Skip to main content

Mijn wifi is traag sinds gisteren.  Ik heb de klantservice gebeld, maar ze zeiden dat ik een monteur moest regelen om het te repareren.  kpn heeft een probleem met servers of ligt de fout aan mijn kant? Ik heb mijn router twee keer opnieuw opgestart en niets hielp

Dag @KeFrix werkt de bekabelde pc of laptop wel goed?


Dag @KeFrix werkt de bekabelde pc of laptop wel goed?

Ook slecht


Ik had hetzelfde probleem. 

De experiabox een paar keer opnieuw opgestart.

Nu bekabeld tot 750mbps en wifi  450mbps.

Misschien dat het helpt


Ik had hetzelfde probleem. 

De experiabox een paar keer opnieuw opgestart.

Nu bekabeld tot 750mbps en wifi  450mbps.

Misschien dat het helpt

Ik heb 3 keren opnieuw opgestart en niets helpt


Welk type modem heb je en glasvezel of koper?


Welk type modem heb je en glasvezel of koper?

koper, ik heb experia v10a


Kan je iets meer vertellen over het probleem? Valt het modem uit of is de snelheid laag? Heb je wifi versterkers ofdraadloze verbindingsets?


Kan je iets meer vertellen over het probleem? Valt het modem uit of is de snelheid laag? Heb je wifi versterkers ofdraadloze verbindingsets?

de modem werkt, maar de snelheid is gedaald van 30/10 naar 10/0,5.  Ik heb mijn laptop ook via een kabel aangesloten, maar de snelheid is nog steeds laag.  Ik heb geen versterkers, ik heb niet nodig omdat mijn internet altijd goed werkt, twee jaar lang geen problemen gehad tot nu toe.


Dat is wel een flinke daling inderdaad.  Heb je die v10a al lang?


Dat is wel een flinke daling inderdaad.  Heb je die v10a al lang?

Ja, misschien is de modem kapot?


Dat zou natuurlijk kunnen maar over het algemeen kan er weinig aan kapot gaan.  Het lijkt toch meer een probleem met de verbinding.  Je hebt gemeten met de laptop direct met een kabel aangesloten op het modem toch? Geen switch ertussen of iets anders? Ik vraag het om uit te sluiten dat het probleem wordt veroorzaakt door iets na het modem.


Dat zou natuurlijk kunnen maar over het algemeen kan er weinig aan kapot gaan.  Het lijkt toch meer een probleem met de verbinding.  Je hebt gemeten met de laptop direct met een kabel aangesloten op het modem toch? Geen switch ertussen of iets anders? Ik vraag het om uit te sluiten dat het probleem wordt veroorzaakt door iets na het modem.

via kabel zijn de resultaten van de speedtest precies hetzelfde als op de telefoon


Dan zou ik toch een monteur adviseren.  Die kan je hier aanvragen. Als het probleem in het kpn gedeelte ligt dan zijn er geen kosten. En benadruk vooral dat de vaste verbinding te traag is want wifi is gevoelig voor omgevingsfactoren en dan komen ze al gauw met een wifi versterker aan. Je woont vrij ver van de centrale denk ik gezien de snelheid. Er kan best iets mis zijn met de kabel. 


Heb je een update voor ons, @KeFrix? Is het al gelukt om een afspraak met een monteur in te plannen?