Skip to main content

Hallo,

 

Sinds 2 tot 3 weken zijn wij eindelijk aangesloten op een deels nieuwe infrastructuur van KPN.

Daarbij is onze pairbonded internet van 34 mbps naar 220 mbps gegaan.

Momenteel hebben wij, vanwege de restricties die de eerdere situatie met 34 mbps oplegde, het maximale pakket toen van 100 mbps internet snelheid gehaald. Daarom hebben wij momenteel ook maar 100 mbps die wij uiteindelijk kunnen gebruiken. Uiteraard willen wij de volledige snelheid hier thuis benutten en dus hebben we 2 maal contact opgenomen met de klantenservice. In beiden gevallen werd er ons medegedeeld dat er een monteur nodig zou zijn die bij ons langs zou komen om de upgrade van het internet pakket van 100 naar 200 te krijgen. Dit vonden wij nogal gek gezien de pairbonding techniek die ervoor nodig is, al een jaar terug is aangelegd. Sterker nog, als ik in de modem kijk, zie ik ook dat er 220 mbps binnen komt in de modem (Zie afbeelding onderaan). Dus de pairbonding werkt prima, alleen het internet wordt afgeknepen door het pakket, wat uiteraard logisch is.

Dus wij begrijpen thuis niet helemaal waarom er een monteur moet langs komen bij ons, en wat hij dan moet doen? Het lijkt in onze ogen iets dat aan de kant van KPN aangepast moet worden. Uiteraard door de huidige omstandigheden kan er geen monteur langs komen, dus moeten we wachten.

Hieronder de afbeelding waar te zien is dat de snelheid volledig binnen komt:

Screenshot modem status pagina

 

Ik hoop dat ik hier een toelichting op kan krijgen en hopelijk hulp met het krijgen van de hogere snelheid.

 

Met vriendelijke groet,

Wessel

Hallo @Bazinga4U , heb je binnen MijnKPN wèl je abo aangepast naar 200Mbit/s?

Op mijn modem komt 110Mbp/s binnen, maar ik heb een abo van 50/5 en haal 60/30.

Dus wat er op je modem binnenkomt is niet relevant, het gaat om het geschikte abo dat aangevinkt moet zijn.

 


Hallo @Bazinga4U , heb je binnen MijnKPN wèl je abo aangepast naar 200Mbit/s?

Op mijn modem komt 110Mbp/s binnen, maar ik heb een abo van 50/5 en haal 60/30.

Dus wat er op je modem binnenkomt is niet relevant, het gaat om het geschikte abo dat aangevinkt moet zijn.

 


Hi @JanD, we hebben inderdaad daarbinnen gekeken, Echter hebben wij nog een oud pakket van voor Hussel. De MijnKPN app geeft ook aan dat we naar 200 mbps kunnen upgraden middels een melding, echter is er alleen de optie voor 50 en 100 zichtbaar onder het nieuwe Hussel systeem. De oude pakket kunnen we niet wijzigen, daar zijn geen opties voor zichtbaar voor ons. We hebben met beiden klantenservice medewerkers die we aan de telefoon hebben gehad, dit besproken en zei gaven aan dat hun het wel nog kunnen aanpassen in het oude pakket naar 200. Echter geven ze daarbij aan dat er een monteur langs moet komen, en dat begrijpen we niet, want het internet komt al binnen werkend met de pairbonding. Ze hebben ook geen reden gegeven waarom dat nodig is, en bij vragen waarom, werd de vraag ontweken. Dus het is een beetje vaag allemaal.


Hoi @Bazinga4U, welkom, goede vragen. Je hebt je profiel al ingevuld, dus ik heb gelijk een kijkje genomen. Mijn systeem geeft aan dat je op een bonded VDSL zit en dat er nu een wijziging is ingediend om dit aan te passen naar bonded vectored VDSL. Die wijziging is nog niet voltooid. Maar gebaseerd op wat ik hier zie zou dit deze week voltooid moeten raken. De omzetting van VDSL naar VVDSL heeft namelijk alleen aanpassing in de wijkcentrale nodig, en niet bij jou thuis. Dus dat is ook iets wat we nu nog gewoon doen. Terwijl wijzigingen waarbij bonding nog gedaan moet worden voorlopig nog wel on hold staan.  

 


Hoi @Bazinga4U, welkom, goede vragen. Je hebt je profiel al ingevuld, dus ik heb gelijk een kijkje genomen. Mijn systeem geeft aan dat je op een bonded VDSL zit en dat er nu een wijziging is ingediend om dit aan te passen naar bonded vectored VDSL. Die wijziging is nog niet voltooid. Maar gebaseerd op wat ik hier zie zou dit deze week voltooid moeten raken. De omzetting van VDSL naar VVDSL heeft namelijk alleen aanpassing in de wijkcentrale nodig, en niet bij jou thuis. Dus dat is ook iets wat we nu nog gewoon doen. Terwijl wijzigingen waarbij bonding nog gedaan moet worden voorlopig nog wel on hold staan.  

 


Hoi @Erik_ , Dankje wel voor je antwoord. Na de wijziging naar Bonded Vectored VDSL zou ik dus het 200mbps abonnement kunnen afsluiten als ik het goed begrijp? Ik ben benieuwd of dit deze week voltooid wordt, dat zou namelijk erg fijn zijn!


Ik zie dat de order inmiddels voltooid is, Bazinga. Dus ja, je kunt nu je abonnement, via je MijnKPN, aanpassen naar 200 Mbit :)


Hi @Erik_ , Dankje wel! Ik heb dit nu gedaan en we kunnen nu lekker gaan genieten van 200 mbps. Bedankt voor je hulp! Nog een fijne dag gewenst!