Skip to main content

Volgens een monteur vandaag bij ons op de zaak moet je met glasvezel makkel 940 mb halen. Ik zit echter meer rond de 780 - 820 mb. 

Dit is bedraad op een unix server

 

Wat kan ik nog controleren

 

Hallo @PeterTerstall36 een pc rechtstreeks op de kpn router aansluiten en alle andere apparatuur uit.

Bij een Windows pc de ookla speedtest app downloaden. Die is het meest betrouwbaar gebleken. Je moet dan plusminus 930/930Mbit/s kunnen halen.

 


Hi @PeterTerstall36, welkom hier. 

Hallo @PeterTerstall36 een pc rechtstreeks op de kpn router aansluiten en alle andere apparatuur uit.

Bij een Windows pc de ookla speedtest app downloaden. Die is het meest betrouwbaar gebleken. Je moet dan plusminus 930/930Mbit/s kunnen halen.

 

Ik ben ook benieuwd wat je meet als je deze stappen volgt. Ik hoor graag van je. 


Down 700 up 940 2x gemeten. Probeer morgen ochtend weer


Ik heb nog steeds het probleem. Down rond de 700 up 940 dus het lijkt mij dat mijn laptop de snelheid aan kan. 
Helaas begint de kpn net als ziggo Een van de redenen waarom ik ben weggegaan. Meteen over de kosten als het onjuist is. Als de monteur niets kan vinden. Als blijkt dat mijn apparatuur de snelheid niet kan meten. Nou ik heb een USB 3 lan verbinding die het zou moeten aankunnen. Vandaar die up.

Laat ik dus een monteur komen die het niet kan nabootsen ben ik dus een klap geld kwijt en doe ik niets dan haal ik mijn snelheid niet.  

 

Tja zal een keuze moeten maken. maar weet iemand dat als het aan je hardware van je laptop ligt dat het dan niet raar is dat hij wel de upload haalt maar niet de download.


Dit is inderdaad vreemd. Zou je het ook nog op een ander apparaat willen proberen? Voer de test dan uit met https://www.speedtest.net/.

 Zou je ook alle relevante gegevens willen invullen in je KPN profiel en mij een seintje willen geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan ga ik meekijken. 
 


Goedendag,

 

Ik heb vandaag eens alleen mijn laptop aangesloten en verder niets anders op het modem.  Dan kom ik wel aan de 920 mbit.  Ik denk dat meer niet haalbaar is.  Ook geeft de app van speedtest betere resultaten weer dan zijn web-baset broertje.

 

Ik denk vooralsnog opgelost.