Skip to main content

Wij zijn verhuisd en treffen een Genexis box in de meterkast aan met een glasvezel kabel (staat phone1 op). De glasvezel kabel vanuit de Genexis box v10 aangesloten op de Experiabox v10; eerst in phone1 maar dat zal telefoonconnectie zijn. Toen in de rode uitgang op de Experiabox v10, nadat we gebeld hebben met KPN helpdesk. Aantal keren rebooten heeft geen effect. Wat zou het kunnen zijn verder?

Zeker dat het een KPN glasvezel aansluiting is?

Uw zin “De glasvezel kabel vanuit de Genexis box v10 aangesloten op de Experiabox v10…” is onduidelijk. Als u een KPN glasvezelaansluiting hebt dan loopt er een rode ethernet kabel van de Genexis media converter naar de rode WAN aansluiting van de Experiabox. Geen glasvezelkabel.

Een foto helpt wellicht.

 


Hallo @Oboof plaats eens een foto van de glasvezelaansluiting.

 


er is glas van caiway


Het modem heeft 1 output zal er hierna eentje van onder posten


Tweede van links moet de utp in


en dan in de rode voor glasvezel toch


Dat is dus een glasvezel aansluiting van Caiway. Niet van KPN. Als u deze wilt gebruiken moet u bij Caiway of Delta een abonnement nemen.

Misschien is er in de woning nog een ISRA van KPN dan kunt u VDSL krijgen, wat zegt de postcodecheck op kpn.com ?

Zo te zien staat er nog signaal op de Caiway glasvezel. De vorige bewoner heeft wellicht vergeten op te zeggen. 
U kunt de RJ-45 Ethernet aansluiting onder de Genexis mediaconverter eens aansluiten op de rode WAN poort van de Experiabox. Maar niet met het RJ-11 telefoonkabeltje dat er zo te zien nu in zit. Moet Ethernet zijn.

Maar ik denk dat een KPN Experiabox niet werkt op een Caiway glasvezelverbinding.


en dan in de rode voor glasvezel toch

Die wan rode poort lijkt mij geen utp kabel dat moet een utp kabel zijn net als de gele ernaast 


Van de genexis utp kabel naar de rode wan poort experiabox

Dan moet het werken 

 

 


Sorry ik twijfel die Caiway kast aansluiting 2

Gaat deze naar de genexis ?

(Bij kpn gebruiken ze deze genexis ook namelijk)

Heb je bij kpn dsl ?

Misschien heb je hier wat aan 

https://www.kpn.com/service/internet/aansluitpunt.htm

 

 


Hallo @Oboof, jij hebt al een tijdje niet gereageerd, is het probleem inmiddels verholpen?  


Er moest een rode kabel verbonden worden en toen was de connectie er 😃 dank allen voor het meedenken, ik sluit deze 


Dat is dus een glasvezel aansluiting van Caiway. Niet van KPN. Als u deze wilt gebruiken moet u bij Caiway of Delta een abonnement nemen.

Dit is CAI Harderwijk, daar levert KPN ook op: https://www.kpn.com/internet/glasvezel/lokale-glasvezelaanbieder/cai-harderwijk.htm


en dan in de rode voor glasvezel toch

Die wan rode poort lijkt mij geen utp kabel dat moet een utp kabel zijn net als de gele ernaast 

Er moest een rode kabel verbonden worden en toen was de connectie er 😃 dank allen voor het meedenken, ik sluit deze 

Hoi @Oboof, fijn dat de oplossing is gevonden! Voor meer informatie over het instaleren kan je terecht op onze pagina KPN Apparaathulp