Skip to main content

Beste forum,

Binnenkort ga ik verhuizen en wil mijn abonnement meenemen van mijn huidige adres naar mn nieuwe adres. Hiervoor de klantenservice benaderd en daaruit kwam naar voren dat mijn huidige abonnement niet overgezet kan worden naar mn nieuwe adres. Reden: de internetsnelheid op mn nieuwe adres is lager dan mn huidige adres. Daarom samen met de klantenservice gekeken naar een nieuw abonnement, maar dit abonnement is 15 euro per maand hoger dan m'n huidige abonnement (incl. kortingen). Ofwel; voor een lagere snelheid ga ik als klant meer betalen… Dit is toch wel erg vreemd? De klantenservice medewerker van KPN heeft getracht om dit probleem door de klachtenafdeling van KPN te laten afhandelen, maar die wilde deze melding niet in behandeling nemen. 

Ik wil eigenlijk graag klant bij KPN blijven, maar op deze manier word ik “gedwongen” om naar een andere levernacier over te stappen. Iemand nog ideeen/oplossingen om dit op te lossen? 

 

Welke snelheid is er haalbaar op het nieuwe adres? 


Max 59 mbits up en 12 down. Huidig adres 144 mbits up en 33 up. Heb een abonnement voor 100 mbits. 


Heb een abonnement voor 100 mbits. 

Grappig... als u een nieuw abonnement af zou sluiten... dan krijgt u ook een 100 mbit abonnement. Want abonnementen met lagere snelheden heeft KPN niet meer…

Kunt u een schermafdruk plaatsen van pagina 2 van de factuur? Ik ben benieuwd welk abonnement u heeft. Misschien is het nog een heel erg antiek abonnement ofzo. Of het ligt ergens anders aan. Misschien zien we dat dan op de factuur.

Hoevaak heeft u al naar KPN gebeld hierover? Als dat nog maar 1 keer is, dan zou het ook een idee zijn om gewoon nog een keer te bellen. Wellicht krijgt u dan een andere medewerker aan de lijn en kan het gewoon wel.


Ik vind het een vreemd verhaal. Heeft u zelf met de klantenservice gebeld of hebben zij u gebeld vanwege een online doorgegeven verhuizing?


Bedankt voor jullie reacties. Hierbij een printscreen van pagina 2 van de factuur. Abonnement komt uit augustus 2022, dus vrij recent. 
 

Ik heb 1 keer zelf gebeld voor de verhuizing, omdat het online doorgeven niet werkte. Tijdens het bellen wel 45 min in de wacht gestaan en medewerker van de klantenservice heeft verschillende afdelingen binnen KPN gesproken. Nog een keer bellen zou zeker nog een keer de moeite zijn… ;-)

 

Ik was zelf ook erg verbaasd en vond het net als jullie een raar verhaal. Is toch vreemd dat ze een klant weg laten gaan, terwijl die dag zelf niet wil? 
 

 


Je kan je verhuizing zelfstandig doorgeven via kpn.com/verhuizing  - dat de snelheid minder wordt is niet een reden dat de verhuizing niet door zou kunnen gaan.


Beste Ik_combineer,

Dat zou je inderdaad denken. Als ik het online doorgeef geeft de site de volgende melding (zie printscreen). Alle gegevens zijn 100% goed ingevuld. Reden voor de foutmelding komt volgens KPN omdat mijn huidige abonnement 100 mbits is en op het nieuwe adres maar Max 59 mbits haalbaar is….

 


Een moderater gaat hier reageren over een dag of drie want hier lijkt iets niet goed te gaan.  Vul je profiel helemaal in en vermeld ook het nieuwe adres in het vak persoonlijke gegevens.  Dan kunnen ze voor je aan de slag.


 

 

Waarom krijgt u Entertainmentkorting? U heeft helemaal geen entertainmentpakket afgesloten. Geen Netflix/Spotify/HBO of zoiets. U hoort helemaal geen Entertainmentkorting te krijgen.

Die "Online aankopen" is misschien Spotify. Maar dat hoort dan zo niet op de factuur te staan.

Ik zou haast vermoeden dat dit de reden is. Dit klopt niet.


Heb inderdaad Spotify en daarvoor is de entertainment korting verrekend. Dit heeft altijd zo op de factuur gestaan. Ben benieuwd of een moderator van KPN gaat reageren… 


 Ben benieuwd of een moderator van KPN gaat reageren… 

Het is niet de vraag of maar wanneer een moderater gaat reageren 😉.  Ze reageren altijd!!


Heb inderdaad Spotify en daarvoor is de entertainment korting verrekend. Dit heeft altijd zo op de factuur gestaan. Ben benieuwd of een moderator van KPN gaat reageren… 

Het hoort zo op de factuur te staan:

 


Vreemd dat het niet goed staat op de factuur. Ik laat het wel weten of/als KPN contact opneemt wat de uitkomst is. Bedankt voor het meedenken! 👍🏻


Dat is wel merkwaardig inderdaad @Florians, ik heb er ook niet direct een verklaring voor maar kan zelf ook geen verhuizingen indienen, dat kan echt alleen via de site (werkt blijkbaar niet in dit geval) of telefonisch via 0800-0402

Ik kan wel even meekijken naar het adres, zou je het nieuwe adres ook in je profiel kunnen zetten? Dan kijk ik even mee!


Beste Thomas,

Bedankt voor je reactie. Het nieuwe adres staat ook in het profiel onder “persoonlijke opmerkingen”. Fijn dat je mee kunt kijken 💪🏻


Ik heb even meegekeken en technisch staat alles goed en zou het dus ook gewoon moeten kunnen, als ik de aantekening zo teruglees zou het met de korting te maken hebben maar dat snap ik ook niet helemaal. 
Het is toch het handigste hier nog even over te bellen denk ik.


Oke, ik ga morgen bellen, ben benieuwd of het nu wel kan🤞🏻 Bedankt tot zover, ik laat de uitslag wel weten. 


Even terugkoppeling vanuit mijn kant;

Het overzetten van het abonnement is inderdaad niet mogelijk met behoud van de korting die over een paar weken ingaat. Afspraak is nu dat ik over een paar weken wordt teruggebeld en dan kan het abonnement wel worden overgezet.

KPN gaf aan dat dit een vaker voorkomend probleem is bij verhuizingen en dat hierdoor ook klanten vertrekken. Ze hebben er in ieder geval nu alles aan gedaan om weer een klant te behouden en als het goed is blij ik (met wat omwegen) alsnog klant ;-)


Ah dan snap ik hem, dat is niet heel handig inderdaad maar fijn dat het toch lukt zo!
Bedankt voor je terugkoppeling!


Beste allen,

Inmiddels weer contact gehad met de klantenservice van KPN. Het blijkt helaas toch niet mogelijk om het abonnement (met korting) mee te verhuizen naar het nieuwe adres. Heb intussen al 4 verschillende klantenservice medewerkers gesproken over dit onderwep en allen hebben weer een ander verhaal. 

Er is nu een nieuw en duurder abonnement afgesloten voor een lagere snelheid. Reden volgens KPN is dat de korting op adres is gezet en niet op klant…. Tja, het zal maar dit is natuurlijk super klantonvriendelijk en onbegrijpelijk voor mij als klant. Nu 100 mbits en tv voor €45 per maand, straks €52,50 per maand voor 50 mbits en tv. 

Ben vooral niet te spreken dat het niet mogelijk was om toch te kijken naar enige coulance. Het is niet anders, maar wel teleurgesteld over de oplossing uiteindelijk.

Overigens deelde de klantenservice mijn mening en is dit een vaker voorkomend probleem, dus hopelijk kan hier iets aan gedaan worden in toekomstig beleid. Dit kost KPN onnodig klanten….


Hoi @Florians, bedankt voor je terugkoppeling! Enerzijds fijn dat de verhuizing in ieder geval geregeld is maar zeker wel jammer van de korting. Ik vrees dat ik daar ook niet echt een oplossing voor heb. Ik zal je feedback in ieder geval wel meenemen. Een verhuizing opzich is al stressvol genoeg, dit zou beter moeten kunnen.