Skip to main content

Hoi,

 

Op het moment heb ik internet van Telfort. Dit wordt overgenomen door KPN. Helemaal prima verder.

Ik wil alleen ook televisie (meest standaard basis pakket want ga er van uit dat andere pakketten later bij te bestellen zijn). Hoe pak ik dit het beste aan?

Nu kan ik mijn modem die ik van Telfort heb gekregen laten staan. Ik ga er alleen vanuit dat als ik televisie wil ik er 1 van KPN nodig heb?

Kortom, zodra KPN internet heeft overgenomen, welke stappen moet ik nemen om televisie erbij te nemen zonder dubbele facturen enz.?

 

Met vriendelijke groet,

Wesley

Ja... dan zal je waarschijnlijk gewoon moeten upgraden naar een Hussel abonnement. En dan zal je ook een nieuw modem krijgen. Kun je inloggen in MijnKPN? 


Ik kan inloggen op Mijn KPN.

Ik zie dat ik als internet pakket tftinternet heb.

En als ik hussel pakket 50 MB of iets dergelijks neem kan ik kiezen van televisie. Logischerwijs is dat de keuze die ik wil. Maar ik heb geen Digitenne of interactieve televisie nodig toch voor basis pakket televisie?


Hoi @Wesleyvk, goed dat je dit eerst controleert voordat je het wijzigt en voor verrassingen komt te staan :slight_smile:  Als je jouw TFT pakket in MijnKPN ziet staan ben je al naar ons overgezet. Je kunt het pakket daar wijzigen en tv toevoegen, bij een Thuis pakket is interactieve tv het meest logisch (de andere optie is Digitenne). Daarvoor krijg je een tv-ontvanger die je bij het tv toestel kunt aansluiten, met een verbinding naar het modem zodat het signaal aankomt bij de ontvanger. Digitenne heeft ook een ontvanger, met een antenne. Die hoeft niet met de modem te worden verbonden.

Beide opties hebben een ontvanger zoals je ziet. Als je interactieve tv hebt kan je ook gebruik maken van de app (telefoon/tablet en SmartTV), zodat je op andere manieren ook kunt kijken.

Voorheen had Telfort wel de mogelijkheid om analoog tv te kijken, maar dat is eind 2018/begin 2019 uitgezet. Sindsdien had Telfort ook alleen interactieve tv als optie.


Het is gelukt en heb het pakket binnengekregen. Ik kan deze 17 november aansluiten. Bij het pakket zat alleen ook een modem en ontvangen enz. Had dat niet verwacht maar denk dat die modem is/was om televisie van KPN ontvangen?


Heeft u deze ontvangen?

 


Ja die. En dan ook nog een tv ontvanger enz.


Die zwarte box op mijn plaatje is de KPN Box. Deze is ter vervanging van uw huidige Experiabox. Deze zult u op de 17e aan moeten sluiten. Eerder zal die het nog niet doen. Uw oude Experiabox zal u dan terug moeten sturen, daar zal ter zijne tijd nog wel een keer een brief of email over komen.


Dat klopt inderdaad @Wesleyvk, tot nu toe is de migratie van Telfort naar KPN alleen administratief geweest. Door deze wijziging wordt jouw abonnement ook technisch overgezet, waarvoor je het modem krijgt. Er wordt aan gewerkt om dat makkelijker te maken in de toekomst, maar dat maakt voor jou nu geen verschil :slight_smile: Het verschil in de modem (en verbinding) is dat de Telfort verbinding een andere VLAN gebruikt voor internet (34, KPN gebruikt 6). Dit nieuwe modem is daarop voorbereid en pakt dat meteen zonder verdere handelingen. Als je die de 17e aansluit, samen met de tv-ontvanger, kan je daarna tv kijken.


Oh oke. Begrijp het nu.

Dank jullie wel. Benieuwd naar 17 november na 20 jaar geen televisie :joy: