Skip to main content

Heb een tijdje geleden de snelheid verhoogt naar 1000 mb, maar toch heb ik haperingen als ik iets aan het streamen ben met een rechtstreekse LAN  verbinding met mijn PC!! Dit is toch niet te geloven?

Graag wil ik dat jullie dit oude barrel vervangt met de laatste nieuwe type. Ik betaal tenslotte wel voor deze hoge snelheid. 

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Dat oude barrel (V10) is anders het beste modem wat KPN heeft en is ook geschikt voor die snelheden (bekabeld).

Haperen hoeft helemaal niet aan de snelheid te liggen aangezien de meeste streams maar een fractie gebruiken van jouw beschikbare bandbreedte. De oorzaak zal dus ergens anders liggen. 

Wat zegt een speedtest (bekabeld) via bijvoorbeeld Ookla? Wat zijn de specs van de pc (processor, graphics, netwerkkaart)?


Bedankt voor je reactie.

Maar er is toch een opvolger van deze modem, de V12 toch? En grote nadeel van deze modem is dat ie geen ander wifi router accepteert. Wat er nu bij zit is echt waardeloos. De specs van de pc is echt van deze tijd i7 16gb met GeForce GTX 1070. Trouwens speedtest gaf aan 920 MB. 

Groetjes


De box 12 is absoluut niet beter dan de v10. En natuurlijk kan je ieder accespoint bekabeld daarop aansluiten. 1000Mbit/s vraagt heel veel rekenwerk voor een pc. Vaak gaat het daar toch mis. 


Een beetje kwaliteit stream gebruikt pak’m beet 25 mbit dus is 1000 mbit meer dan genoeg, aangezien je ook netjes een 920mbit hebt is de snelheid ansich van je netwerk niet het probleem van haperingen. 

 


Hmmm ok, kan het ook zijn dat het ligt aan Bitdefender die ik sinds enkele weken geleden geïnstalleerd heb? Zo te lezen ligt het niet aan de modem, gelukkig maar! 


@Shyaampje

Zet bitdefender dan even (tijdelijk?) uit en kijk wat er dan gebeurt. 


Hallo @Shyaampje, welkom! Balen dat je problemen ervaart tijdens het streamen. Het lijkt niet aan het modem te liggen: de snelheid die je haalt op de PC is ruim voldoende. Het probleem zit dus ergens anders. Heb je nog getest of het verschil maakt of je Bitdefender uitzet? 


Nou nou heb het kunnen testen, uiteindelijk.

Bitdefender bleek toch de boosdoener te zijn.

Bepaalde streams hield ie tegen. Heb dit verfijnd in de instellingen van Bitdefender.

Opgelost!

Allen bedankt voor het meedenken.