Skip to main content
Vraag

Internet thuis werkt niet na reset Genexis en KPN Box 12

• April 29, 2026
  • 19 reacties
  • 84 keer bekeken

Mijn internet thuis werkt niet. De Genexis/glasvezelkast en de KPN Box 12 zijn al opnieuw opgestart, maar dit heeft niet geholpen. De KPN-test geeft nog steeds rode kruisen bij “Netwerk / Wijkcentrale” en “Thuis / KPN Box 12”. Ik ben momenteel in Polen en er is niemand meer aanwezig in de woning. Een monteur binnen is nu niet mogelijk. Kunt u controleren of dit vóór mijn woning / in het KPN-netwerk of in de wijkcentrale zit?

19 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@MariuszW1976, welkom bij onze community.

Het is inderdaad lastig om dit te controleren als je in het buitenland zit. Mag ik vragen wat je precies probeert te doen op afstand? Niet verkeerd bedoeld, maar dan begrijp ik beter waarom je wilt weten of je verbinding actief is. 

Wat ik in ieder geval wél kan doen is kijken of je modem online is, dat betekent dus dat er verbinding is.

Wil je dat ik dit doe? Zou je dan je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Hallo Alex,

Ik vermoed dat er geen glasvezelsignaal is. In de KPN app / modemomgeving zie ik geen apparaten en daarom kan ik zelf niet controleren of de verbinding actief is.

Kunt u aan de KPN-kant controleren of mijn modem/ONT online is en of er glasvezelsignaal op de lijn staat?

Met vriendelijke groet, Mariusz

Hallo Alex,

Ik ben op dit moment in Polen, dus ik kan dit helaas niet zelf ter plaatse controleren. Een vriend kan wel naar mijn woning gaan om de apparaten te resetten en foto’s te maken.

Na reset van de Genexis/NT en de KPN Box 12 werkt internet nog steeds niet. In de KPN app/modemomgeving zie ik geen apparaten en daarom kan ik de verbinding zelf niet goed controleren.

Op het NT-kastje branden Power en Ethernet, maar Glas brandt niet. Daarom vermoed ik dat er geen glasvezelsignaal op het NT binnenkomt.

Kunt u aan de KPN-kant controleren of mijn modem/ONT online is en of er glasvezelsignaal op de lijn staat?

Mijn KPN-profiel vul ik aan met de relevante gegevens.

Alvast bedankt.

Ik heb mijn KPN-profiel aangevuld met mijn adresgegevens. Ik ben ook ingelogd in MijnKPN en daar staat mijn internetabonnement. Kunt u nu controleren of mijn glasvezellijn/NT online is?

Ik wil nog toevoegen dat ik thuis veel apparaten heb die via internet bereikbaar zijn, zoals smart home-apparaten. Door deze storing kan ik deze apparaten niet meer zien of op afstand controleren. Daarom is het voor mij belangrijk om te weten of de glasvezellijn/NT online is.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​Mariusz, ik krijg de bevestiging dat dit inmiddels is hersteld en weer hoort te werken. Zou je kunnen bevestigen of dit ook daadwerkelijk zo is? Anders pak ik het alsnog op. 

Hi Alex,

Bedankt voor je reactie.

Ik ben op dit moment niet thuis, dus ik kan het niet fysiek controleren. Maar de storingscheck van KPN geeft nog steeds aan: “Probleem gevonden” en “We zien een probleem met je verbinding”.

Eerder was er ook geen licht/signaal op het glasvezelkastje/NT. Het modem en het glasvezelkastje zijn al twee keer gereset.

Kun je dit alsjeblieft verder oppakken of laten controleren door KPN?

Groet,
Mariusz

Hi Alex,

Bedankt voor je reactie.

Ik kan bevestigen dat het probleem nog steeds niet is opgelost. Geen enkel apparaat via wifi werkt: camera’s, slimme apparaten en andere home-apparaten blijven offline.

Als de internetverbinding echt hersteld was, dan zou in ieder geval iets weer online moeten komen. Dat gebeurt niet.

Het modem en het glasvezelkastje/NT zijn al twee keer gereset. Eerder was er ook geen licht/signaal op het glasvezelkastje/NT.

Kun je dit alsjeblieft verder laten controleren door KPN? Mogelijk is er nog steeds geen signaal op de glasvezellijn of is er een probleem met het glasvezelkastje/NT.

Groet,
Mariusz

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 4, 2026

Maar de storingscheck van KPN geeft nog steeds aan: “Probleem gevonden” en “We zien een probleem met je verbinding”.

Dit zegt alleen dat jouw modem geen verbinding maakt met KPN. De volgorde van opstarten van glasvezelkastje en modem is cruciaal. Als het modem eerst online komt dan het glasvezelkastje, krijgt jouw modem geen internet verbinding en je moet hem opnieuw booten.

Het belangrijkste punt is dat er geen licht/signaal op het glasvezelkastje/NT was. Dat betekent dat het probleem vóór mijn wifi en vóór mijn thuisapparaten zit.

Daarom kan dit niet alleen een probleem van mijn wifi-apparaten zijn. Zonder signaal op het glasvezelkastje/NT kan mijn internetverbinding thuis niet normaal werken.

KPN moet de glasvezellijn/NT-verbinding verder controleren.

Ik begrijp dat de opstartvolgorde van ONT en modem belangrijk is.

Maar ik ben op dit moment niet thuis en kan dit nu niet fysiek opnieuw uitvoeren. Het modem en het glasvezelkastje/NT zijn al twee keer gereset door iemand ter plaatse.

Het belangrijkste blijft dat er geen licht/signaal op het glasvezelkastje/NT was. Daarom vraag ik KPN om de glasvezellijn/NT-verbinding verder te controleren of een monteur in te plannen.

Ik begrijp dat een monteur niet naar binnen kan als er niemand thuis is.

Daarom vraag ik KPN eerst om de lijn en het signaal op afstand te controleren. Ik ben op dit moment niet thuis en kan de ONT/het glasvezelkastje en modem niet opnieuw fysiek controleren.

Als een monteursafspraak nodig is, dan moet die worden ingepland voor een moment waarop iemand toegang tot de woning kan geven.

Groet,
Mariusz

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Ik heb op jouw adres een meting gedaan en ik zie dat de verbinding inderdaad nog niet online is, er komt geen signaal binnen. 

De eerste stap is om het glasvezelkastje enkele minuten stroomloos te maken. Anders kan ik een monteur inplannen, maar dan moet inderdaad iemand aanwezig zijn. Ik kan op de komende dagen, afhankelijk van de beschikbaarheid van de monteurs, alvast een afspraak inplannen die je zelf ook kunt aanpassen. 

Wanneer zou er iemand aanwezig kunnen zijn? Dan kan ik daar alvast rekening mee houden. 

Ik hoor graag van je. 

Hallo Alex,

Zaterdag zou voor ons het beste zijn, maar ik moet dit nog met mijn collega overleggen.

Is een monteursafspraak op zaterdag mogelijk?

Met vriendelijke groet,
Mariusz

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Ik heb op moment van typen nog 2 opties op zaterdag, in de ochtend tot 12 of in de middag tot 17uur. Als je dit zo snel mogelijk laat weten kan ik het hopelijk inplannen. 

Hallo Alex,

Ik kan op dit moment nog geen tijd bevestigen, omdat ik nog geen contact heb met de persoon die ter plaatse kan zijn.

Zodra ik contact heb, laat ik het zo snel mogelijk weten.

Met vriendelijke groet,

Mariusz

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Dan hoor ik het graag van je met het liefst een aantal opties op meerdere dagen in de ochtend/middag. 

Mijn vriend heeft in het weekend tijd, ik laat het je weten. Met vriendelijke groeten, Mariusz