Skip to main content

Sinds 20 oktober heel veel storing internet, waardoor iTV kijken niet te doen is en WiFi er nog meer uitligt dan normaal.  Modem en tv kastje al met enige regelmaat gereset, maar biedt geen soelaas. Dus vraag ik mij af: hebben meer mensen in deze regio hier last van?

Hoi @Simone70 . Wat een hinderlijke storing.

Valt alles tegelijk weg? Zie je op dat moment ook iets bij het modem gebeuren?

Hoe is jouw tv aangesloten? Zit er een lange kabel tussen of is het met draadloze verbindingsets aangesloten?


Ha Erwin, jazeker....de lampjes voor internet en tv gaan telkens uit. Vanochtend 5 na 5 minuten radio via IPad en daarna stopte het geluid en jawel de lampjes op modem gaan uit... Het wegvallen van interner en dus de wifi is heel vervelend en instabiel. De tv valt daardoor natuurlijk ook iedere x weg. Zodra er dan weer alles groen brandt loopt t voor 5 minuten en dan weer eruit. Tv heb ik met de verbindingsweg, maar omdat het signaal op modem al niet doorkomt maakt het niet uit of ik de tv met kabel verbindt...Heb ik allemaal geprobeerd. Ook  tv kastje gereset / software opnieuw geladen en modem ook aantal maal aan en uit gezet. Heel vaak zelfs.…

Heb een experia box v7 en modem staat naangesloten op de oude kpn-aansluiting waar voorheen telefoon binnenkwam.


Hoi @Simone70 . Ik wil die v7 graag vervangen. Ik heb alleen geen mobiel nummer van jou. Kun jij in je profiel een mobiel nummer zetten, waarop jij bereikbaar bent (en waar ik SMS’jes met logistieke informatie naartoe kan sturen)


Ha Erwin, ingevuld! Je denkt dat die instabiliteit in de oudere Experia zit?


We kunnen twee kanten op. Ik probeer je te bellen maar krijg je niet te pakken. Ben je zo meteen telefonisch bereikbaar?


Ha Erwin, zit nu in de auto. Kan wel bellen.


Het wil niet echt lukken. Dan maar even op deze manier:

Ik kan een nieuw modem toesturen. Wellicht verhelpt dat het probleem. De lijn meet wel problematisch, dus optie 2 is een monteur.

Mocht je liever een monteur willen: Op welke dagen (en dagdelen) komt dat uit?


Ha Erwin, ja...Sorry, ik was onderweg en net te laat met opnemen en kon je niet terugbellen en geen internet...dus vandaar mijn late reactie, nogmaals sorry. Dan is een monteur wel het meest handige, denk ik, als de lijn al problematisch is. Neem aan dat hij/zij dan ook een nieuwe experia box meeneemt? Komen zij ook op zaterdagen of kan dat alleen op doordeweekse dagen? In het eerste geval kunnen wij alle zaterdagen; 31 oktober de eerste aankomende en kan heel de dag. in het tweede geval: moeten we eerst even vrij zien te regelen, maar dan zou dat na 15.30 uur moeten kunnen en dan maakt de komende week niet uit welke dag. Ik hoor graag.


Ha Erwin,  Ik zie in mijn agenda dat het een dinsdagmidag 27/10, donderdagmiddag 29/10 en vrijdagmiddag 30/10 een probleem zou vormen om 15.30 uur thuis te zijn; 16.00 uur moet wel lukken. Ik weet niet hoe de dagdelen van monteurs precies ingedeeld zijn/worden? In week 45 ( 2 tot en met 6 november) moet mij het wel kunnen lukken om 15.30 uur thuis te zijn.  Maar het mooiste zou natuurlijk zijn op een zaterdag, indien dit mogelijk is….en met een nieuwe box zodat alles uit te sluiten is… Alvast hartelijk dank, Erwin, Werk ze en heb een goede maandag!


Dan is er een risico dat jullie elkaar mislopen.  De monteur kan ik van 14:00 t/m 16:00 en 15:00 t/m 17:00 inboeken.

Is er geen ochtend waarop het kan? Ik werk tot 14:00. Laat anders even weten of ik je voor die tijd kan bellen. Dat is veel makkelijker.


Ha Erwin, ik kan nu bellen… Ik sta met mijn telefoon bij de hand.


@Simone70 . Hebben we elkaar dan toch eindelijk gesproken :-)

We hebben de monteur op zaterdag 31-10-2020 ingeboekt tussen 8:00 en 10:00.  De storing wordt dan vast opgelost.

Laat je weten hoe het afloopt? 


Ha Erwin, Daar ga ik helemaal vanuit! Heel erg bedankt voor het regelen en natuurlijk hoor je van mij! Werk ze nog!


Ha Erwin, na een goede week, want alleen op de woensdag zeer slechte tot geen ontvangst, vanochtend de monteur geweest. We hebben hier gewoon een slechte lijn, daar is niet zo heel veel aan te doen. Gelukkig zijn wij zeer gewone gebruikers en hoeven geen high speed internet en al dat soort fratsen. Ik ben allang blij als we ontvangst hebben. De monteur heeft de aansluitingen aangepast, de v7 vervangen door eerst een v10, maar toen bleven de problemen en gelukkig had hij een v12 bij zich en nu, na bijna 2 uur bezig te zijn geweest, draait alles alweer ruim een half uur zonder problemen. Ook heeft hij onze tv-ontvanger vervangen in de hoop dat e.e.a. stabieler zal blijven. Voor nu dus blij! Erwin, heel erg bedankt voor het regelen!


Hoi @Simone70 . Fijn dat de monteur een duidelijk verhaal heeft verteld en zijn best voor jou heeft gedaan.

Als de lijn niet in optimale staat verkeerd is dat inderdaad al snel een bottleneck. Ik hoop dat alles stabiel blijft draaien met de nieuwe spullen.