Skip to main content

Goedenavond

Nog de beste wensen voor 2022.

Ik heb voor de 2e x dit probleem aan gegeven

Zoals jullie had afgesproken ben ik gebeld door jullie technische dienst.

Die heeft me wat tips gegeven om te kijken of de klachten daarmee verholpen worden.

Zoals je kan zien in jullie data is het wel 50 % verbetert maar het blijft toch 2 x in de week een 

uitval en opnieuw opstarten en paar uur lang.

En dan zijn alle extra apparaten eraf gekoppeld,

Zou het toch zelf aan het Modem liggen, dat jullie mij een nieuwste en laatste type modem op  sturen.

Of als jullie dit niet kunnen oplossen.

Moet ik anders maar een andere provider nemen ?

Ik heb 2 mobile kpn aansluitingen van mijn zoons en een thuis internet bellen en tv.

Ik ben zelf wel tevreden over kpn maar het moet wel allemaal werken,

Wat het op dit moment niet al tijd naar wens doet.

Alex laat me maar weten wat te doen

 

 

hoi @Mabastege ,

heb je koper of glas?

En heb je het modem al eens gereset?En zit er ook een switch op het modem aangesloten?


Goedemiddag Martijn, 

Ik heb Koper 

Ik had een switch er op aan gesloten.

Maar als ik alles eraf koppel dus ook de switsch blijft ik de zelfde problemen houden

Dat kunnen jullie vandaag ook wel zien in  jullie logbook.

vandaag heb ik 3 x alweer een uitval gehad.

Je collega was er ook al mee bezig, ik zou het een maand aan kijken.

Van Alex heb ik nog geen antwoord, alleen of ik hem wel een duimpje omhoog wil geven.

Laat me even weten of het toch in de modem zit.

Of als jullie nog andere opties hebben.


Hoi @Mabastege ,

Heb je ook een DVS aangesloten op het modem (van die witte stekkers)?

En heb je het modem al eens gereset?

Welke Alex bedoel je?

@Alex_P ?

Je kan op het forum niet kiezen welke moderator langskomt,er komt gewoon eentje.

Mogelijk heb je een extreem schommelende DSL verbinding,daar kan de V10 niet goed mee omgaan.

Weet je of je pairbonding hebt?


Goedemiddag,

Bedankt voor het reageren.

Ik heb er een Dvs op aangesloten, die zit er al jaren op.

Wat is een pair bonding  ?

ik heb nog geen glasvezel.

En heb gewoon een dsl aansluiting  

Experia box v10  

alles al gereset

alles los gekoppeld wat er extra op zit\

Nu alleen mijn ps 4 en tv

Daar geeft hij al problemen en loopt vast


Hoi @Mabastege ,

Bij pairbonding worden 2 lijnen gecombineerd voor een hogere snelheid.

Kan je de DVS een dagje loskoppelen en kijken of het probleem er dan nog steeds is?

Je kan een kabel door de kamer leggen zodat je alsnog tv kan kijken.


Kan je teste6zonder dvs? Dus allemaal verwijde. Die geven zo vaak dit soort problemen!


Ik Heb de dvs 5200  jaren er op zitten


Dat is waarschijnlijk ook het probleem.  Te oud. Kunnen de moderne technieken niet meer aan. En zeker te oud voor ledverlichting.  Daar hebben de nieuwste versies al moeite mee.


Goedemiddag,

Dus als ik het goed begrijp moet ik een kabel trekken vanaf de modem naar mijn tv 

Of een nieuwer type dvs 2 x kopen

of een andere modem 

Maar mijn probleem is dat mijn router te pas en te onpas vastloopt

en niets meer werkt.

 

 


Wil u het echt goed doen? Trek dan aub een kabel. Daar gaat u nooit spijt van krijgen. Wel minimaal cat5e  kabel nemen. Dat vastlopen wordt 9 van de 10x veroorzaakt door de dvs. Maar u kunt ook eerst even testen.  Heeft u toevallig nog een kabel liggen?


Oke Joep,

 

ik ga een 10 meter Cat5e kabel door het huis trekken

Dan is mijn probleem opgelost ?


Voor 99% zeker. Mits de verdere bekabeling natuurlijk ook in orde is.


Voor goede kabels neem altijd een 100% koperen (CU kern) kabel.

Die gaan lang mee en presteren heel goed.

Hier wel mee eens @Joep1965 ?:wink:


@Mabastege heb je het met een internetkabel verbonden geprobeerd en heeft dat het wegvallen van de PlayStation 4 opgelost?


Goedemorgen,

Ik zou jullie op hoogte houden van mijn probleem met het uitvallen van mijn Experia box v10.

Mijn dank voor al jullie oplossingen en met meedenken erin.

Al mijn nieuwe aanpassingen.

Nieuwe kabels Cat5e  getrokken vanaf mijn Modem naar mijn Tv kast ( Arris tv ontvanger )

Dv 5200 verwijderd, die zaten er ook al vanaf het begin in  

Nieuwe Switch aangeschaft zo als jullie hebben aan gegeven Netgear GS 105E

ik had de TP-LinkSG108.

2 x Extra super wifi punten opnieuw geïnstalleerd.

Alles opnieuw met de kpn wifi manager ingesteld.

Alles zonder resultaat modem valt te pas en te onpas uit.

Kunnen ze ook bij kpn in het logbook zien , heel erg onstabiel.

Wat me ook opvalt is dat de upload snelheid soms hoger is dan mij download snelheid.

De Modem Start wel weer opnieuw op.

Drama…..

Nu weer een paar honderd euro verder is mijn probleem nog niet opgelost.

Zou het zoals ik al in het begin aangaf niet gewoon in het modem Experia box v10 zitten zitten.

Zouden jullie a.u.b. dit voor mij kunnen oplossen en het nieuwste type Modem kunnen leveren.

Ik heb er alle vertrouwen in dat het dan goed komt.

 

 


Goedemorgen,

Ik zou jullie op hoogte houden van mijn probleem met het uitvallen van mijn Experia box v10.

Mijn dank voor al jullie oplossingen en met meedenken erin.

Al mijn nieuwe aanpassingen.

Nieuwe kabels Cat5e  getrokken vanaf mijn Modem naar mijn Tv kast ( Arris tv ontvanger )

Dv 5200 verwijderd, die zaten er ook al vanaf het begin in  

Nieuwe Switch aangeschaft zo als jullie hebben aan gegeven Netgear GS 105E

ik had de TP-LinkSG108.

2 x Extra super wifi punten opnieuw geïnstalleerd.

Alles opnieuw met de kpn wifi manager ingesteld.

Alles zonder resultaat modem valt te pas en te onpas uit.

Kunnen ze ook bij kpn in het logbook zien , heel erg onstabiel.

Wat me ook opvalt is dat de upload snelheid soms hoger is dan mij download snelheid.

De Modem Start wel weer opnieuw op.

Drama…..

Nu weer een paar honderd euro verder is mijn probleem nog niet opgelost.

Zou het zoals ik al in het begin aangaf niet gewoon in het modem Experia box v10 zitten zitten.

Zouden jullie a.u.b. dit voor mij kunnen oplossen en het nieuwste type Modem kunnen leveren.

Ik heb er alle vertrouwen in dat het dan goed komt.

admin: vraag naar centrale topic verplaatst. Graag hier verder analyseren en geen nieuw topic aanmaken voor hetzelfde probleem. 


@Mabastege het is natuurlijk belangrijk dat je er iets voor terugkrijgt als je geld uitgeeft. Een paar dingen vallen me gelijk op. Ik zie zondag 30 januari heel vaak wegvallende verbindingen. Die lijken te ontstaan in het modem. Heb je zelf deze vaak gereset? Ook lijkt het erop dat de SuperWifi die bij je modem staat niet goed bij ons netwerk kan. Zou je eens kunnen proberen die nog een keer te koppelen? De makkelijkste manier om te zien of die verbinding goed loopt is de KPN Thuis app. Ik wil je wel laten weten dat het niet mijn bedoeling is je langer te laten wachten op een antwoord. Zodra ik een sterk vermoeden heb dat het modem de schuldige partij is dien ik een verzoek voor je in om die te vervangen. De voornaamste reden dat ik eerst deze stappen met je doe is dat zo'n verzoek anders een zeer lage kans van slagen heeft. Daarbij wordt ook gekeken of deze stappen al zijn doorgelopen. Dit omdat meestal blijkt dat het toch aan het netwerk ligt. 


Als ik eerlijk mag zijn vermoed ik een schommelende DSL,De V10 kan daar niet goed mee omgaan wat zorgt voor herstarts,De V10A kan dat wel goed.

Misschien een idee dat @Bram_ een logistiek verzoek indient voor een V10A?Dat was bij mij de oplossing voor een soortgelijk probleem!


Beste Martijn en Bram,

bedankt voor jullie reactie,

Jullie begrijpen dat ik het nu, na al mijn extra kosten op aan raden van jullie en nieuwe apparatuur te hebben aangeschaft, klaar vind voor wat betreft mijn inspanningen. Ik heb er zelf nu alles aan gedaan om dit op te lossen.

Ik wil nu graag zoals Martijn 197108 aangeeft een andere modem.

P.s. Waarom zorgen jullie niet dat een trouwe klant ook de nieuwste Modem krijgt V12 IPV V10, net als,iedere nieuwe klant. Of is die V12 niet geschikt in mijn situatie.


 

P.s. Waarom zorgen jullie niet dat een trouwe klant ook de nieuwste Modem krijgt V12 IPV V10, net als,iedere nieuwe klant. Of is die V12 niet geschikt in mijn situatie.

De elke nieuwe klant moet een box12 kunnen krijgen (muv pairbonding en sib),Daarom moeten ze wat zuinig zijn met de box12 modems.

In jouw geval zou ik echter geen box12 aanraden maar een V10A,Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt en zowel een box12 als v10 gaven problemen,Echter werkt de V10A prima.


Bedankt Martijn voor je snelle reactie,

Goed om te weten dat je dit probleem zelf ook heb gehad en dat de Experia Box V10A daar dan de oplossing voor is.

Ik heb er zelf nu alles aan gedaan om dit op te lossen.

Zou jij voor mij de Experia Box V10a op willen sturen dat wij weer normaal en stabiel internet hebben.

 

Alvast bedankt


@Bram_ zal daar dan een verzoek voor moeten indienen bij de logistieke afdeling.

Het is echter maar de vraag of dat goedgekeurd gaat worden,Zo niet raad ik aan om naar een KPN winkel te gaan.


Bedankt Martijn,

Fijn dat jullie er mee aan de slag gaan met de levering voor een Experia Box V10A

Ik begrijp alleen de goedkeuring niet zo, zoals jullie kunnen zien valt te pas en te onpas het systeem uit.

Dit loopt al een paar maanden, kijk maar onder de naam mabastege.

Ik maak maar steeds een nieuwe vraag aan, in het forum omdat er op het laatst niet meer op gereageerd word

Maar als hij word afgewezen moet ik dan met de kpn winkel om mijn contract te ontbinden, omdat kpn niet een stabiel internet kan leveren.

Ik blijf positief ik hoor van jullie wel de uitslag.

Vriendelijke groet

Een vaste en trouwe klant

 

 


Hoi @Mabastege ,

Even voor de duidelijkheid,Ik ben geen invloed op de keuzes van de logistieke afdeling.Zei moeten het met mij eens zijn en bovendien moet @Bram_ daarvoor een verzoek indienen en dat moet hij maar net willen,Ik kan dat niet want ik ben geen moderator.

De logistieke afdeling doet bovendien erg moeilijk,Zelf heb ik meerdere keren een logistiek verzoek laten indienen en 3x zijn ze afgekeurd.Ik ben naar een KPN Winkel gegaan en binnen een kwartier was het geregeld,In tegenstelling tot uren chatten.Ik raad daarom ook aan om 1x een verzoek te laten indienen en het dan af te wachten want wie weet lukt het wel,Als het dan afgekeurd word raad ik aan om naar een KPN Winkel te gaan.
Bovendien gelooft kpn mij vaak niet(behalve de man in de winkel;)),Maar de monteur op dit forum is het echter wel met mij eens.En wie weet het beter dan iemand die het in de praktijk ziet?
Meerdere topics aanmaken is bovendien zinloos,Ik snap je volledig maar stop daar maar mee.


@Mabastege als het goed is heb je bericht ontvangen over het kunnen ophalen van een nieuw modem. In de instructies staat ook dat we het oude modem van je terugvragen. Zou je hier kunnen laten weten of dat heeft geholpen?Â