Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb thuis al een poosje een instabiele internetaansluiting op al mijn apparaten.

Vooral via WIFI valt internet (maar ook de gehele verbinding met het modem) weg. Het komt ook bedraad een aantal keer per dag voor.

Wanneer het internet werkt, haal ik in de regel wel een hoge snelheid. We betalen voor 80mb en dat halen we vaak ruim.

 

Omdat mijn dochter vanaf deze week colleges via internet moet volgen, heb ik vorige week het modem verplaats vanaf de telefoonaansluiting in de huiskamer naar de meterkast. Daar komt de telefoonaansluiting het huis binnen. Ook heb ik de tools die bij de zelfservice van KPN staan al een aantal keer doorlopen. Helaas allemaal zonder resultaat. Het internet blijft zowel bedraad als draadloos wegvallen (draadloos dus ook de verbinding met het modem).

De draadloze verbinding met het modem wordt vaak wel hersteld wanneer ik op mijn apparaten Wifi uitzet en weer aan.

Daarna duurt het dan wel weer even voordat het internet werkt.

 

Vanmorgen heeft mijn vrouw een servicedeskmedewerker via chat gesproken.

Die heeft het WIFI-kanaal verandert. Zonder resultaat merk ik nu. Op al mijn apparaten valt de verbinding met het modem weg.

Ook bedraad is hij al weer twee keer weggevallen.

Wat overigens erg vreemd was, is dat de medewerker op bepaald moment op geen enkel chatbericht meer reageerde (lag overigens niet aan de internetverbinding, ze maakte gebruik van het internet op haar werk, dat al die tijd gewoon in de lucht bleef).

 

Toen mijn vrouw aangaf dat we graag een ander modem zouden willen proberen (het liefst een V12), zei de medewerker dat ze daar niet aan zouden beginnen vanwege het groene imago van de KPN. Alleen nieuwe klanten krijgen dit nieuwe modem.

Ik ben er zelf redelijk van overtuigd dat het een probleem is van het modem. We hebben dit V10-modem al een aantal jaren en wanneer je even zoekt op internet, kom je hetzelfde soort klachten tegen bij dit wat oudere modem.

 

Wat kan de oplossing zijn? Heb geen zin om hier lang mee bezig te zijn, met name omdat mijn dochter vanaf deze week echt een stabiele verbinding nodig heeft vanwege school.

Met vriendelijke groet, Nico Molenkamp

 

Je komt bij alle modems klachten tegen. Zelfs bij de nieuwste KPN Box. Dus dat is niet zo vreemd. De v10 is een prima modem, daar mankeert niets aan. Wat doen de lampjes als het internet weg valt?


 

Die heeft het WIFI-kanaal verandert. Zonder resultaat merk ik nu. Op al mijn apparaten valt de verbinding met het modem weg.

Ook bedraad is hij al weer twee keer weggevallen.

 

 

Nico, 

Ik houdt niet van selectief quoten. Maar hier is het om het gemak te dienen. Ik hoop voor jou dat een webcare medewerker je snel helpt.

Maar bovenstaande verdient verduidelijking. Wat bedoel je met bedraad is hij al twee keer weggevallen. 

Valt de verbinding tussen de V10 en KPN weg of de verbinding tussen de V10 en een apparaat, Het laatste is namelijk heel erg vreemd en kan alleen gebeuren als het om 1 apparaat gaat, dat misschien een slecht stekkertje heeft of er nog iets tussen zit dat steeds happert. Het is namelijk net zo iets als dat je schrijft dat je 220 volt leeslampje soms uitgaat. Ja dan is waarschijnlijk het leeslampje stuk. 


Dank voor de snelle reacties!

lampje internet blijft gewoon groen branden, wanneer de boel richting iPads en laptops uitvalt.  Kennelijk verliest het modem niet de verbinding met de buitenwereld. 
 

En bedraad bedoel ik mee verbonden via een netwerkkabel. Ook al meerdere kabels geprobeerd en ook op twee verschillende laptops bedraad getest. Bij alle opties valt de verbinding weg. Overigens gelijktijdig met wegvallen draadloos internet via WiFi.
 

 


Dank voor de snelle reacties!

lampje internet blijft gewoon groen branden, wanneer de boel richting iPads en laptops uitvalt.  Kennelijk verliest het modem niet de verbinding met de buitenwereld. 
 

En bedraad bedoel ik mee verbonden via een netwerkkabel. Ook al meerdere kabels geprobeerd en ook op twee verschillende laptops bedraad getest. Bij alle opties valt de verbinding weg. Overigens gelijktijdig met wegvallen draadloos internet via WiFi.
 

 

Vreemd, dus een KPN’er heeft van buitenaf zitten werken op jouw V10 en je hebt zulke problemen. Dan is er toch gewoon iets niet in orde met die V10 en dan is de beste oplossing toch gewoon omruilen. Als ik jou was zou ik even mijn profiel van dit forum invullen (bij je naam staat dat). De meeste moderators hier maken dat gewoon snel in orde. 


Gebruikt u ergens draadloze verbindingsets?


Ja Joep, zo’n stekker. “Draadloos” via de elektra bedrading. Alleen om signaal richting de media box voor TV op tweede verdieping te krijgen. Dat is trouwens iets dat al jaren goed ging. Maar de laatste tijd valt ook die verbinding weg, net als de rest van de verbindingen in huis.


Profiel ingevuld Cor. Dank voor je reacties!


Nou dan hoeft u niet meer verder te zoeken naar het probleem.  Heeft u recent een nieuw elektrisch apparaat aangeschaft of een nieuwe ledlamp? Welk type dvs heeft u?


DVS650. Geen nieuwe elektrische apparaten of led-lampen in huis. Snap denk ik waar je naartoe wilt, maar let op, het probleem doet zich ook voor wanneer ik rechtstreeks op het modem zit met een netwerkkabel. Kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat die draadloze verbindingsset nu ineens het probleem veroorzaakt. Heeft altijd zonder problemen gefunctioneerd.


Ook als je alle dvs's uit de stopcontacten haalt, het modem reset en dan de ontvanger met een kabel aansluit?


Kan een moderator kijken naar mijn probleem? Ben echt op zoek naar een oplossing omdat mijn dochter vanaf deze week een stabiele verbinding nodig heeft.

Oplossing van Joep, dvs eruit en bedraad aansluiten vind ik, als het al werkt, niet echt een goede oplossing. De boel heeft jaren gefunctioneerd met dvs. En ik vind eigenlijk dat het modem ook best draadloos naar behoren mag functioneren. Zoals hij destijds ook deed. Nogmaals, ik vermoed zelf een defect in mijn huidige modem. Zou heel prettig zijn wanneer ik kan proberen met een vervangend modem.


De wachttijd op een moderator is nu ongeveer 5 dagen. Kijk ondertussen eens rond op het forum.  Er zijn heel vaak problemen met de draadloze verbindingsets.  Jaren kan het goed gaan tot er een slecht werkende ledlamp of dimmer of telefoonoplader op het electriciteitsnetwerk komt. Dan is het over en uit met de Devolo's.  Wellicht dat u hier nog wat mee kunt. https://www.devolo.nl/overal-internet-in-huis/devolo-cockpit 


Kan een moderator kijken naar mijn probleem? Ben echt op zoek naar een oplossing omdat mijn dochter vanaf deze week een stabiele verbinding nodig heeft.

Oplossing van Joep, dvs eruit en bedraad aansluiten vind ik, als het al werkt, niet echt een goede oplossing. De boel heeft jaren gefunctioneerd met dvs. En ik vind eigenlijk dat het modem ook best draadloos naar behoren mag functioneren. Zoals hij destijds ook deed. Nogmaals, ik vermoed zelf een defect in mijn huidige modem. Zou heel prettig zijn wanneer ik kan proberen met een vervangend modem.

Aan de webcare medewerker. Er zit heel veel onnodige ruis in dit topic over een wel of niet in huis zittende ongebruikte DVS.

Het topic gaat over vaste kabelverbindingen en/of wifi tussen apparaat en Experiabox, waarbij de Experiabox aangeeft te functioneren.  


@CorL juist en door die dvs loopt alles fout. Het is algemeen bekend dat die de meeste vreemde problemen kunnen veroorzaken. Het forum staat er vol mee. Het blijft een houtje touwtje oplossing. 


@CorL juist en door die dvs loopt alles fout. Het is algemeen bekend dat die de meeste vreemde problemen kunnen veroorzaken. Het forum staat er vol mee. Het blijft een houtje touwtje oplossing. 

Joep,

Wat ben je nu aan het doen, proberen voor Nico een oplossing te vinden of om te vertellen dat een DVS niet goed is.

Je hebt nu alweer dit Topic verstoord en waarschijnlijk denkt de moderator nu dat het om een DVS verbinding gaat. Ga eens lezen wat Nico schreef en staar je niet blind op alleen de header tekst. Maar ook daar staat echt dat het om een bedraadde verbinding gaat. Nico heeft het allemaal heel goed omschreven, maar door jouw toevoegingen komt de nadruk nu te liggen op een DVS. 

 


Jr kent wellicht mijn aversie tegen draadloze verbindingsets.  Gisteren nog iemand geholpen. Nagenoeg geen Wi-Fi stilstaand beeld etc. Kortom alleen maar problemen. Hij heeft de dvs weggehaald op mijn advies en ja hoor een uitstekende snelheid en prima beeld. Maar goed we gaan het zien. De moderator leest vast alle berichten. En als het probleem dasr niet in zit kom ik hier openbaar mijn excuses aanbieden.


Goedemiddag @Nico M, welkom op het forum!
Allereerst zijn we inmiddels natuurlijk al weer een paar dagen verder, ervaar je deze problemen nog steeds?
In dit geval denk ik niet dat het in de draadloze verbindingssets zit omdat alleen je TV ontvanger daarop aangesloten zit. Dit zou dan geen invloed moeten hebben op de andere apparaten die met een directe kabel of via wifi verbonden zijn.

De lijn naar je experiabox meet uitstekend dus het probleem lijkt wel tussen je experiabox en de apparaten zelf te zitten. Ook zie ik dat de online wifimanager  nog niet doorlopen is.  Zou je deze eens volledig willen doorlopen? Als deze het probleem niet oplost, zou je dan de resultaten met ons willen delen?

Het wegvallen van de verbinding, gebeurt dit ook regelmatig? Is hier een patroon in te herkennen? Als je contact met ons hebt of de servicetools (zoals bovenstaande) doorloopt kan het daar aan liggen.


Goedemorgen Thomas, dank voor je reactie! Ja, de problemen heb ik nog steeds. De online WiFi manager had ik wel al een paar keer doorlopen en zojuist weer. Dat geeft wel een beter WiFi signaal. Maar het probleem is niet de sterkte van het signaal. Het probleem is dat het signaal zeer regelmatig wegvalt tussen modem en aangesloten apparaat. En dat gebeurt zowel wanneer het apparaat draadloos via WiFi is aangesloten als ook wanneer ik hetzelfde apparaat met een netwerkkabel aansluit op het modem. Wanneer de verbinding wegvalt, brandt het internetlampje op het modem gewoon groen. Dus het modem is volgens mij dan gewoon verbonden met internet. Er is dus volgens mij niets mis met de verbinding die het huis binnenkomt, maar wel met de doorgifte van het internetsignaal vanaf het modem richting apparaten. Ik zou heel graag willen proberen met een vervangend modem om te bekijken of de verbinding van het modem richting apparaten dan niet meer wegvalt. Is dat mogelijk? Met vriendelijke groet, Nico


Ik zie nu inderdaad de resultaten van de wifimanager staan, ik zie dat deze uitkwam op een gratis monteur.
Het modem kan ik niet omruilen tenzij deze aantoonbaar defect is en vanaf hier kan ik dat op dit moment niet zien. Ik snap dat je daar de oorzaak zoekt maar die optie heb ik helaas niet. De gratis monteur kan ook je experiabox omruilen als hij vermoedt/constateert dat daar de oorzaak in zit. Ik wil je dan ook aanraden die in te plannen! Dit kan het makkelijkst door de wifimanager nog een keer te doorlopen, bij de laatste stap kun je een afspraak maken.


@Nico M, is het nog gelukt de monteur in te plannen?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het gelukt is. Anders hoor ik het graag!