Skip to main content

Beste kpn,

 

De laatste paar dagen word ik elke ochtend wakker zonder internet, dit vindt ik helaas erg vervelend, ivm dat mijn lampen en devices allemaal met google assistent werken.

 

Ik heb nu meerdere ochtenden de experiabox v10a herstart en daarna doet hij het weer.

Ik heb daarbij ook de experiabox v10a een keer gereset maar dat werkt helaas ook niet.

De laatste tijd al wat meer problemen gehad met de experiabox v10a misschien dat het gewoon daar aan ligt.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Ria van Doesburg

@Ria van Doesburg Goedemorgen Ria, ik kan me voorstellen dat 't storend is als de verbinding het 's ochtends niet goed doet, zeker als je je slimme apparaten dan niet bedienen kan. Goed dat je een seintje geeft, zo kunnen we op weg helpen richting een oplossing.

Hoe brandt het lampje op de Experia Box V10a, voordat je de stekker uit het stopcontact haalt? Je vertelt ook dat je meer problemen hebt gehad; kan je uitleggen wat er aan de hand was? 

Jouw apparaten zijn natuurlijk allemaal draadloos verbonden, dus via wifi. De wifi verbinding is gevoelig voor andere signalen en storingsbronnen in je omgeving. Daarom is het belangrijk dat ‘ie optimaal ingesteld is voor jouw omgeving. We hebben een handige servicetool om je daarmee te helpen: onze KPN Wifi Manager. Ik raad je aan om deze te doorlopen, het helpt je stap voor stap om de verbinding te controleren en verbeteren. Er kom ook altijd een resultaat uit, ik ben benieuwd wat dat bij jou is.


Beste @Alexandra Dankjewel voor de reactie.

 

Het lampje brand groen voordat ik de experiabox v10a van de spanning af haal, het vreemde is dat de wifi het niet doet maar de tv's wel. 

Hiervoor had ik het probleem en is nog steeds, om in de experiabox v10a zelf te komen dus de "mijnmodem.kpn” moet ik hem ook van de spanning af halen en resetten voor dat ik daar in kan komen.

 

Wifi is voor de rest optimaal in het huis, dus niet echt de wifi manager nodig, toch bedankt.

 

met vriendelijke groet,

 

Ria van Doesburg

 


@Ria van Doesburg Het is een goed teken dat het lampje op de Experia Box groen brandt, en je tv's het wel doen. Dat betekent dat het modem en de verbinding met ons netwerk goed zijn. Dat geeft ook aan dat het 'm echt in de wifi verbinding zit.

Daarom raad ik je toch aan om eerst de Wifi Manager te doorlopen. Dat zorgt ervoor dat je wifi zo goed mogelijk, oftewel optimaal ingesteld is. Ik ben benieuwd hoe het met je verbinding gaat nadat je dat gedaan hebt, en ook wat de conclusie is die er uit komt.


Hallo @Ria van Doesburg ,

Als jij problemen hebt met het inloggen (https://mijnmodem.kpn/login.htm ) op de Experia Box v10A , heb je op je browser of de computer of de Experia Box v10A waarschijnlijk de DNS server gewijzigd.

Op de Experia Box v10A: Onder Network > LAN . daar is een paragraaf IP Address Pool

 

Die kan je wijzigen, maar ook op de PC en in sommige browsers.

Wijzen die naar de DNS servers van de KPN ?

Groet Bart


Beste @Alexandra bedankt voor je antwoord, sorry dat ik niet snel had kunnen reageren op het antwoord i.v.m. vakantie, helaas is het probleem nog steeds voorgekomen, mijn zoon heeft voor mij de wifi manager doorlopen en goed afgesteld, het probleem is wel verminderd maar komt nu van tijd tot tijd nog voor.

 

Met vriendelijke groet, 

 

Ria van Doesburg


Beste 

Hallo @Ria van Doesburg ,

Als jij problemen hebt met het inloggen (https://mijnmodem.kpn/login.htm ) op de Experia Box v10A , heb je op je browser of de computer of de Experia Box v10A waarschijnlijk de DNS server gewijzigd.

Op de Experia Box v10A: Onder Network > LAN . daar is een paragraaf IP Address Pool

 

Die kan je wijzigen, maar ook op de PC en in sommige browsers.

Wijzen die naar de DNS servers van de KPN ?

Groet Bart

Beste @Bart_2020,

 

Moet ik het vinkje aan hebben staan bij ISP DNS, want die staat bij mij namelijk uit.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ria van Doesburg


Moet ik het vinkje aan hebben staan bij ISP DNS, want die staat bij mij namelijk uit.

Als je de box gereset hebt, dan staat dat vakje volgens mij standaard aangevinkt. Als dat bij u niet zo is, dan roept dat wel vraagtekens op. Misschien is dat resetten niet goed gegaan. Of er is iemand anders bij u in huis die dat weer aangepast heeft na de reset.


Hallo @Ria van Doesburg ,

Een DNS server zet namen om in IP adressen van  websites. Op het internet zijn vele DNS servers actief, oude en nieuwe, veilige en onveilige.

Als er geen reden is om de andere DNS server te gebruiken, dan kan dat vinkje gewoon aan. (ISP DNS = KPN DNS servers)

Op de PC en in de browser is dit soms ook te wijzigen, waardoor het niet altijd zeker is dat een bepaalde DNS server in gebruik is.

DNS servers kunnen wel bepalen wat je als gebruiker te zien krijgt in de zoekresultaten, tijdens het surfen op het internet.

Een voorbeeld is dat men het telefoonnummer van de KPN klantenservice zoekt, klop je in de zoekmachine in “KPN klantenservice” krijg je als resultaat een duur 18xx telefoonnummer en dat nog wel terwijl het officiële nummer gratis is (0800 – 0402). Je kunt dan zeker wel vraagtekens gaan stellen bij de gebruikte zoekmachine en de gebruikte DNS server. Wel zuur als je 15 euro moet aftikken na een kwartier bellen voor een gratis nummer.

Het kan nog erger met DNS, daarom hebben de meeste providers malware DNS servers. Ook de KPN heeft malware servers, zie het topic onder het hoofdstuk “KPN Voel je veilig”

Gebruik je de KPN DNS servers dan heb je meestal geen problemen met https://mijnmodem.kpn.

 

Groet Bart

 

 


@Bart_2020 Dankjewel voor alle hulp.

Dit heeft het probleem opgelost, maar zo ver ik het weet heeft dit vinkje nooit aangestaan.

Met vriendelijke groet,

 

Ria van Doesburg