bellen via 0800-0402. Als je inspreekt dat je een storing hebt dan krijg je vanzelf iemand aan de lijn. 🙂 Dat schakelt wat sneller.


Hi @Sanne_M bedoel je dan gwn de huidige kabel vervangen voor een andere tijdelijk? Zou wel erg apart zijn als dit het probleem voor wifi en voor bekabeld geeft. Want ik heb een kabel vanaf de router naar een hub liggen die weer een kabel naar mijn pc brengt. Daar valt het internet ook van weg. Dus dat zou betekenen dat het bij het modem al fout gaat en niet bij het superwifi punt. Maar ga even kijken of ik een kabel heb liggen om te testen. 


Nee ik bedoelde ook te kabel tussen je modem en je glasvezelpunt! Juist omdat de verbinding helemaal wegvalt, tussen ons netwerk en je modem zegmaar. Dus ik ben benieuwd of een andere internetkabel tussen je modem en het glasvezelpunt dit oplost.Â