Skip to main content

Ik ben overgestapt naar KPN met behulp van de overstapservice. Ik heb een SMS gehad dat ik de ontvangen apparatuur kan aansluiten maar heb geen internet. Het internet lampje blijft groen knipperen, ook na resetten, kabels opnieuw aansluiten zoals aangeraden door de aansluithulp.

Inmiddels ook geen internet meer van oude provider. Wat kan ik hier verder mee doen?

Welkom op het forum @phn1234! Dat klinkt als een valse start van het abonnement en ik denk graag even met je mee! Je kan de installatie met behulp van de pagina: Internet, TV en Vast bellen installeren. Je kan ook even bellen met 0800-0402 dan helpen mijn collega's je gelijk verder!


Hi @Remco_, inmiddels gebeld en een afspraak met een monteur gepland. Hartelijk dank voor het advies!


Top! Dan wens ik je veel plezier met jouw nieuwe abonnement en post gerust nog eens topic als we iets voor je kunnen doen!


Ik ben overgestapt van Budget alles-in-een, en volgens email en SMS van KPN zou ik maandag 17 oktober de apparatuur aan kunnen sluiten. Helaas niet, monteur gisteren geweest 2 uur lang van alles geprobeerd maar geen success. Nog een keer de klantenservice gebeld zou een infra probleem zijn, vind ik heel bijzonder omdat mijn vorige provider ook over KPN netwerk ging met ExperiaBox v10. Vandaag gebeld en nu moet een andere monteur MAANDAG pas gaan kijken wat het echte probleem is. Ook heeft klantenservice medewerker zonder overleg de leveringsdatum veranderd, moest dit in de mijnKPN app terugzien.

Is dit de normale service van KPN of alleen omdat ik de eerste maanden korting krijg? Het is dat overstappen op dit moment nog langer duurt, maar ben wel behoorlijk klaar. De oplossing van internet over onze telefoon hotspot is een lapmiddel, zeker geen oplossing voor meer dan een week geen internet. Chromecast werkt bijvoorbeeld niet met mobiele hotspots. Hiervoor sneller een smart tv gekocht dan gepland om kids happy te houden.

 

Admin: samengevoegd


Euhm... er zijn zat mensen die op de camping op de hotspot van hun mobiel tv kijken via Chromecast. Dus bij u thuis zou dat ook moeten lukken...


@Nick83 Kom jij het bij me regelen, ik krijg het niet voor elkaar. Tot vanmiddag, alvast bedankt 👍


Nee ik kom niets bij u "regelen". Het is 2022, het kan al vele jaren en het is gewoon op internet te vinden hoe het werkt. Bijvoorbeeld eerste zoekresultaat:

https://www.chromecasthulp.nl/chromecast-op-hotspot/


@Nick83 Ik ben het met u eens dat alles op google te vinden is. Ik begrijp dat u mijn voorbeeld een onzinargument vind om gedegen service te eisen. Daar kan ik op zekere hoogte in mee gaan, ik wil ook zeggen dat het makkelijk is om het zwakste argument uit te kiezen en daar op in te gaan. Het is lastiger om daadwerkelijk de onderliggende vragen te beantwoorden.

Maar het gaat in mijn ogen niet over de voorbeelden die ik kan aandragen, maar meer over dat ik van een provider overgestapt ben die al gebruik maakte van de KPN infrastructuur en nu te horen krijg dat de infrastructuur niet in orde is. Tot afgelopen maandag waren er geen problemen, na het aansluiten van de KPN apparatuur op de afgesproken datum is het kapot.

Uit uw reactie maak ik dan ook op dat dit normaal is en ik het maar moet uitzitten, als dit het geval is ben ik dan ook zeer teleurgesteld in KPN.