Skip to main content

ik ben nu een week klant bij KPN en heb glasvezel van 1000 nu haalt hij nog geen 100.

wordt de hele tijd  van kastje naar de muur gestuurd maar er komt geen oplossing.

kan iemand me vertellen waar ik wel geholpen wordt of is dit standaard bij KPN en kan ik beter terug gaan naar ziggo?

Hoe meet u de snelheid? Met een pc of laptop rechtstreeks bekabeld op de Experiabox of KPN Box? 


rechtstreeks bekabeld, de monteur van kpn die alles geinstaleerd heeft zei dat het met een paar dagen goed moet komen maar dat is niet het geval.

ik  heb vorige week met helpdesk gebeld, die sturen me door naar netwerk en die sturen me weer terug.

helpdeks heb ik vanmorgen al 3 keer gebeld maar word steeds verbroken als ze me door verbinden.

word nu al moedeloos van kpn, service staat schijnbaar niet voorop, enkel klanten werven en dan zien we wel.


Welkom, @sanijon! Als jij een Gigabit abonnement hebt, en je haalt bekabeld maar 100, dan is er echt iets aan de hand. We zijn een paar dagen verder, heb je hier nog weer contact over gehad?


Hallo, ondertussen wel, de monteur had bij het aansluiten van de bedrading een fout gemaakt met de utp kabel. De snelheid is alweer een stuk hoger, enkel nu is de stabiliteit van de WiFi nog niet echt geweldig. Ook valt van het tv kastje regelmatig het geluid even weg. Al met al dus niet echt een goede start. 


Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


Ja zit er rechtstreeks op en ik heb hem ook al diverse malen gereset


Heb je misschien draadloze verbindingsets in huis of heb je een omvormer van zonnepanelen op het netwerk?


Zonnepaneel hangt Idd in het netwerk


Toevallig met een sma omvormer?


Geen idee, hoe kan ik dat zien? Is dat het merk?


Ja dat is een merk.


 


Is van enphase 


Ok. Dit gaat wel een beetje een zoektocht worden naar de storingsbron. Voor 99,9% wordt dit soort problemen veroorzaakt door iets na het modem.  Is de omvormer met een kabel verbonden aan het modem of via wifi?


Ok. Dit gaat wel een beetje een zoektocht worden naar de storingsbron. Voor 99,9% wordt dit soort problemen veroorzaakt door iets na het modem.  Is de omvormer met een kabel verbonden aan het modem of via wifi?

 

Via de WiFi, aan de modem zitten enkel de tv en het tv kastje, de rest is allemaal via de wifi. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik hiervoor bij ziggo zat en daarmee hetzelfde probleem had. Ik heb mesh verbindingen van Linksys 


Hallo, ondertussen wel, de monteur had bij het aansluiten van de bedrading een fout gemaakt met de utp kabel. De snelheid is alweer een stuk hoger, enkel nu is de stabiliteit van de WiFi nog niet echt geweldig. Ook valt van het tv kastje regelmatig het geluid even weg. Al met al dus niet echt een goede start. 

 

Ok. Dit gaat wel een beetje een zoektocht worden naar de storingsbron. Voor 99,9% wordt dit soort problemen veroorzaakt door iets na het modem.  Is de omvormer met een kabel verbonden aan het modem of via wifi?

Via de WiFi, aan de modem zitten enkel de tv en het tv kastje, de rest is allemaal via de wifi. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik hiervoor bij ziggo zat en daarmee hetzelfde probleem had. Ik heb mesh verbindingen van Linksys 

 

Bedankt voor je eerlijkheid.  Eigenlijk is dat wel een bevestiging dat er iets aan de hand is in het netwerk na het modem.  Dan is er eigenlijk maar één mogelijkheid en dat is het hele netwerk opnieuw opbouwen en tussendoor iedere keer testen en kijken wat er gebeurd. De tv ontvanger moet met een kabel aangesloten worden op het modem.  Bij gebruik van wifipunten die niet van kpn zijn moet de wifi van het modem uit. Een eventuele switch moet igmp snooping ondersteunen.  Had je de problemen ook voor je de zonnepanelen had?


Ziggo staat eigenlijk wel bekend om een instabiel WiFi netwerk. Dus het is altijd wel slecht geweest. De WiFi punten in het huis zijn de super WiFi van KPN die bij het pakket zaten. De iMesh die ik erbij heb hangt er helemaal buiten. 


wifi is je eigen verantwoordelijk daar kan ziggo weinig aan doen ik haal netjes via de wifi bij ziggo 700 mbps oid met ziggo's modem


Hallo, ondertussen wel, de monteur had bij het aansluiten van de bedrading een fout gemaakt met de utp kabel. De snelheid is alweer een stuk hoger, enkel nu is de stabiliteit van de WiFi nog niet echt geweldig. Ook valt van het tv kastje regelmatig het geluid even weg. Al met al dus niet echt een goede start. 

 

Ok. Dit gaat wel een beetje een zoektocht worden naar de storingsbron. Voor 99,9% wordt dit soort problemen veroorzaakt door iets na het modem.  Is de omvormer met een kabel verbonden aan het modem of via wifi?

Via de WiFi, aan de modem zitten enkel de tv en het tv kastje, de rest is allemaal via de wifi. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik hiervoor bij ziggo zat en daarmee hetzelfde probleem had. Ik heb mesh verbindingen van Linksys 

 

Bedankt voor je eerlijkheid.  Eigenlijk is dat wel een bevestiging dat er iets aan de hand is in het netwerk na het modem.  Dan is er eigenlijk maar één mogelijkheid en dat is het hele netwerk opnieuw opbouwen en tussendoor iedere keer testen en kijken wat er gebeurd. De tv ontvanger moet met een kabel aangesloten worden op het modem.  Bij gebruik van wifipunten die niet van kpn zijn moet de wifi van het modem uit. Een eventuele switch moet igmp snooping ondersteunen.  Had je de problemen ook voor je de zonnepanelen had?

 

Ik ga je advies eens volgen en kijken of ik het wat stabieler krijg, toch bedankt voor het advies


Roep maar als je er toch niet uitkomt @sanijon