Skip to main content

Goedenavond iedereen!

 

Zo blij waren we dat we eindelijk pair bonding hadden. Zo ‘traag' is de verbinding ineens geworden. Ik weet de exacte datum helaas niet meer, maar enkele weken geleden lag de verbinding er in de nacht tijdelijk uit voor ongeveer 15 minuten. In onze eigen Fritz!Box zag ik de melding “Authentication Failed”. Na 15 minuten werkte alles weer. De internet verbinding is echter trager geworden. We halen nu vaak 150/59 en soms 120/59. Een speedtest (bekabeld):

https://www.speedtest.net/my-result/d/f5ec29cb-bea5-494a-a739-3cd008535ef8

 

Nu hoor ik jullie denken, eigen Fritz!Box? Jep! maar uiteraard heb ik de V10 van KPN ook getest en die haalt ook 150/59. Het probleem zit hem dus niet in de Fritz!Box.

 

Ik denk zelf aan het volgende:

  1. Het probleem is ontstaan op die beruchte nacht toen er iets is gebeurd/gewijzigd? (er waren geen werkzaamheden en/of storingen)
     
  2. Het probleem heeft een verband met de huidige wijzigingen welk KPN doorvoert voor Telfort klanten? (wij zijn GEEN Telfort klant)
     
  3. Ik weet even niet of het er nog ligt, maar er ligt al een hele lange tijd een buis achter de KPN wijkkast waarop wij zijn aangesloten waarbij om de kast ook de tegels weg waren. Wellicht zit hier het probleem in?
     
  4. Wellicht een verband met het verwijderen van ESPN? of het wijzigen/toevoegen van mobiele abonnementen?
     
  5. Wellicht een defecte module in de wijkkast?

Onze Fritz!Box, maar ook de V10 geeft geen problemen op de lijnen aan en geeft netjes 221,9 down en 66,1 up aan. De lijnen zijn dus netjes ingetraind.

 

Wellicht dat KPN intern een onderzoek kan doen? Of wellicht kan KPN een monteur naar de wijkkast sturen en kunnen ze daar metingen verrichten? ik snap uiteraard dat jullie waarschijnlijk een monteur naar ons willen sturen 😉 maar die gaat hier niets vinden en/of oplossen. Daarbij ben ik zelf IT’er en wil ik niet weer die V10 moeten aansluiten omdat we bij KPN geen Fritz!Box afnemen.

Jij bedankt voor de updates en jouw geduld! Ik reageer ook nog even op je privébericht 🙂.