Skip to main content

Volgens de maximale internetsnelheidstest zou ik 89 Mbit/s download- en 19 Mbit/s uploadsnelheid moeten halen. Echter met de KPN speedtest dat met de ethernet kabel is gedaan kom ik uit op 32.5 download- en 8.8 upload uit. Ik heb momenteel een abonnement van 100 Mbit/s download- en 10 Mbit/s uploadsnelheid.

 

Ik heb al geprobeerd om de modem 1 minuut lang te restarten.

Ik heb de test van @Speedmaster gedaan en dit zijn de resultaten.

  • Blauwe stekker in witte poort 34.7 down 8.9 up; in blauwe poort geen internet.

  • Witte stekker in witte poort 26.3 down 8.7 up; in blauwe poort geen internet.

Heb nu wit in wit en blauw in de blauwe poort en 26.7 download en 8.7 upload. Ik zal vanmiddag KPN bellen.


Ik heb de test van @Speedmaster gedaan en dit zijn de resultaten.

  • Blauwe stekker in witte poort 34.7 down 8.9 up; in blauwe poort geen internet.

  • Witte stekker in witte poort 26.3 down 8.7 up; in blauwe poort geen internet.

Heb nu wit in wit en blauw in de blauwe poort en 26.7 download en 8.7 upload. Ik zal vanmiddag KPN bellen.

Duidelijk, dan is de lijn die op de blauwe poort zit defect. Geef tijdens het bellen duidelijk wat je getest hebt en wat de conclusie is


@Speedmaster is dat te verhelpen door het vervangen van de Y kabel? Ik had net contact met KPN en na wat stappen moest de modem uiteindelijk gereset worden. Aangezien dat niet uit komt op dit moment heb ik doorgegeven dat ik het zelf in de avond kan resetten. De volgende stap zou dan zijn om een storingsmonteur in te schakelen. Verder werd er verteld dat de Y kabel vervangen kon worden op eigen kosten, wat ik waarschijnlijk ga doen.


Nee, probleem zit niet in de Y kabel, daar was de test voor die ik hierboven schreef. Als na de reset de beide lijnen niet opkomen zal een monteur moeten komen.


@Lilich,

Ik zou nog een keer terugbellen en vragen om een monteur omdat lijn 2 niet werkt. Als je liever wacht, kunnen ze hier ook helpen. Vul dan alleen wel alvast je profiel in. Alles waar privé bijstaat zien alleen KPN medewerkers.


Na gebeld te hebben met KPN en de situatie beter uitgelegd is er bij hun ook vastgesteld dat er maar één lijn en is er een monteur afspraak gemaakt. Wordt vervolgd :)


Na gebeld te hebben met KPN en de situatie beter uitgelegd is er bij hun ook vastgesteld dat er maar één lijn en is er een monteur afspraak gemaakt. Wordt vervolgd :)

Helemaal goed! Ik ben benieuwd 😃


Monteur kwam langs en zei dat er geen pairbonding was en dat dat aangevraagd kan worden bij KPN. Verder heeft hij de Y kabel vervangen en na wat metingen was verder alles in orde. Ik heb KPN gebeld om pairbonding aan te vragen en dat is nu geregeld. Binnenkort komt er een monteur langs daarvoor :)


Fijn dat het is opgelost en binnenkort pair bonding wordt aangelegd 😃 Laat je nog even weten of het dan helemaal goed is?


@Lilich , nu maar hopen dat er een dubbel aderpaar beschikbaar en/of functioneel is tussen jouw aansluitpunt en de centrale, of dat er ‘ergens’ een tweede paar vrij is om voor jouw aansluiting te benutten, Kan soms nog een hele klus zijn. Maar de toezegging is gedaan, dus dat komt vast goed. In mijn pre glasvezel tijdperk heb ik een halfjaar op pairbonding moeten wachten omdat bij installatie bleek dat er ergens een breuk zat in mijn tweede aderpaar, toen was het graven geblazen! 


Goed nieuws, de monteur is langs geweest en heeft pairbonding ingeschakeld. Nu is er 79.6 download en 17.1 upload. Bedankt voor jullie hulp 😀