Skip to main content

Sinds begin dit jaar op KPN Glasvezel met Box 12 komende van Ziggo.

Regelmatig valt WiFi weg. En regelmatig op mijn via UTP kabel aangesloten Samsung smart TV zijn de streaming diensten niet bereikbaar (na paar minuten werkt het weer of na modem opnieuw opstarten) terwijl live TV kijken wel werkt (gaat via dezelfde kabel). Deze setup werkte bij Ziggo altijd probleemloos! Waar kan dit aan liggen?

Als dit zo blijft, blijft het bij 1 jaar glasvezel vrees ik.

Ik heb precies hetzelfde! Ik ben afgelopen week overgestapt van Ziggo naar KPN. Maar nu vaak dat het WiFi heel even wegvalt of wanneer ik de TV s’avonds aan zet (via WiFi) dat ik hem eerst helemaal moet herstarten voordat de tv het doet. Anders krijg ik constant een foutmelding dat er geen verbinding is. En als ik kijk via de WiFi manager wordt er gezegd dat alles in orde is. 
Ook tijdens het thuiswerken loopt mijn teams meeting vaak vast ook al heb 3 super WiFi punten aangeschaft!! 
 

als dit eerder regel wordt dan uitzondering ben ik in staat om gelijk weer op te zeggen.


Hoi @RoyvO, ik denk graag even met je mee! 

Kun je toelichten hoe je je TV en TV ontvanger precies aangesloten hebt zitten? Je schrijft dat ze op dezelfde kabel zitten, zit daar nog iets tussen? 
Hoe heb je je superwifipunten aangesloten zitten? Hoe branden de lampjes daarop?

 

@liesie31 ik zie dat jij al een eigen topic hebt. Zodra je aan de beurt bent denken we daar graag even met jou mee!
Als je hierover liever direct contact hebt kun je ook altijd even met ons bellen op 0800-0402


Hi Thomas,

Vanuit de KPN Box 12 heb ik een UTP kabel naar een AirPort Extreme (waarvan de wifi is uitgeschakeld). Van daaruit heb ik de TV en een AppleTV bekabeld aangesloten. Ik gebruik geen Superwifipunten, en m’n laptop is dus direct verbonden met de wifi van de Box 12.

Groet,

Roy


Ah duidelijk. Kun je het eens testen met de TV direct op de experiabox? Dus door je airport er eens tussenuit te laten?


Dat zal ik doen. Kijken of het probleem (wat zo nu en dan optreed) zich dan nog voordoet. Alleen verwacht ik niet veel omdat in de tijd nog bij Ziggo deze setup identiek was. En nooit problemen gaf. Maar zal het proberen.


@RoyvO is de verbinding nog stabiel gebleven de afgelopen week?


Hi Thomas, in de praktijk bleek het lastig te testen door de Airport Extreme er tussenuit te halen. Ik kan de TV direct op de UTP kabel aansluiten maar kan dan de KPN ontvanger niet aansluiten.

Ik heb een switch gekocht en die ipv de Airport geplaatst. Even afwachten nu dus.

De WiFi is niet uitgevallen in de tussentijd.