Skip to main content

Grappig dat ik hier kom, Ik heb namelijk hetzelfde.

Ook ik heb jaren geleden een abonnement afgesloten en hierbij gekozen voor toenmalig de voordeligste keuze voor mij omdat ik Spotify wilde hebben en dat was hierin goedkoper.

Ik zou dus 100 Mb/s moeten hebben, dat is op mijn adres niet mogelijk is ben ik van op de hoogte. Echter wat ik op mijn adres wel zou moeten kunnen krijgen is 35 Mb/s maar diverse speedtesten later blijkt dat ik maar 22 Mb/s heb. (naar boven afgerond). Is hier een reden voor? Want 20% krijgen voor wat ik betaal en 65 % voor wat ik zou moeten krijgen.

ik hoor graag wat hier de reden van zou kunnen zijn.

 

MVG Arvidt

P.S. Voor mij zal een nieuw abonnement goedkoper zijn na de verschillende wijzigingen en daar duik ik later even in.

admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

@Arvidt meet je dat met een bekabelde pc of laptop?


@Joep1965 Ik heb het gemeten met een bekabelde pc waarbij ik de 3 telefoons, PS4 uit heb gezet deze maakten dus ook geen gebruik van internet, er stond wel1 tv aan.


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


 


 


Welke experiabox heb je?


Experia v9


Heb je die al terug gezet naar fabrieksinstellingen? Heb je de kabel gecontroleerd en/of een andere geprobeerd?


ik heb de verbindingscheck laten doen door KPN zelf. hierbij word ook je modem gereset. Verder heb ik niets gedaan m.b.t. de box, dus geen veranderingen, verdeling van bandbreedte o.i.d.

Dus nee niet terug gezet maar ook nooit iets veranderd.

Net weer een test gedaan met speedtest en hierbij geeft hij nu een snelheid van 28 Mb/s aan, dus dat verschilt blijkbaar wel met s’avonds.


Wil je een speedtest doen op www.speedtest.net dat is de beste!


En verder echt alles uit. Ook de tv ontvangers. Bovenop het kast brand dan dus de knop rood. Of trek ze anders even los bij de Experiabox. 


Heb hierbij alle kabels van de tv’s eruit gehaald en de telefoons van de WIFI afgehaald.. het enige wat nu gebruik maakt van de verbinding is deze PC.


Hoi @Arvidt en welkom op het KPN Forum. Ik begrijp dat er op jouw adres 35Mbit/s technisch leverbaar is en je tussen de 20 en 27Mbit/s snelheid bekabeld meet.

Wat belangrijk is, is dat de kabel/afstand tussen het ISRA punt en modem zo kort mogelijk is: hoeveel schat je deze ongeveer in?
Als je de internetsnelheid meet, is het belangrijk dat alle apparaten die gebruik maken van data, óók de TV ontvangers, helemaal uitgeschakeld zijn: dat heb je op aangeven van @Nick83 bij de laatste meting gedaan, toch?

Wil je het modem eens handmatig resetten? Houdt er rekening mee dat eventueel persoonlijke wijzigingen in het modem, komen te vervallen na een reset.
Als je het modem gereset hebt, ben ik benieuwd welke snelheid je dan meet? En heb jij de tip van @Joep1965 ook al opgevolgd: kabel gecontroleerd en een andere kabel getest (een CAT 5 of 6 kabel is :ok_hand_tone4:)?


Ik hoop dat je verder bent gekomen met onze tips en jij de technisch haalbare snelheid inmiddels hebt kunnen meten! Mocht je nog ergens tegenaan lopen of andere vragen hebben, laat het dan vooral weten!


Ik heb het nog niet kunnen testen met een betere (andere) kabel.. hoop ik binnen kort weer te kunnen. Ben eindelijk weer veel weg voor werk.

Zodra ik het heb getest laat ook het weten. 

Dank voor idereen die geholpen heeft. 

Arvidt


Dat klinkt alsof je weer lekker aan de slag kunt, qua werk! We horen het tzt graag van je.


Goedendag,

Blijkbaar is het een raadsel… heb verschillende tijden getest met de tv’s en de gsm uit en ik kwam lager uit.  Nu ben ik alleen thuis en heb mijn gsm, laptop en de computer aan.. met dit resultaat:

Dus ik krijg nu wat ik verdien….??? ik zou niet weten waar het aan ligt maar ik ben wel weer blij.

Als ik een gokje mag wagen is er een storing geweest, mijn tv en internet was echt langzamer maar dat is nu niet meer zo.

 

dus wat mij betreft een slotje hier op en bedankt voor iedereen die mee geholpen heeft met het zoeken naar een oplossing!! hulde en blijf deze hulp geven aan mensen die er om vragen!!


Dat is wel bijzonder…. Maar, ik zeg: niets meer aan doen! Bedankt voor je terugkoppeling, @Arvidt! Mocht je nog vragen hebben of ergens tegenaan lopen, weet je waar je de hulp kunt vinden! :wink: