Skip to main content

Vandaag heb ik ook ineens haperend internet, vooral alle wifi geeft problemen. De ene site is wel benaderbaar, de andere niet. Maar zelfs de ene telefoon kan via dezelfde wifi wel op funda, de andere niet (beide mobiele data uitgeschakeld). Het lijkt een soort random DNS achtig probleem. Gek genoeg lijkt het bedraad geen probleem en doet de TV het ook gewoon. Maar sommige (bedrade) apparaten geven zo nu en dan toch connectie-problemen aan. 
Na ongeveer alles te hebben nagelopen en gereset inderdaad de glasvezel ook van de stroom af en weer erop. Nu lijkt het weer goed. Met de kanttekening dat het eerder vandaag soms ook ineens leek te werken en vijf minuten later websites ineens niet meer benaderbaar waren. Dit forum kon ik bijvoorbeeld wel laden maar inloggen kon niet omdat die pagina niet beschikbaar was.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Vanochtend weer hetzelfde probleem. Meerdere apparaten in huis kunnen niet meer verbinden met de wifi, sommige wel. Voorbeeld: Twee vrijwel identieke mobiele telefoons: Beide verbonden aan dezelfde wifi. De ene kan wel een speedtest doen, de andere niet. De ene kan wel op funda, de andere niet. Beide kunnen email ophalen en in de online agenda. Twee PC's, één op de wifi en de andere bekabeld. Sommige websites werken wel andere niet. Om op dit forum te komen: Ik kan wel het forum lezen maar zodra ik wil inloggen met mijn KPN ID kan die loginsite niet laden.
Mijn Zonnepanelen Gateway geeft geen informatie door omdat deze ineens niet meer kan verbinden aan de wifi. Uren mee bezig geweest zonder resultaat.

Nu de hele boel weer geherstart. Alle wifi en de experiabox los van de stroom en ook de glasvezel ‘modem’ los van de stroom. Alles weer opgestart in de gebruikelijke volgorde. Ineens beperkte website toegang op de bekabelde PC. Opnieuw een herstart gedaan na de probleemoplosser van KPN website te hebben doorlopen. Deze zegt aanvankelijk trouwens dat er een probleem is in de verbinding. Daarna, in opdracht van die probleemoplossen, alles weer van de stroom. Alles weer opgestart. nu is het weer anders. Op de mobiele telefoon waar de speedtest eerst niet werkte werkt deze nu wel. op de bekabelde PC kon ik wel inloggen met mijn KPN ID maar niet funda openen.

Kan iemand van KPN uitleggen wat er in vredesnaam aan de hand is?! Dit kost me erg veel tijd en stress.


Aanvulling:

1. Tot gisteren een probleemloze setup en niets door ons veranderd.

2. Op de PC die rechtstreeks bedraad aan de router zit had ik na een herstart van de router (experiabox 10) een heleboel websites die ik niet kon benaderen. Zoals funda en banken websites. Terwijl de pc aan was heb ik de experia geherstart en de glasvezel. Na de herstart werkte het ineens allemaal wel goed.

3. Na die laatste herstart werken er weer allerlei sites niet op een andere (wifi) pc.

 

Iemand een suggestie?


Hoi Marcia, ik heb nog geen contact gehad. Nog geen tijd voor gehad. Het lijkt er op dat het probleem werd veroorzaakt door een Ethernet-switch die router-mogelijkheden heeft en (ineens) IP adressen aan het uitdelen is gegaan op mijn netwerk. Nu ik deze uit het netwerk heb verwijderd heb ik bovenstaande problemen nog niet ervaren. Dat wil niet zeggen dat ik zeker weet of het is opgelost. 
Ik bemerk nog wel dat mijn bedrade PC ineens een langzame snelheid heeft. Ik kom niet boven de 100 Mbit uit terwijl ik makkelijk meer moet kunnen halen. Deze PC zit zonder iets ertussen direct op de Experia.
Zodra ik weet of het inderdaad de Switch was zal ik dat hier nog posten.


 


Ik heb net -gewoon omdat het kan- de netwerkkabel even uit mijn PC gehaald en er weer ingedaan na tien seconden wachten. Ervoor had ik meetwaarden vergelijkbaar aan wat ik hierboven aangaf, niet meer dan 100 mbit up en down. Nu opnieuw gemeten: 
 

Hoe kan dat?
Nogmaals: PC zit rechtstreeks op de ExperiaBox. PC vanochtend opgestart. Daarna niks met het netwerk gedaan.


Gekke situatie zo ineens, @AMMO. We zijn twee dagen verder, is het nu nog steeds zo, of heeft het zich hersteld?


@Erik_ Ik heb hier een update geplaatst:
 

 


 We hebben jou expres van dat topic afgesplitst omdat het niet handig is om in één topic meerdere klanten te troubleshooten, @AMMO. Vooral omdat wegvallend internet heel veel verschillende oorzaken kan hebben. Dus ik heb jouw nieuwe reacties daar ook verplaatst naar hier.

 

Hoi Marcia, ik heb nog geen contact gehad. Nog geen tijd voor gehad. Het lijkt er op dat het probleem werd veroorzaakt door een Ethernet-switch die router-mogelijkheden heeft en (ineens) IP adressen aan het uitdelen is gegaan op mijn netwerk. Nu ik deze uit het netwerk heb verwijderd heb ik bovenstaande problemen nog niet ervaren. Dat wil niet zeggen dat ik zeker weet of het is opgelost. 

 

Goed om te horen dat de wegval opgelost lijkt hiermee. Lijkt me goed om dit een paar dagen aan te kijken om te zien of het daadwerkelijk permanent is opgelost.

 

 

Ik bemerk nog wel dat mijn bedrade PC ineens een langzame snelheid heeft. Ik kom niet boven de 100 Mbit uit terwijl ik makkelijk meer moet kunnen halen. Deze PC zit zonder iets ertussen direct op de Experia.
Zodra ik weet of het inderdaad de Switch was zal ik dat hier nog posten.

Ik heb net -gewoon omdat het kan- de netwerkkabel even uit mijn PC gehaald en er weer ingedaan na tien seconden wachten. Ervoor had ik meetwaarden vergelijkbaar aan wat ik hierboven aangaf, niet meer dan 100 mbit up en down. Nu opnieuw gemeten: 

Hoe kan dat?
Nogmaals: PC zit rechtstreeks op de ExperiaBox. PC vanochtend opgestart. Daarna niks met het netwerk gedaan.

 

Hiervan verwacht ik dat het een PC-ding is geweest. Wellicht wat miscommunicatie tussen PC en Experia Box over de maximale mogelijkheid van je ethernet interface. Als je dan de kabel eruit haalt en weer inplugt wordt die verbinding opnieuw gemaakt, waarbij er ook weer gecommuniceerd wordt tussen PC en Experia Box.