Skip to main content

Hallo iedereen. Mijn internet snelheid is deze paar dagen HEEL erg hard achteruit gegaan. Ik betaal voor een 100/10 abonnement maar haal maximaal 10/3. Maar dat was het probleem nog niet want nu laden bijvoorbeeld mijn youtube filmpjes niet meer (ZELFS NIET OP 480P!). Kan iemand mij uitleggen waarom?

Beste @Wh Ye 

Wat vervelend dat je internetverbinding verstoringen vertoond, zou je hier even kunnen kijken wat er op jou adres mogelijk is? 


Beste @Wh Ye 

Wat vervelend dat je internetverbinding verstoringen vertoond, zou je hier even kunnen kijken wat er op jou adres mogelijk is? 

Dit krijg ik te zien


@Wh Ye zoal ze kunt zien is maximaal 15 Mbit/s, maar als je Bonding hebt dan is maximaal 30 Mbit/s. Heeft KPN bij jou Pair Bonding geplaatst? Zou jij een foto van je KPN aansluiting willen maken en hier plaatsen? En zit ie in de huiskamer of in de meterkast?


Euhm... via ADSL 15 mb ja. Maar topicstarter heeft toch wel glasvezel? 


Dit kastje hangt in de woonkamer

 


Dit kastje hangt in de woonkamer

 

Juist. Dat is voor glasvezel. Maar ... ik heb er niet zoveel verstand van ... maar normaal zitten daar toch lampjes op? :thinking:

Is dat glasvezel wel aangesloten? Waar zit uw Experiabox aangeknoopt?


@Wh Ye op deze kastjes zit ook stroom op. Zit er 1 van die kabels een stekker aan? Zo ja, haal deze eens uit het stopcontact, en daarna er weer in. Zit daar achter het boekje led lampjes? Zo ja wacht tot dat deze groen zijn. Daarna de modem uitzetten en weer aan, en wacht tot alle groene lampjes branden. Daarna eens een speedtest doen, dan kun je zien of de verbinding weer beter gaat worden. 


Er is hier zo te zien nog geen glasvezel aangesloten. Het kastje, dat op de foto zien is, is een zogenaamde "dummy" NTU, puur en alleen ter bescherming van de grondplaat met de glasvezel.


Er is hier zo te zien nog geen glasvezel aangesloten. Het kastje, dat op de foto zien is, is een zogenaamde "dummy" NTU, puur en alleen ter bescherming van de grondplaat met de glasvezel.

Waar zie jij dat aan @wjb? 🤔


Er is hier zo te zien nog geen glasvezel aangesloten. Het kastje, dat op de foto zien is, is een zogenaamde "dummy" NTU, puur en alleen ter bescherming van de grondplaat met de glasvezel.

Waar zie jij dat aan @wjb? 🤔

Er zit geen enkel lampje op.


Er is hier zo te zien nog geen glasvezel aangesloten. Het kastje, dat op de foto zien is, is een zogenaamde "dummy" NTU, puur en alleen ter bescherming van de grondplaat met de glasvezel.

Waar zie jij dat aan @wjb? 🤔

Er zit geen enkel lampje op.

Topicstarter zit dus nog op ADSL. Waarom niet op glasvezel? Is deze glasvezel misschien van een andere partij?


Nope kijk maar goed ik zie Reggefiber dus gewoon KPN netwerk NL tegenwoordig.

Bewuste keuze geweest om niet naar glasvezel over tegaan destijds was dsl waarschijnlijk € 10,00 goedkoper dan FttH(glasvezel) sinds ongeveer 2016 uit mijn hoofd zijn de prijzen gelijk getrokken. Het is om welke reden dan ook een bewuste keuze geweest een dsl abonnement tot 100Mb af te houden en niet over te stappen naar glasvezel. 

Dat op 480p met 10Mb snelheid youtube filmpjes niet binnenkomen dat is de vraag.


Ok. En veruit de meeste mensen zitten al op glasvezel, enkele zonderlingen zijn nog blijven hangen op ADSL. En hierbij heeft KPN nu heel eenvoudig de snelheid omlaag getrokken. Om ze zo te dwingen ook over te stappen op glasvezel. Correct?


Ok. En veruit de meeste mensen zitten al op glasvezel, enkele zonderlingen zijn nog blijven hangen op ADSL. En hierbij heeft KPN nu heel eenvoudig de snelheid omlaag getrokken. Om ze zo te dwingen ook over te stappen op glasvezel. Correct?

Dat zou bot gezegd heel schofterig zijn, ik geloof niet dat die snelheid ooit beter is geweest.

KPN ziet uiteraard het liefst elke klant via FttH dan kan het hele DSL net weg dan is de dsl snelheid verlagen niet de manier als je klanten wil houden. Je weet vermoedelijk dat in een aantal gemeenten KPN al wel bezig is dsl helemaal uit te faseren. Daar moet KPNnetwerkNL ook met de WBA dsl afnemers rekening houden zo'n verlaging treft dan ook klanten van andere providers.

Waar baseer je het op dat de meeste mensen een ftth verbinding hebben? Concrete gegevens?

Waarom over op ftth als je een stabiele dsl lijn met 100Mb hebt bijvoorbeeld. Het is al te idioot voor woorden dat klanten met 10 tot 30Mb via DSL evenveel moeten betalen als klanten die wel 50Mb of meer halen, er zijn meen ik wel kortingen mogelijk onder een bepaalde snelheid. 


Bewuste keuze geweest om niet naar glasvezel over tegaan destijds was dsl waarschijnlijk € 10,00 goedkoper dan FttH(glasvezel) sinds ongeveer 2016 uit mijn hoofd zijn de prijzen gelijk getrokken. Het is om welke reden dan ook een bewuste keuze geweest een dsl abonnement tot 100Mb af te houden en niet over te stappen naar glasvezel. 

Ik denk niet dat dit een bewuste keuze is geweest. Ik denk dat gewoon "vergeten" is de aansluiting om te zetten van ADSL naar glasvezel.

Ik hoop dat er snel een medewerker van KPN zal reageren om dit alsnog in gang te zetten.

@Wh Ye, welk type Experia Box heb je eigenlijk?


Bij de aanleg zal dat een bewuste keuze van de klant zijn geweest, niks vergeten aan je kon in de begin jaren zover ik goed op de hoogte ben wel de vezel naar binnen laten komen zonder de verplichting een duurder glasvezel abonnement af te nemen. Zo is dat in mijn gemeente wel gegaan. Mijn schoonouders hebben ook de ftu binnen echter gekozen upc(nu Ziggo) klant te blijven. Er is zo goed als nooit afname plicht geweest nu kan je niet eens meer voor dsl kiezen niet geheel onterecht.

Dat zal de topic starter zelf het beste kunnen beantwoorden of dit eigen keus was.


Bij de aanleg zal dat een bewuste keuze van de klant zijn geweest, niks vergeten aan je kon in de begin jaren zover ik goed op de hoogte ben wel de vezel naar binnen laten komen zonder de verplichting een duurder glasvezel abonnement af te nemen.

Klopt dat men bij de aanleg kon kiezen om niet (direct) gebruik te gaan maken van de glasvezel, ik heb toentertijd gekozen om wel direct over te stappen naar glasvezel. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat bij het, door TS, aangaan van dat Internet abonnement bij KPN niet gewoon "vergeten" is de aansluiting om te zetten van ADSL naar glasvezel.

We kunnen niet concluderen dat het een bewuste keuze is geweest, daarvoor weten we te weinig over de situatie van TS.

Was TS bijvoorbeeld wel de bewoner van die woning tijdens de aanleg van de glasvezel aansluiting?

Heeft TS wellicht wel gekozen voor glasvezel maar is dit domweg nog nooit door KPN gerealiseerd (oeps vergeten) en ontbreekt TS de technische kennis om het verschil in aansluitmethode te herkennen?

 

Overigens voert KPN een actief beleid om in gebieden met zowel een glas als DSL netwerk abonnees pro-actief op glas over te zetten en dat is mijns inziens een zeer goede ontwikkeling. 


Een nieuwe bewoner krijgt meteen via de best aanwezige drager geleverd dan is er simpelweg geen keus. Het niet de oorspronkelijke bewoner zijn gaat m.i. niet op.

Als het geen bewuste keuze was is het vanuit KPN wel een grote blunder als dit 'vergeten' is te realiseren. Zeker met de wetenschap van het prijsverschil tussen dsl en ftth pre 2016.

Zoals gezegd kan enkel @Wh Ye dat beantwoorden. Al dit is geen antwoord op de eigenlijke vraag.

....... Maar dat was het probleem nog niet want nu laden bijvoorbeeld mijn youtube filmpjes niet meer (ZELFS NIET OP 480P!). Kan iemand mij uitleggen waarom?

 

 


Bewuste keuze geweest om niet naar glasvezel over tegaan destijds was dsl waarschijnlijk € 10,00 goedkoper dan FttH(glasvezel) sinds ongeveer 2016 uit mijn hoofd zijn de prijzen gelijk getrokken. Het is om welke reden dan ook een bewuste keuze geweest een dsl abonnement tot 100Mb af te houden en niet over te stappen naar glasvezel. 

Ik denk niet dat dit een bewuste keuze is geweest. Ik denk dat gewoon "vergeten" is de aansluiting om te zetten van ADSL naar glasvezel.

Ik hoop dat er snel een medewerker van KPN zal reageren om dit alsnog in gang te zetten.

@Wh Ye, welk type Experia Box heb je eigenlijk?

Ik heb de experiabox v9


Bij de aanleg zal dat een bewuste keuze van de klant zijn geweest, niks vergeten aan je kon in de begin jaren zover ik goed op de hoogte ben wel de vezel naar binnen laten komen zonder de verplichting een duurder glasvezel abonnement af te nemen.

Klopt dat men bij de aanleg kon kiezen om niet (direct) gebruik te gaan maken van de glasvezel, ik heb toentertijd gekozen om wel direct over te stappen naar glasvezel. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat bij het, door TS, aangaan van dat Internet abonnement bij KPN niet gewoon "vergeten" is de aansluiting om te zetten van ADSL naar glasvezel.

We kunnen niet concluderen dat het een bewuste keuze is geweest, daarvoor weten we te weinig over de situatie van TS.

Was TS bijvoorbeeld wel de bewoner van die woning tijdens de aanleg van de glasvezel aansluiting?

Heeft TS wellicht wel gekozen voor glasvezel maar is dit domweg nog nooit door KPN gerealiseerd (oeps vergeten) en ontbreekt TS de technische kennis om het verschil in aansluitmethode te herkennen?

 

Overigens voert KPN een actief beleid om in gebieden met zowel een glas als DSL netwerk abonnees pro-actief op glas over te zetten en dat is mijns inziens een zeer goede ontwikkeling. 

Wat is TS?


TS is De Topic Starter.

Ps @wjb de glasvezel discussie is zie ik al eerder geweest 

https://forum.kpn.com/internet-9/glasvezel-481859

Tevens is de snelheid eerder ter sprake gekomen

https://forum.kpn.com/internet-9/wifi-snelheid-langzaam-481835

 

Dit lijkt een directe herhaling van eerdere topics. Het lijkt er nu op dat er niks is veranderd zowel vanuit de klant als vanuit KPN (Zakelijk!) Het gaat blijkbaar om een zakelijke klant


Een nieuwe bewoner krijgt meteen via de best aanwezige drager geleverd dan is er simpelweg geen keus. Het niet de oorspronkelijke bewoner zijn gaat m.i. niet op.

Als het geen bewuste keuze was is het vanuit KPN wel een grote blunder als dit 'vergeten' is te realiseren. Zeker met de wetenschap van het prijsverschil tussen dsl en ftth pre 2016.

Zoals gezegd kan enkel @Wh Ye dat beantwoorden. Al dit is geen antwoord op de eigenlijke vraag.

....... Maar dat was het probleem nog niet want nu laden bijvoorbeeld mijn youtube filmpjes niet meer (ZELFS NIET OP 480P!). Kan iemand mij uitleggen waarom?

 

 

Ik snap deze vraag niet echt @Galdor68 


@Wh Ye, zit het rechter kastje aangesloten op een (oranje) kabel?


@Wh Ye we vroegen ons af waarom er niet een glasvezel abonnement is. Is dit een bewuste keuze geweest, toen KPN of Reggefiber je benaderd heeft tijdens de aanleg van dit glasvezel netwerk.


@Wh Ye we vroegen ons af waarom er niet een glasvezel abonnement is. Is dit een bewuste keuze geweest, toen KPN of Reggefiber je benaderd heeft tijdens de aanleg van dit glasvezel netwerk.

Ze hadden niks gevraagd. Ze hebben alleen de 2 kastjes geplaatst herinner ik me