Skip to main content

Internet via koper is standaard traag.

Snelheid downloaden ligt rond de 12,5Mbit en up 4,8

Volgens de postcode check zou ik 26Mbit  moeten krijgen. Abo verhogen heeft dus geen zin.

Ik meld dit bijna jaarlijks en moet eerlijk zeggen  helpdesk is behulpzaam.

Modem gereset, ge-update, vervangen .. monteurs lang geweest, maar  uiteindelijk is verhoging  dan 1 of 2 Mbit welke na verloop van tijd weer weg is.

Probleem zou zijn dat koper verdeelpunt te ver weg ligt. Van centrale naar verdeelpunt zou wel al glas liggen, Echter effect bij ons dus niet merkbaar.

Nu is 12 Mbit  normaal al niet toereikend, maar met 4 personen thuis werken/ thuisonderwijs gewoon niet te doen.

Iedereen hier in huis klaagt  over de wifi, maar de wifi is overal goed. speedtest bekabeld en via wifi is gelijk. Datasnelheid is gewoon veel te traag.

Ik zou graag weten wanneer er  bij ons Glasvezel aangelegd wordt. En of er in de tussentijds misschien mogelijkheden zijn  om de snelheid te verhogen door bijv dubbel koper te leggen?

Ben al 38 jaar klant, maar overweeg nu serieus  om over te stappen omdat de conculega hier wél hogere snelheid kan leveren en nu zelfs al glasvezel heeft aangelegd.

mvg

Ton 

Hallo @Ton_Hulst,

Is bij jullie ook SIB (Sneller internet buitengebied) beschikbaar? Hier zou via een extra 4G modem de snelheid aangevuld kunnen worden tot ongeveer de 50mbits. 
Je kan altijd de postcodecheck op deze pagina kunnen checken of je hiervoor in aanmerking kan komen.


Beste Chrizziey,

Hier is door monteur wel eens over gesproken, maar bleek dat ik daarvoor niet in aanmerking kwam.

Als ik postcode check doe voor buitengebied, dan valt hij terug de normale aansluiting welke 16Mbit zou moeten geven ( wat hij niet doet).

Hulst is weliswaar geen grote stad, maar ik woon zeker niet  in het buitengebied. Daar had ik vroeger een veel betere verbinding :)

 

mvg

Ton 

 

 

 


Ben al 38 jaar klant, maar overweeg nu serieus  om over te stappen omdat de conculega hier wél hogere snelheid kan leveren en nu zelfs al glasvezel heeft aangelegd.

Gauw doen dan. Ik snap niet dat u dat niet allang gedaan heeft. Wat doe je nog bij KPN met zo'n lage snelheid als er gewoon glasvezel ligt?


Ben al 38 jaar klant, maar overweeg nu serieus  om over te stappen omdat de conculega hier wél hogere snelheid kan leveren en nu zelfs al glasvezel heeft aangelegd.

Gauw doen dan. Ik snap niet dat u dat niet allang gedaan heeft. Wat doe je nog bij KPN met zo'n lage snelheid als er gewoon glasvezel ligt?

Snap je beredenering, maar in verleden met andere club ( Delta) ook wel één en ander meegemaakt. 

Op innovatie hobbelen ze steevast achteraan. Netflix nog niet via Abo en vraag is wat ze met F1 gaan doen. Daarnaast  steekt glasvezelkabeltje al een maand of 6 uit mijn  stoep omhoog. Communicatie over aansluiten loopt dus ook niet soepel.

Qua snelheid dus zeker hoger, maar verder…..

Maar goed als KPN snelheid niet snel verbeterd dan ben ik haast wel genoodzaakt om over te stappen, want 12Mbit is niet werkbaar.

 

 


Voor Formule 1 sluit u gewoon een abonnement af rechtstreeks bij Viaplay zelf. Dan heeft u niets te maken met Delta. Voor Netflix idem. En een account bij NLziet voor de gangbare zenders. Klaar.


Snap je beredenering, maar in verleden met andere club ( Delta) ook wel één en ander meegemaakt. 

Delta coax kabel of ook glasvezel?

Op innovatie hobbelen ze steevast achteraan. Netflix nog niet via Abo en vraag is wat ze met F1 gaan doen. Daarnaast  steekt glasvezelkabeltje al een maand of 6 uit mijn  stoep omhoog. Communicatie over aansluiten loopt dus ook niet soepel.

Delta gaat over het algemeen niet zomaar aansluiten, je zal wel zelf actie moeten ondernemen en een abo aangaan, dan heb je kans dat het wel binnen niet al te lange tijd wordt aangesloten. Als mensen werkend snel genoeg internet hebben en ze voelen zich ‘trouwe klant’, is het al gauw verloren moeite.

Uiteindelijk, op langere termijn zul je wel buigen en zal men zelfs nog wel een eigen bijdrage bij je los kunnen peuteren wellicht. KPN gaat je hier verder niet helpen, want die gaan ook niet investeren als jij gewoon blijft betalen voor maar 12Mbps. Je kan ook 2 abo’s nemen, (ongebruikt)internet en TV van KPN en internet van Delta. Dan blijft je KPN trouw.

 


Je kan ook 2 abo’s nemen, (ongebruikt)internet en TV van KPN en internet van Delta. Dan blijft je KPN trouw.

Dat is een dure hobby. Aan de andere kant: er zijn mensen die hun internetabonnement (gedeeltelijk) vergoed krijgen van de baas. Dan zou je zoiets wel kunnen overwegen.


Hoi @Ton_Hulst . Welkom op het forum.

Je vraag is of wij (KPN) glasvezel in jouw woonplaats gaan aanleggen? Daar lijkt het voorlopig niet op.

Ik begrijp dat er al een andere glasvezelkabel ligt? Dan vrees ik dat het voor KPN niet direct rendabel is en prioriteit heeft om daar een kabel naast te leggen.

De snelheden die je beschrijft zijn voor een gezin behoorlijk ondermaats. Daar kun je in deze tijden niet echt lekker mee werken.  Ik waardeer dat je al lang klant bent maar ik wil ook realistisch zijn. Als jij en je gezin gewoon méér Mbits nodig hebben om fatsoenlijk te kunnen internetten is KPN momenteel niet je beste keuze. 


Beste Erwin, dank voor je eerlijke antwoord.