Skip to main content

Bij mijn Internet radio (TechniSat DIGITRADIO 110 IR) valt de verbinding regelmatig weg (Wifi).

Op de site van KPN vond ik een programma om het maximale uit de Wifi te halen.

Deze heb ik gestart en deze gaf een melding over een probleem met de internetverbinding.

 

Hierna heb ik het glasvezelmodem en de ExperiaBox spanningsloos gemaakt, meerdere minuten gewacht en weer ingeschakeld.

Hierna heb ik de test herhaald, maar het programma meldde weer een probleem met de internetverbinding.

Zoals aangegeven in het programma heb ik gebeld met nummer 0800 0402, maar hier werd mij verteld dat er geen probleem was. Waarschijnlijk werkte het testprogramma niet goed.

Dit vertrouw ik niet, vandaar deze reactie.

 

Ter verduidelijking heb ik “screenshots” van het testprogramma toegevoegd.

 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

 

 

 

 

 

 

@Herman Dijkink Hi Herman, welkom op ons forum! Goed dat je bij twijfel deze vraag stelt.

Dat je deze tool gevonden hebt is goed om te lezen: Onze Wifi Manager is inderdaad een handige servicetool die je - gewoonlijk - kan helpen om je wifi te verbeteren. Ik lees dat dat bij jou niet lukte. Op voorgaande pagina staan ook tips voor wat je kan doen als de Wifi Manager een technisch probleem aangeeft. Controleer deze eens, kom je daarmee verder?