Skip to main content

Sinds de overstap van Ziggo naar KPN (Internet 100 Mbit/s) op 12 juli is de internetsnelheid een stuk lager dan voorheen. Zo is de verwachte downloadsnelheid op dit adres 44 Mbit/s, maar halen we niet eens de helft (zie de screenshot voor resultaat speedtest via bekabelde verbinding). Hierdoor duurt het bijvoorbeeld uren i.p.v. minuten om een bestand te downloaden en lopen video's vast tijdens het streamen (wanneer de video wordt hervat, wordt deze in SD-beeldkwaliteit afgespeeld). Ik heb de Wifi Manager geprobeerd en er werd aangeboden om mijn modem te resetten, maar dat heeft ook niet geholpen. Ik weet niet of dit relevant is, maar we hebben nog geen glasvezelverbinding (glasvezel wordt waarschijnlijk begin volgend jaar aangelegd).

 

Hallo @Pretzels heb je de snelheidstest bekabeld gemeten met een pc rechtstreeks op de modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit?

Draadloos meten is zinloos.

 


Hallo, bedankt voor je reactie. Dit heb ik inderdaad gedaan (bekabeld gemeten en andere apparaten uit).


Hallo @Pretzels je schrijft eerder dat de verwachte snelheid maximaal ongeveer 44Mbit is en dat je ongeveer de helft haalt.

Het maximum te behalen kan waarschijnlijk alleen via pairbonding, heb je dat ook?

 


Hoi, dank voor je reactie weer! Ik geloof niet dat ik dat heb.


Dat dan even aanvragen, als het kan haal je de genoemde snelheid, er komt een monteur  voor, er moet iets voor in de centrale kast en bij jou thuis aangepast worden.

Morgen even bellen met 0800 0402.

Succes 


Hoi, ik heb gebeld en er is een ticket aangemaakt. Binnenkort word ik gebeld en komt er een monteur langs. Hopelijk wordt alles snel opgelost. Bedankt voor je hulp :)


Hallo @Pretzels laat s.v.p. even weten hoe het t.z.t. afgelopen is en wat de monteur gedaan heeft.

 


Goedenavond, ja is goed hoor! Ik werd zojuist gebeld en de monteur komt vrijdag langs. We zullen zien :)


Hoi, even een update: de monteur was hier zojuist en blijkbaar was er een knikje in de kabel bij de centrale. Dat is nu gefixt en de snelheid zou de komende dagen opgeschroefd moeten worden. Volgende week wordt er weer contact met ons opgenomen hierover. Dus... wordt vervolgd?


Welkom op het forum @Pretzels, goed om te lezen dat de monteur er inmiddels mee bezig is geweest. Als er letterlijk of figuurlijk een kink in de kabel zit is dat niet goed voor het signaal inderdaad. Ik ben ook benieuwd hoe de snelheid zich ontwikkelt!

Bij een storing zoals dat is het altijd het snelste om ons te bellen, een collega kan daar ook meteen de verbinding nakijken terwijl ze met je spreken. Het forum is niet zo snel zoals je merkt 🙂