Skip to main content

We hebben glasvezel en een experiabox v10A. Sinds we glasvezel hebben gekregen valt het internet even weg, een minuut of zo. Sinds kort is het internet compleet weg. wel wifi, wel een groene lamp op de experiabox toch: wel wifi geen internet.

aan uit gezet. Reset doorgevoerd, helpdesk gebeld, nogmaals alles uit. Daarna een reset vanuit de helpdesk. Werkt nog niet. Nogmaals gebeld: nog een keer reset op de experiabox, doet het nog niet. Nieuwe modem opgestuurd: hetzelfde euvel.

Ik kom er nu achter dat mijn computer middels 5G en een hotspot sneller is dan de normale internet heeft gefunctioneerd.

Computer instelling?  Dan ook die van mijn vrouw, dan ook die van onze zoon die af en toe in weekend terug komt, dan ook de mobiel, dan ook de mobiel van mijn vrouw, de mobiel van onze zoon en van onze dochter?

Tevens hapert onze TV op diverse zenders, niet op alle.

De storing komt voor direct op de experiabox (er zitten 2 extenders via het stopcontect achter, die hebben uiteraard ook geen internet).

 

Hallo @Harm1000 heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad?

Die extenders, zijn dat wifi-vertsterkers of van die Devolo's die zorgen voor internet via de stroomkabel?

 


Hoi @Harm1000, welkom op ons forum!
Zoals je het beschrijft lijkt er tussen je apparaten en experiabox iets niet goed te gaan, evenals JanD hierboven ben ik wel benieuwd naar je extenders, kun je dat toelichten? Wat voor apparatuur gebruik je precies en hoe heb je alles aangesloten zitten?


De extenders zijn powerextenders (dus via het stopcontact) van TPlink. Deze zijn aangesloten op de datapoort van de experiabox 1 en 2.

Let wel, het internet geeft aan: Verbonden, geen internet. De Experiabox v10A brandt aan de voorkant groen.

Na twee dagen lukt het om via de experiabox weer internet te krijgen en idd, deze valt om onbepaalde tijden weer even weg. Veelal om het uur of twee uur. Melding ook dan: verbonden, geen internet en de groene lamp van de experiabox brand.


Ik weet niet of dat de juiste manier is om deze aan te sluiten, heb je hierover ook al eens contact gehad met TP link of op het TP link forum gekeken?
Met jouw eigen apparatuur kan ik je helaas niet goed helpen, misschien dat de community hier nog iets over weet?

Kun je het ook eens testen zonder je powerextenders?
Wel verbinding maar geen internet is vaak een teken dat je apparaat wel verbonden is met zo'n apparaat maar deze geen verbinding heeft met je experiabox.