Skip to main content

Ik heb al ruim een jaar het probleem dat ik 1 a 2 keer per dag geen internettoegang heb. Nadat ik de router en de glasvezel heb herstart doet alles het weer tot een willekeurig moment de volgende dag, dan valt alles weer weg. Al een aantal keer contact gehad met de klantenservice, prima geholpen, maar het probleem is nog niet verholpen. Wifiversterkers, veranderen van kanaal etc. heeft allemaal niks uitgehaald helaas. Ik hoop ik middels dit forum eindelijk van het probleempje af kan komen.

 

GR 

Dat klinkt niet best. Welk type modem heb je? Heb je bekabeld of via Wi-Fi uitval of allebei? Wat hangt er zoal aan het modem? Gebruik je draadloze verbindingssets toevallig of een switch?


Dat klinkt niet best. Welk type modem heb je? Heb je bekabeld of via Wi-Fi uitval of allebei? Wat hangt er zoal aan het modem? Gebruik je draadloze verbindingssets toevallig of een switch?

Hoi Joep1965

Ik heb de experiabox V9, internettoegang valt zowel op de wifi weg als op de apparaten die ik bekabeld heb aangesloten. TV, en xbox zijn de apparaten die direct op de modem aangesloten zitten. Nee ik gebruik de verbindingssets niet, wel gedaan, maar dit hielp niet destijds. Mogelijk dat er iets niet goed ingesteld staat op het modem, heb diverse keren ingelogd op het modem met handleidingen van o.a KPN, maar heb het nog niet weten te vinden dus.

 

GR


Heb je het modem al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen? Gaan er lampjes uit of veranderen ze van kleur als je uitval hebt? 


Ik heb het modem inderdaad al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen op aanraden van een medewerker van de klantenservice, dit heeft helaas niks uitgehaald. Het is mij nog nooit opgevallen of er eenlampje niet of anders gaat branden tijdens de uitval, maar dit weet ik niet 100% zeker dus.


Hi RookGerh, welkom op het forum. 

Aangezien ook de apparaten die via een kabel zijn verbinden wegvallen verwacht ik niet dat dit een WiFi probleem is. Welke melding zie je dan op je televisie? En zoals Joep ben ik ook benieuwd hoe de lampjes branden op de modem als er een uitval is. Zou je dit willen nakijken wanneer het weer gebeurt? 

In de tussentijd, zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook meekijken. 


Hi RookGerh, welkom op het forum. 

Aangezien ook de apparaten die via een kabel zijn verbinden wegvallen verwacht ik niet dat dit een WiFi probleem is. Welke melding zie je dan op je televisie? En zoals Joep ben ik ook benieuwd hoe de lampjes branden op de modem als er een uitval is. Zou je dit willen nakijken wanneer het weer gebeurt? 

In de tussentijd, zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook meekijken. 

Goedemiddag Alex_P,

ik heb afgelopen vrijdag een monteur van KPN erbij gehad, hij wist mij te vertellen dat het een lastige storing kan/kon zijn met meerdere oorzaken. Hij heeft het glasvezelkastje en het modem vervangen van de V9 naar de V10. Resultaat tot nu toe: geen uitval meer gehad de laatste twee dagen en ik haal nu meestal tegen de 200mbps ipv de 30 á 40 mbps als ik de snelheidstests uitvoer. Beetje voorzichtig, maar het lijkt te zijn verholpen. 
 

Groeten en een fijne zondag. 


Ik had zelf ook verwacht dat dat de eerste stap zou zijn. Fijn dat het tot nu toe goed werkt. Mocht dat anders zijn, laat het me weten in dit topic. 

Ook een fijne zondag gewenst. :relaxed: