Skip to main content

Beste,

 

Elke dag om s'nachts 2:35 uur valt mijn internet weg. Elke dag precies zelfde uur. Als ik aan het gamen ben dan wordt ik eruit gekickt. Dit is gewoon standaard geworden. Hebben jullie enig idee waarom dit zo is?

 

Olcay Ulu

Hoi Olcay,

Ervaar je het probleem op zowel bekabeld als Wifi? Heb je ook gekeken welke lampjes er branden op je modem op dat moment?


Tijdklok ertussen?

Game je wifi op bekabeld? Of via DVS stekkers?

In geval van wifi.. staat er een schema ingesteld in het modem?

Welk modem gaat het om?


Hi Denis,

 

Ik game bekabeld. Tijdklok ertussen? Denk het niet kabel komt direct uit de SuperWifi. Het gaat om de KPN box 12. 

 

Elke dag precies om 2:35 valt hij weg en start opnieuw. Ik dacht eerst dat het misschien de SuperWifi was. Maar na controle bleek gewoon dat de Modem dit doet.

 

 


Je ziet het modem opnieuw opstarten? Alle lampjes uitt en 1 voor 1 weer aan?

Welke software versie heeft deze? De 516 of 528?

In geval van 516, geef de box12 een reset (pinnetje achterop ingedrukt houden). Dan zou hij de 528 moeten ophalen die het spontaan opnieuw opstarten zou moeten verhelpen.


Ik game bekabeld. Tijdklok ertussen? Denk het niet kabel komt direct uit de SuperWifi.

Dan gamed u dus niet bekabeld. Maar Via WiFi. 


Ik game bekabeld. Tijdklok ertussen? Denk het niet kabel komt direct uit de SuperWifi.

Dan gamed u dus niet bekabeld. Maar Via WiFi. 

 

Of die Superwifi zit bekabeld aan de box12. Maar dat weten we nog niet. Pc zit vanuit Superwifi bekabeld.


Hoe kan ik zien welke versie deze heeft? Dan zal ik dat even proberen.


192.168.2.254 

Staat bij my modem


Als ik bij my modem ben dan zie ik alleen (zie bijlage)

 


Dat is de thuis app. Maar dan hoort er ook softwareversie bij te staan. Die Superwifi in de meterkast is de primaire, dus de Box12 heeft de 516 nog niet eens. Waarschijnlijk de 312.

Als je de Box12 een reset geeft, haalt hij waarschijnlijk de 528 op, en kun je die Superwifi uit de meterkast ergens anders plaatsen. De Box12 word dan de primaire/master/baas over de Superwifi’s. 


Goedemorgen! Voor de beeldvorming, @Olcayto, je experiabox heeft nu inderdaad softwareversie SGEJ10000312 dus is het waarschijnlijk wel de moeite waard je modem een factory reset te geven om de update te forceren, of deze af te wachten.
Zoals Dennis hierboven ook al noemt is het dan ook te adviseren het superwifipunt uit de meterkast elders in huis te zetten voor een betere dekking. 
Meer informatie over de update kun je vinden in ons verzameltopic:

Wat gebeurt er tijdens de update naar SGEJ10000516 of 528?

De update zelf wordt ’s nachts uitgevoerd zodat je er zo min mogelijk last van hebt.

Ik heb nu de SGEJ10000312 versie

Dan wordt bij het updaten ook het wachtwoord waarmee je inlogt op de Box 12 teruggezet naar de fabrieksinstelling. Dit is het wachtwoord zoals vermeld staat op de sticker onderop het modem. Na de update zal je Box 12 herstarten. 

  • Heb je geen Experia Wifi en/of SuperWifi 1 aangesloten? Dan is de Box 12 klaar na het herstarten.
  • Heb je wel Experia Wifi en/of SuperWifi 1 aangesloten? Dan gaat de Box 12 na het herstarten synchroniseren daarmee. De Box 12 neemt de wifigegevens over van het masterapparaat en wordt zelf de nieuwe master. Dit kan enkele minuten duren.
  • Heb je een SuperWifi 2 (SW2) aangesloten, en is deze het masterapparaat? Dan zal de Box 12 zijn eigen wifigegevens naar de SW2 pushen.
    • Dit is dus precies andersom dan bij een SuperWifi 1 of Experia Wifi. Als je op de Box 12 een andere wifinaam (SSID) hebt dan op de SW2 zal die SW2 een andere naam krijgen. Heb je apparaten in huis die je altijd alleen maar met het wifinetwerk van de SW2 verbond, dan zullen die nu aangeven geen verbinding meer te hebben.

Meer informatie over je superwifipunten kun je vinden in ons kennisbankartikel:

 


Beste,

 

Ik heb de update uitgevoerd en bekeken via MyModem. Als het goed is staat deze nu op 528. De test rond de 2.35 uur heb ik nog niet uitgevoerd. Dat zie ik in de weekend. 

 

Over het Superwifi. De monteur had destijds 1 in de meterkast geplaatst deze heeft met een kabel verbinding naar modem. Ééntje bij de tv in de woonkamer en één boven in de gang. Ik heb opzich overal wel goed dekking. 


Klopt ook hoor, een paar updates geleden werd Wifi op de box 12 nog niet samen met de superwifi's.
Het wifi op de box 12 werd daarom automatisch uitgeschakeld en was het advies een superwifi bij je box 12 te zetten.
Omdat het nu wel samenwerkt staat wifi op de box 12 weer ingeschakeld en is het advies juist geen superwifi naast je experiabox te zetten omdat dat weer problemen kan geven.

Laat ons vooral weten wat er uit komt!


Aha top!

 

Ik laat sowieso de uitslag weten. 

 

Maar ik kan dus de SuperWifi eruit halen en verplaatsen op zolder bijvoorbeeld? Dan maak ik de SuperWifi in de woonkamer primair omdat deze het dichtbij zijnde is en heb ik elk verdieping 1 SuperWifi. Is dit juist?


Klopt! Zolang ze maar goed signaal hebben onderling (of bij voorkeur een kabel).