Skip to main content

Volgens de maximale internetsnelheidstest zou ik 89 Mbit/s download- en 19 Mbit/s uploadsnelheid moeten halen. Echter met de KPN speedtest dat met de ethernet kabel is gedaan kom ik uit op 32.5 download- en 8.8 upload uit. Ik heb momenteel een abonnement van 100 Mbit/s download- en 10 Mbit/s uploadsnelheid.

 

Ik heb al geprobeerd om de modem 1 minuut lang te restarten.

Halo @Lilich , maak je gebruik van pairbonding? Dus 2 kabels in Isra-punt naar 1 kabel in je modem?

 

 

 


Er wordt inderdaad gebruik gemaakt van pairbonding


Kan je inloggen in het modem? Zoja dan inloggen,  ga naar status en dan naar geavanceerd.  Daar een screenshot van plaatsen indien mogelijk. 


Dat kan zeker

 


Je zou ca 43 moeten hebben.  Pairbonding is dit niet want er is geen tweede line te zien. Wat meet je als je meet met een bekabelde pc of laptop?


Zo te zien geen (werkende) pairbonding.

Kun je eens een foto maken van je IS/RA-punt? @Lilich 


@Lilich , ik zie hier (volgens mij) de gegevens van één lijn, dus geen pairbonding.

Te laat dus, was al opgemerkt 😉, nu nog zoeken naar die andere …..


Als ik meet met een bekabelde laptop dan is het 32.6 download en 8.7 upload. 

Is er een mogelijkheid om pairbonding werkend te krijgen?


Misschien een stomme vraag, maar u heeft echt een abonnement bij KPN zelf? Niet bij een andere provider op het KPN netwerk? 


Klopt Nick, ik heb in december 2018 via de website van KPN het abonnement afgesloten.


Heel bijzonder!! Heb je die y kabel al gecontroleerd of opnieuw erin gedaan?


Ik heb de modem uitgezet, de drie uiteindes van de y kabel eruit en erin gedaan en de modem weer opgestart. Nu wordt er 28.6 download en 8.7 upload gemeten.


Bellen met de klantenservice 0800-0402.  Zij kunnen dan meekijken want hier gaat echt iets niet goed.  Laat even weten hoe het afloopt.  Ben heel benieuwd 😉


@Lilich,

Heb je ooit wel eens twee lijnen gezien in je V10 modem?


Hallo @Lilich volgens onderstaande foto komt er wel op 2 lijnen (L1 en L2) data binnen, dus ik denk dat het modem het niet goed meer verwerkt en vervangen moet worden.

pairbonding komt wel binnen.

 


Ik heb mijn twijfels over de manier hoe dit is aangesloten, kan je een overzichtsfoto plaatsen waarbij zowel het ISRA, de kabels en het modem op 1 foto zichtbaar is.


Ik heb mijn twijfels over de manier hoe dit is aangesloten, kan je een overzichtsfoto plaatsen waarbij zowel het ISRA, de kabels en het modem op 1 foto zichtbaar is.

Hallo @Speedmaster , aan de foto kun je duidelijk zien dat er zowel op L1 als op L2 data binnenkomt.

 


@Joep1965 binnenkort als ik tijd heb kan ik inderdaad wel contact nemen met KPN.

@King006 wat bedoel je met twee lijnen? 
@Speedmaster De drie fotos staan op volgorde, de twee kabels onderin de eerste foto zijn te zien rechtsmidden de tweede foto en gaat door naar de DSL poort in de laatste foto. 


@Lilich,

Als je inlogt op de modem. Die waardes, heb je daar ooit twee lijnen gezien?


@Lilich ,

De foto's bekijkend zie ik een aansluitmethode die ik niet direct herken. Normaal zou ik met dit probleem de twee aansluitpunten (L1 - L2) van de Y kabel eens omdraaien (of één voor één testen) en in het modem bekijken wat deze per lijn laat zien. Gezien je metingen is het in elk geval duidelijk dat er maar één lijn functioneert.     

Met twee functionele DSL lijnen zou de dit in je modem moeten zien, Line 1 én Line 2

,

afbeelding slechts ter illustratie, dit is niet mijn modem 


@King006 bedoel je dat er twee kolommen te zien moeten zijn net als wat @Berrie_Kaas zegt?

Hallo @Lilich volgens onderstaande foto komt er wel op 2 lijnen (L1 en L2) data binnen, dus ik denk dat het modem het niet goed meer verwerkt en vervangen moet worden.

pairbonding komt wel binnen.

 

Het L1 lampje brandt feller dan de L2, is dat de bedoeling? Verder heb ik zoals aangegeven door @Berrie_Kaas de y kabels omgedraaid en nu brandt het L2 lampje feller dan de L1. Nu heb ik 34.7 download en 8.9 upload en het volgende:

 


@King006 bedoel je dat er twee kolommen te zien moeten zijn net als wat @Berrie_Kaas zegt?

Hallo @Lilich volgens onderstaande foto komt er wel op 2 lijnen (L1 en L2) data binnen, dus ik denk dat het modem het niet goed meer verwerkt en vervangen moet worden.

pairbonding komt wel binnen.

 

Het L1 lampje brandt feller dan de L2, is dat de bedoeling? Verder heb ik zoals aangegeven door @Berrie_Kaas de y kabels omgedraaid en nu brandt het L2 lampje feller dan de L1. Nu heb ik 34.7 download en 8.9 upload en het volgende:

 

Yes! Je moet inderdaad twee kolommen zien om pair bonding te hebben. Ik denk dat je het beste even kunt bellen met KPN (op 0800-0402)voor een monteur zodat die kan onderzoeken waarom lijn 2 niet werkt.

 

Admin: nummer toegevoegd


@Lilich , ben benieuwd naar het eindresultaat. Duidelijk is dat één lijn niet werkt of niet goed door het modem verwerkt wordt. In het modem moet je bij goedwerkende pairbonding in elk geval twee gegevenskolommen zien.  @King006  heeft gelijk, bellen met KPN, zij kunnen beide lijnen meten en beoordelen en ook, indien nodig een monteur aansturen.   


Nog 1 dingetje om te testen, om de Y kabel uit te sluiten als defect

 

  • Stop de blauwe stekker in poort 1 van het isra en laat de witte gewoon los hangen. Heb je nu signaal op je modem en welke snelheid haal je dan
  • Stop de blauwe stekker in poort 2 van het isra en laat wederom de witte los hangen. Heb je nu signaal op je modem en welke snelheid haal je dan.

Als je op beide poorten signaal heb bij de tests zoals hier boven beschreven herhaal dan de test met alleen de witte stekker in poort 1 en daarna poort 2.

 

Ben benieuwd naar het resultaat van deze test


Inderdaad @Speedmaster een goede test. Dan moet duidelijk worden of de Y kavel het probleem veroorzaakt of dat het ergens anders ligt. Ik hoop voor @Lilich dat jij je naam eer aan doet!😀

De blauwe en de witte van @Speedmaster , zie hierboven.