Skip to main content

Goedemiddag

Ik ben al paar weken  bezig om het uitvallen  van mijn  internet en tv te verhelpen.

Ik heb een type modem  ( Experia box v10 )
Ik woon in een appartement  waar nog geen glasvezel aanwezig is.

Zoals jullie in mijn log book kunnen zien is er elke dag wel een uitval / wifi storing. ( blauw scherm tv )

storing stb-nmc-400  - tv - alles valt uit - ps 4 -  laptops school kinderen valt uit.

Resetten , harde reset, opnieuw opstarten van de ontvanger ( tv ), het heeft niet mogen baten.

Via de Wifi manager tool etc etc…….helpt ook niet.

Bij de test die hij uitvoert loopt  de manager soms vast, 

Het lijkt wel of de modem vast loopt en niet meer opstart.

Jullie doen ook je best met alle tips, maar het zijn  allemaal noodgrepen voor korte termijn.

Volgende dag loop ik weer tegen de zelfde problemen aan.

Wat  vandaag de dag ook speelt, is dat ik 2 kinderen heb die online les krijgen, die hun les niet kunnen volgen ivm wegvallen van internet. Zo zijn ze meer met de computer bezig dan met de les stof die ze zouden moeten krijgen.

Ik lees in het Forum dat de oplossing een nieuw modem is.

Ik hoop dan van al mijn problemen af te zijn.

 Vriendelijk groet

Hi @Mabastege, welkom hier. 

Wat ontzettend naar dat alles af en toe uitvalt. 

Uit de meting die ik hier heb uitgevoerd zie ik ook dat je verbinding niet stabiel is. Ik heb een melding gestuurd naar onze technische dienst om te achterhalen waar dit vandaan komt. Hou de komende dagen je telefoon bij de hand, ze gaan contact met je opnemen en indien nodig een monteur inplannen. Ik hoop morgen, maar kan dit niet garanderen. 

Hou je me hier ook op de hoogte van hoe alles verloopt? :relaxed:

 


Bedankt voor de snelle reactie,

we houden contact.

fijne dag


Goedenavond Alex,

Nog de beste wensen voor 2022.

Zoals je had afgesproken ben ik gebeld door jullie technische dienst.

Die heeft me wat tips gegeven om te kijken of de klachten daarmee verholpen worden.

Zoals je kan zien in jullie data is het wel 50 % verbetert maar het blijft toch 2 x in de week een 

uitval en opnieuw opstarten en paar uur lang.

En dan zijn alle extra apparaten eraf gekoppeld,

Zou het toch zelf aan het Modem liggen, dat jullie mij een nieuwste en laatste type modem op  sturen.

Of als jullie dit niet kunnen oplossen.

Moet ik anders maar een andere provider nemen ?

Ik heb 2 mobile kpn aansluitingen van mijn zoons en een thuis internet bellen en tv.

Ik ben zelf wel tevreden over kpn maar het moet wel allemaal werken,

Wat het op dit moment niet al tijd naar wens doet.

Alex laat me maar weten wat te doen