Skip to main content

Hallo iedereen. Mijn internet snelheid is deze paar dagen HEEL erg hard achteruit gegaan. Ik betaal voor een 100/10 abonnement maar haal maximaal 10/3. Maar dat was het probleem nog niet want nu laden bijvoorbeeld mijn youtube filmpjes niet meer (ZELFS NIET OP 480P!). Kan iemand mij uitleggen waarom?

@Wh Ye, zit het rechter kastje aangesloten op een (oranje) kabel?

Nee


Nou... lekker vaag verhaal... betalen voor 100 mb, terwijl er maar 30 binnenkomt of nog minder. Er er glasvezel zo voor het grijpen ligt...


Nou... lekker vaag verhaal... betalen voor 100 mb, terwijl er maar 30 binnenkomt of nog minder. Er er glasvezel zo voor het grijpen ligt...

Tja het ergste is deze discussie is een maand geleden ook gevoerd.

Daar is meteen al gemeld dat enkel de dummys er hingen.

Hallo iedereen. Ik heb een vraagje over het glasvezel. Op mijn adres staat dat glasvezel beschikbaar is maar ik heb geen idee of het wel aangesloten is. Ik heb wel het witte kastje van glasvezel maar ik zie er geen draden aan of zoiets. Kan je glasvezel ook zelf aansluiten? Bron

Toen is gewezen op het zakelijke forum. Het lijkt er op dat daar door WH Ye niks mee gedaan is.

 

Het vage is juist waarom wel de dummies maar geen vezel binnen. Niet echt voor het grijpen wie draait op voor de kosten voor het naar binnenbrengen?

 


Het vage is juist waarom wel de dummies maar geen vezel binnen.

En om het nog "vager" te maken, fourstack geeft aan dat er wel een glasvezel op het adres aanwezig is.


Het vage is juist waarom wel de dummies maar geen vezel binnen.

En om het nog "vager" te maken, fourstack geeft aan dat er wel een glasvezel op het adres aanwezig is.

Aanwezig of leverbaar? Komt een adres daar alleen in als het er daadwerkelijk fysiek binnenkomt?

Al met al nog geen antwoorden op de eigenlijke vraag over de youtube filmpjes die moeten met 10Mb gewoon afspeelbaar zijn op 480p


@Wh Ye Het klagen over internetsnelheid zet weinig zoden aan de dijk denk ik, omdat er zo te lezen glasvezel mogelijk is op jouw adres.

Hoeveel betaal je nu voor internet per maand?


Het vage is juist waarom wel de dummies maar geen vezel binnen. Niet echt voor het grijpen wie draait op voor de kosten voor het naar binnenbrengen?

Als iemand gaat overstappen of verlengen, dan zit er sowieso een jaar abo aan vast van 43 euro per maand in geval van KPN. Ook al moet de glasvezel nog gelast worden in de meterkast of zelfs nog door de tuin onder de grond worden doorgeschoten enz, uiteindelijk zal de klant de kosten hiervan niet zelf hoeven te betalen. Het is wel de vraag hoe snel dit kan, binnen weken, maanden of misschien pas over een jaar dat het voor KPN(+KPNnetwerkNL) loont om er een monteur op in te zetten.


@Wh YeHet klagen over internetsnelheid zet weinig zoden aan de dijk denk ik, omdat er zo te lezen glasvezel mogelijk is op jouw adres.

Hoeveel betaal je nu voor internet per maand?

Zie de startpost daar is geen klacht over. De vraag is duidelijk genoeg waarom met de aanwezige 10Mb geen youtube filmpjes afgespeeld worden zelfs niet op 480i. Wij de reageerders focussen teveel op de mogelijke verbindingen niet op de eigenlijke vraag.

@tmoesel op basis van gerelateerde topics gaat het om een zakelijke aansluiting doet netwerkNL dat dan ook nog kosteloos? Achteraf naar binnen brengen is volgens de beschikbare info bijna nooit kosteloos.


@Wh YeHet klagen over internetsnelheid zet weinig zoden aan de dijk denk ik, omdat er zo te lezen glasvezel mogelijk is op jouw adres.

Hoeveel betaal je nu voor internet per maand?

Zie de startpost daar is geen klacht over. De vraag is duidelijk genoeg waarom met de aanwezige 10Mb geen youtube filmpjes afgespeeld worden zelfs niet op 480i. Wij de reageerders focussen teveel op de mogelijke verbindingen niet op de eigenlijke vraag.

Inderdaad ja, ik heb verzuimd om de startpost goed te lezen. Mijn aandacht viel hoofdzakelijk op dat ik net niet goed kan zien of er nu wel of niet een kabel of plastic huls naar de dummy loopt.

Dat Youtube voor basis resolutie niet werkt kan veel oorzaken hebben, b.v. al dat iemands computer/browser o.i.d op QUIC protocol is gaan werken en dan gaan er makkelijker datapaketten verloren als er ergens in de keten een capaciteitslimiet wordt bereikt. Een speedtest kan het dan nog wel gewoon goed doen.


@Wh YeHet klagen over internetsnelheid zet weinig zoden aan de dijk denk ik, omdat er zo te lezen glasvezel mogelijk is op jouw adres.

Hoeveel betaal je nu voor internet per maand?

Zie de startpost daar is geen klacht over. De vraag is duidelijk genoeg waarom met de aanwezige 10Mb geen youtube filmpjes afgespeeld worden zelfs niet op 480i. Wij de reageerders focussen teveel op de mogelijke verbindingen niet op de eigenlijke vraag.

@tmoesel op basis van gerelateerde topics gaat het om een zakelijke aansluiting doet netwerkNL dat dan ook nog kosteloos? Achteraf naar binnen brengen is volgens de beschikbare info bijna nooit kosteloos.

Voor KPN zakelijk weet ik niet. Voor o.a. die glasvezelbuitenaf projecten is inderdaad achteraf naar binnen brengen zeker niet kosteloos en kan het makkelijk zo zijn iemand er in zo’n geval niet over peinst om over te gaan op glasvezel.


@Wh Ye, is jouw Experia Box V9 momenteel met ee Y-kabel aangesloten op het ISRA punt…

...of met een gewoon telefoonkabeltje?

 

...op basis van gerelateerde topics gaat het om een zakelijke aansluiting doet netwerkNL dat dan ook nog kosteloos? Achteraf naar binnen brengen is volgens de beschikbare info bijna nooit kosteloos.

Voor KPN zakelijk weet ik niet. Voor o.a. die glasvezelbuitenaf projecten is inderdaad achteraf naar binnen brengen zeker niet kosteloos en kan het makkelijk zo zijn iemand er in zo’n geval niet over peinst om over te gaan op glasvezel.

Het betreft hier helemaal geen zakelijke glasvezel. Die dummy kastjes zitten gewoon in de woonkamer van TS.


@Wh Ye, is jouw Experia Box V9 momenteel met ee Y-kabel aangesloten op het ISRA punt…

...of met een gewoon telefoonkabeltje?

 

...op basis van gerelateerde topics gaat het om een zakelijke aansluiting doet netwerkNL dat dan ook nog kosteloos? Achteraf naar binnen brengen is volgens de beschikbare info bijna nooit kosteloos.

Voor KPN zakelijk weet ik niet. Voor o.a. die glasvezelbuitenaf projecten is inderdaad achteraf naar binnen brengen zeker niet kosteloos en kan het makkelijk zo zijn iemand er in zo’n geval niet over peinst om over te gaan op glasvezel.

Het betreft hier helemaal geen zakelijke glasvezel. Die dummy kastjes zitten gewoon in de woonkamer van TS.

Een telefoonkabel


Het betreft hier helemaal geen zakelijke glasvezel. Die dummy kastjes zitten gewoon in de woonkamer van TS.

Wat maakt dat uit? Als ik een zakelijk abonnement afsluit bij KPN, dan kan dat gewoon, ik heb een eigen bedrijf met KvK nummer. En dan komt er echt geen mannetje van KPN kijken of de aansluiting bij mij in de woonkamer of in een bedrijfspand zit.


Heb je nu een zakelijk abonnement of een particulier abonnement?

Ik neem aan dat je graag op glasvezel aangesloten zou willen worden, klopt dat?

 

@KPN moderator, kan jij jouw licht hier eens over laten schijnen?

Waarom heeft KPNNetwerkNL wel een dummy glasvezelkastje in jouw woonkamer gemonteerd, maar zijn ze "vergeten" om ook een glasvezel daar op af te monteren?

 


In dit topic https://forum.kpn.com/internet-9/glasvezel-481859#post840813 zegt ie dat ie die een zakelijke abonnement heeft…

Althans... dat is wat ik er van begrijp :grin:


Het betreft hier helemaal geen zakelijke glasvezel. Die dummy kastjes zitten gewoon in de woonkamer van TS.

Wat maakt dat uit? Als ik een zakelijk abonnement afsluit bij KPN, dan kan dat gewoon, ik heb een eigen bedrijf met KvK nummer. En dan komt er echt geen mannetje van KPN kijken of de aansluiting bij mij in de woonkamer of in een bedrijfspand zit.

Natuurlijk kan dat, daar ging het ook helemaal niet om, ook mijn Internet aansluiting thuis staat op naam van mijn holding.

Het ging om de stelling

...op basis van gerelateerde topics gaat het om een zakelijke aansluiting doet netwerkNL dat dan ook nog kosteloos? Achteraf naar binnen brengen is volgens de beschikbare info bijna nooit kosteloos.

Voor KPN zakelijk weet ik niet. Voor o.a. die glasvezelbuitenaf projecten is inderdaad achteraf naar binnen brengen zeker niet kosteloos en kan het makkelijk zo zijn iemand er in zo’n geval niet over peinst om over te gaan op glasvezel.

KPN rolt op veel plaatsen in Nederland collectief glasvezel uit waarbij bij alle huishoudens kostenloos een glasvezelaansluiting gerealiseerd wordt. Ik ben er van overtuigd dat daar hier ook sprake van is, maar dat KPNNetwerkNL "vergeten" is om de glasvezel af te monteren. 


Het probleem is opgelost en ik ga binnenkort een afspraak maken. Dank jullie wel voor de hulp


Hi Wh, welkom op het forum.

Ik zie dat jij via xDSL bent aangesloten, dat verklaart ook gelijk de lagere snelheid. Ik stel voor om je over te zetten op glasvezel, daar moeten we dan wel een monteur voor inplannen. Kan ik je vanavond of in de loop van volgende week telefonisch bereiken? De kosten blijven overigens zoals ze zijn. 

Ok. En veruit de meeste mensen zitten al op glasvezel, enkele zonderlingen zijn nog blijven hangen op ADSL. En hierbij heeft KPN nu heel eenvoudig de snelheid omlaag getrokken. Om ze zo te dwingen ook over te stappen op glasvezel. Correct?

Nee, dit zou je toch moeten weten Nick als ervaren forumlid. ;) 

Het probleem is opgelost en ik ga binnenkort een afspraak maken. Dank jullie wel voor de hulp

Ik sta voor je klaar mocht je het samen met mij willen regelen.Â