Skip to main content

Hallo allemaal,
 

Betreft: Hussel Internet 200 Mbit/s.

Vanochtend is er een monteur langs geweest om alles aan te sluiten wat prima is gegaan. De monteur ging weg en zowel internet en tv functioneerde. Na een uurtje functioneerde beide niet meer. Het internet lampje is ook uit op het modem (Fritz!Box 7583). Daarna gebeld met KPN, die vertelde mij dat vandaag de aansluitdatum was en dat alles nog in orde gemaakt moest worden (signaal). Maar hoe kan het dan dat ik vanochtend wel een werkende verbinding had?

Onze zwart-oranje vrienden (Ziggo) hebben mij blijkbaar gisterenavond al afgesloten waardoor ik hem wel een beetje begint te knijpen. Morgen moet ik gewoon weer thuis werken.

Klopt het ook dat je uiteindelijk een smsje krijgt met daarin de melding dat alles geactiveerd is?

Alvast bedankt.

 

Edit: 2 minuten geleden deze mail gehad maar werkt helaas nog steeds niet: 

De apparatuur voor Hussel Internet 200 Mbit/s is goed geïnstalleerd. Alles werkt nu. Heel veel plezier ermee! Vanaf nu ontvang je ook onze facturen.

@RvW85 Welkom op het forum. 

Wat irritant en vreemd dat je diensten niet werken, vooral omdat ze het vanochtend nog gewoon deden. 

Voor zover ik kan zien zou je verbinding gewoon actief moeten zijn en zie ik geen reden waarom je diensten niet werken. 

Wel krijg ik inderdaad de melding dat de Fritzbox offline zou zijn. Heb je deze toevallig al eens uitgeschakeld en weer ingeschakeld? 

Is er in het uurtje dat het wel werkte ook iets veranderd in bijvoorbeeld de instellingen van de Fritzbox? 


@RvW85 Welkom op het forum. 

Wat irritant en vreemd dat je diensten niet werken, vooral omdat ze het vanochtend nog gewoon deden. 

Voor zover ik kan zien zou je verbinding gewoon actief moeten zijn en zie ik geen reden waarom je diensten niet werken. 

Wel krijg ik inderdaad de melding dat de Fritzbox offline zou zijn. Heb je deze toevallig al eens uitgeschakeld en weer ingeschakeld? 

Is er in het uurtje dat het wel werkte ook iets veranderd in bijvoorbeeld de instellingen van de Fritzbox? 



Hey @Rutger_ , bedankt voor je antwoord en wat vreemd. 10 minuten terug heb ik de Fritzbox voor het laatst opnieuw opgestart (na het ontvangen van het activatie mailtje).

Zover ik weet is er niets veranderd. Ik was bezig met de Videoland app te installeren op de TV. Netflix was al gelukt. Tijdens het instellen had ik geen internet meer. 

Kan ik de Fritzbox zonder gezeur een reset geven zodat ik de setup-wizard opnieuw kan uitvoeren? 
 


@RvW85 Dit zou inderdaad geen problemen mogen geven. Op de website van AVM wordt uitgelegd hoe je de reset kunt uitvoeren. 

Kun je laten weten of het op deze manier is gelukt? 


@Rutger_ 

Helaas zonder succes. Het internet lampje wilt niet aan. Ik heb de aansluiting ook gecontroleerd maar ik zie niets gek.. jij wel misschien? 

Kabel komt hier binnen in de meterkast: 
 


En is verlengd naar de woonkamer:

Het kapje heb ik zojuist zelf even verwijderd.


 


😄 Grappig, maar lijkt goed te zitten. En het werkte.

Zijn de draadjes ver genoeg doorgedrukt in die 2e foto? Dus zie je de uiteinden van alle 4 de draadjes in die smalle opening terug?


😄 Grappig, maar lijkt goed te zitten. En het werkte.

Zijn de draadjes ver genoeg doorgedrukt in die 2e foto? Dus zie je de uiteinden van alle 4 de draadjes in die smalle opening terug?


Zover ik kan zien wel. Is dit ver genoeg? 😁


Maakt het overigens nog uit of DSL 1 in de boven of beneden ingang zit?


Ik zie nu wel dat de bovenste blauwe niet helemaal uit zijn jasje komt. Kan dit kwaad? 


Da's ver genoeg.

Wit is 1, blauw is 2 , dus dat zit goed.


Ik zie nu wel dat de bovenste blauwe niet helemaal uit zijn jasje komt. Kan dit kwaad? 

 

Nee hij word ingesneden onder het zwarte blokje. Daarmee raakt hij het koper. De uiteinden hoeven helemaal niet bloot


Ik zie nu wel dat de bovenste blauwe niet helemaal uit zijn jasje komt. Kan dit kwaad? 

 

Nee hij word ingesneden onder het zwarte blokje. Daarmee raakt hij het koper. De uiteinden hoeven helemaal niet bloot



Ah, duidelijk. Handig een monteur op het forum 😄 Bedankt tot zover! Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik verder nog kan doen of uitzoeken. Jullie nog suggesties @DennisA78 @Rutger_ ? Anders toch maar weer bellen. Kan tot 22u dacht ik. 


Je had gereset toch? Heb je de wizard ook doorlopen? Waarin je aangeeft of de dsl of glasvezel hebt, en welke provider. 


Je had gereset toch? Heb je de wizard ook doorlopen? Waarin je aangeeft of de dsl of glasvezel hebt, en welke provider. 

Klopt, daarnet twee keer. Eén keer stopte de wizard al tijdens de controle op DSL. De tweede keer heb ik de controle overgeslagen zodat ik verder kon gaan met de wizard in de hoop dat Fritz de DSL alsnog kon vinden. De laatste stap (software update) duurde ook maar, want geen internet. 


Vereemd hoor.

Zit die kabel ver genoeg in de blauwe? Ik zie verschil.

Maar dan nog. Het zijn 2 lijnen, die beide vanuit het niet niks meer doen.


Vereemd hoor.

Zit die kabel ver genoeg in de blauwe? Ik zie verschil.

Maar dan nog. Het zijn 2 lijnen, die beide vanuit het niet niks meer doen.

 

Die blauwe is inderdaad wel wat gammel maar klikt wel. Het stekkertje kan er ook niet verder in. Op dit moment in gesprek met een KPN Expert.

Hopelijk snel opgelost 🙂​​


Dan wil ik het weten ook 😄


@RvW85 Voor zover ik kan zien is ondertussen telefonisch contact geweest en is er een monteur ingepland. Klopt dat inderdaad? :)


@RvW85 Voor zover ik kan zien is ondertussen telefonisch contact geweest en is er een monteur ingepland. Klopt dat inderdaad? :)

Klopt helemaal! Ik heb gesproken met een fijne en vriendelijke KPN collega die wist waar hij het over had. Is bij andere providers wel anders 🙄 Wat een opluchting. Donderdagochtend komt er een tweede monteur langs 👍🏻
 

Dan wil ik het weten ook 😄


😁

Hij gaf aan dat het beginpunt (meterkast) in deze staat wel kan maar zeker niet de standaard is. De monteur had dit anders kunnen oplossen aangezien VSDL best gevoelig is.

De afstand van het begin en eindpunt is wellicht ook te lang (± 5 meter). 2 meter is eigenlijk max. Toch vond ik het fijn dat de monteur dit wilde doen al had hij wel mogen aangeven dat dit eigenlijk misschien een iets te grote afstand was.

Zelf heb ik liever alles in de woonkamer aangezien de meterkast niet heel ruim is (jaren 60 woning). Daarnaast draai ik nog een Pi en een Mesh netwerk. Om de meterkast iedere keer in te moeten duiken als er weer eens iets mis gaat met de Pi is ook niet ideaal. 😜 Ook heb ik weleens gehoord dat de meterkast WiFi signalen kan verstoren. Geen idee of dit waar is. 



Hij gaf aan dat het beginpunt (meterkast) in deze staat wel kan maar zeker niet de standaard is. De monteur had dit anders kunnen oplossen aangezien VSDL best gevoelig is.

 

Vandaar mijn allereerste reactie 😄

Als die monteur een werkend isra in de meterkast had gemaakt,  en van daaruit had verlengt, had je nu op dat werkende isra kunnen testen.

 

De afstand van het begin en eindpunt is wellicht ook te lang (± 5 meter). 2 meter is eigenlijk max. Toch vond ik het fijn dat de monteur dit wilde doen al had hij wel mogen aangeven dat dit eigenlijk misschien een iets te grote afstand was.

 

Ja ok. Liever zo kort mogelijk, klopt. Maar dan nog. Dan zou je een paar mb's in snelheid zakken. Maar toch niet compleet niks meer?


 Ook heb ik weleens gehoord dat de meterkast WiFi signalen kan verstoren. Geen idee of dit waar is. 

 

Ja en nee. Wifi heeft ruimte nog om op te bouwen. Geadviseerd word een meter vrije ruimte om je modem. Maar in de praktijk hangt hij 9 van de 10 keer gewoon in de meterkast,  en werkt het heus wel. Vaak is het ook een beginpunt van alle evt kabels, en dus praktisch. 



Hij gaf aan dat het beginpunt (meterkast) in deze staat wel kan maar zeker niet de standaard is. De monteur had dit anders kunnen oplossen aangezien VSDL best gevoelig is.

 

Vandaar mijn allereerste reactie 😄

Als die monteur een werkend isra in de meterkast had gemaakt,  en van daaruit had verlengt, had je nu op dat werkende isra kunnen testen.

 

De afstand van het begin en eindpunt is wellicht ook te lang (± 5 meter). 2 meter is eigenlijk max. Toch vond ik het fijn dat de monteur dit wilde doen al had hij wel mogen aangeven dat dit eigenlijk misschien een iets te grote afstand was.

 

Ja ok. Liever zo kort mogelijk, klopt. Maar dan nog. Dan zou je een paar mb's in snelheid zakken. Maar toch niet compleet niks meer?

 

Ja, je eerste reactie begrijp ik nu ook wat beter 😂

Hij vroeg inderdaad of ik wilde testen vanaf het begin punt. Ik verwees hem naar dit topic en hij zag de foto's haha.

 

Die paar mbs maken inderdaad niet uit en neem ik voor lief. Weet jij toevallig of die gele kabel ook invloed kan hebben (eerste foto)? Of is dit geen onderdeel van het ISRA punt? Misschien dat ik die nog wat beter kan aandraaien? 


Da's de aarde draad. Doet verder niks voor de verbinding 


Da's de aarde draad. Doet verder niks voor de verbinding 

Ah, dankjewel. 

 

Kan er zo niet tegen als iets niet werkt 😂 Het liefst ga ik zelf al aan de slag maar geen idee waar te beginnen, al zijn het maar wat kabeltjes. Ik kom denk ik niet ver zonder een krimptang 😁 


In theorie zou het kunnen. Maar dan moet je aan het isra prutsen wat eigenlijk niet mag. En je grijze kabel kapot maken. #frustratie 😅


In theorie zou het kunnen. Maar dan moet je aan het isra prutsen wat eigenlijk niet mag. En je grijze kabel kapot maken. #frustratie 😅

Haha, ja dat skip ik maar 😁 Ik heb de dopjes wel even verwijderd om te zien of ik ze misschien wat beter kon verbinden. Zo te zien kan ik hier ook weinig mee, helaas. 

 


Blijkbaar was het voldoende om deze groene dopjes te verwijderen en de kabeltjes wat van elkaar te buigen. Gisteren (na het posten van het vorige bericht) sprong het Internet lampje aan en heeft alles goed gefunctioneerd. 😀 Ik heb vandaag toch de monteur laten komen om het geheel verder netjes af te werken.  Vooralsnog werkt alles nog prima.

Monteur #2 gaf wel aan dat de aansluiting van meterkast naar woonkamer gewoon mogelijk was via de aansluiting vanuit de muur. Monteur #1 vertelde dat dit niet de kabel was waarnaar hij zocht..

Jammer, had weer een kabel van de meterkast door de woonkamer gescheeld. 🙄

Nogmaals dank @DennisA78 voor je verdere hulp en uitleg 👍🏻