Skip to main content

Ik heb een KPN 12 modem met glasvezel. Het is nou al drie avonden op een rij dat rond een uur of tien het internet lampje (meest links op modem) begint te knipperen en ik dus geen internet meer heb.

Even de stroom er af en weer op lost dit op maar ik vind dit niet handig.

Graag krijg ik hulp om dit te voorkomen.

 

Als ik in de log kijk zie ik dat hij best vaak uitvalt. 

21.08.2022 21:59:34

Error

PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

21.08.2022 21:59:30

Warning

PPPOE

Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

21.08.2022 21:59:30

Error

PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

20.08.2022 22:23:43

Error

PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

20.08.2022 22:23:39

Warning

PPPOE

Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

20.08.2022 22:23:39

Error

PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

 

Goedemorgen @kelsay en bedankt voor jouw bericht :)

Een verbinding die elke avond wegvalt is natuurlijk erg hinderlijk dus goed dat je hier melding van maakt. Hoe ging het de afgelopen dagen? Weer hetzelfde probleem of is het nu weer goed? Wat sowieso geen kwaad kan, is om ook het glasvezelkastje eens te resetten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken. Verder kan ik je nog adviseren om deze link te openen en de stappen te doorlopen die hier worden uitgelegd. Ben in ieder geval benieuwd naar je bevindingen!


Bedankt. De afgelopen dagen ging het wel weer beter. Maar zojuist viel de verbinding weer uit.

Weer het internetlampje wat knippert. Dus maar weer het modem uitgezet. Overigens had het glasvezelkastje wel gewoon connectie.

Wat moet ik hier nu mee? Kan toch niet zijn dat ik een paar keer per week het modem van de spanning moet halen? 

Ik heb camera's die het moeten blijven doen ook als ik een paar dagen niet thuis ben.  Om nou dan de buren te vragen of ze mijn modem willen herstarten dat vind ik wel erg 2005. 

Ik ben jarenlang ZIGGO-klant geweest en zo vaak hoefde ik de boel niet te resetten.
 

27.08.2022 20:07:15 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

27.08.2022 20:07:11 Warning PPPOE

Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

27.08.2022 20:07:11 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.


Jij bedankt voor de terugkoppeling @kelsay :)

Maar nee, het is zeker niet de bedoeling dat je een paar keer per week het modem stroomloos moet maken om weer gebruik te kunnen maken van je diensten. Ik ben vanaf hier wat metingen uit gaan voeren maar zie op dit moment geen gekkigheden; de verbinding lijkt stabiel te zien. Het beste advies wat ik je kan geven, is om onze helpdesk eens te bellen (0800 0402 en geef vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken) op het moment dat dit probleem zich voordoet. Dan kunnen we op het moment dat het probleem speelt een meting uitvoeren en vanuit daar weer verder schakelen!


Bedankt. Ja als er verbinding is zal je geen gekke dingen zien. Is er geen verbinding dan verwacht ik dat men dat ook niet kan meten omdat het modem dan offline is.  Probleem is dat de storing meestal in de avond is. Kan ik dan wel bellen dat ik iemand aan de lijn krijg of is men dan al naar huis? 


Bedankt. Ja als er verbinding is zal je geen gekke dingen zien. Is er geen verbinding dan verwacht ik dat men dat ook niet kan meten omdat het modem dan offline is.  Probleem is dat de storing meestal in de avond is. Kan ik dan wel bellen dat ik iemand aan de lijn krijg of is men dan al naar huis? 

Als je aangeeft dat je belt inzake een storing dan krijg je altijd iemand aan de lijn @kelsay zodat ze op dat moment meteen een meting voor je uit kunnen voeren. Op het moment dat zij de problemen zien die jij ervaart, dan kunnen we verder schakelen en een monteur aansturen of een ticket inschieten!Â