Skip to main content

Beste lezer,

 

Ik ben sinds kort verhuisd naar een appartement in Amsterdam en heb hierbij internet en tv van KPN afgesloten. Nu loop ik tegen het probleem aan dat het internet meerdere keren per dag compleet wegvalt.

Dit is in de huidige situatie erg lastig want ik zit voor mijn werk vaak in video meetings en mijn vriendin volgt haar studie online.

 

Ik dacht eerst dat het aan de DHCP leases lag, dus heb die heb ik gisteren op 2 weken gezet. Maar net rond 11:00 deed het probleem zich weer voor.

Na het wegvallen heb ik meteen de router log gecheckt maar daar staat niks in….

Het gebeurt ook niet op 1 device, maar alle devices (wifi en bekabeld) vallen tegelijk weg. Dit wegvallen duurt dan ongeveer 1 a 2 minuten, waarna de verbinding zichzelf hersteld. 

We hebben vorige week al contact met KPN gehad en de beste meneer aan de lijn zei dat ie onze router op een ander kanaal in ging stellen en dat het daarmee opgelost moest zijn, helaas niet dus.

 

Mijn vraag is dan ook, heeft iemand last gehad van hetzelfde probleem? En kan ik dit zelf oplossen?

Hoi Roy, welkom op het forum! Dit is inderdaad erg irritant. Fijn, wel, dat je alvast je profiel hebt ingevuld. Daarmee heb ik al even naar je verbinding gekeken en daar zie ik niet direct iets uitpsringen. Kun je aangeven welke Experia Box je hebt, en wat je in huis hebt aan apparaten en hoe die met elkaar verbonden zijn? Op het moment van uitval, zie je dan ook dingen veranderen in de lampjes op de Experia Box? En, valt je tv ook uit?


Hoi Erik_

Thanks! We hebben de Experia Box V10A. Op het netwerk zitten 2 laptops, 2 telefoons, een Sonos, een desktop (via ethernet kabel die door de muur loopt en uitkomt in de meterkast, bij de Experia Box) en de interactieve TV ontvanger (deze is ook via een kabel door de muur aangesloten). 

Ik heb op het moment van uitval nog niet op de box kunnen kijken, dit zal ik de volgende keer doen! Ook hebben we de TV nog niet gelijk met de ander devices aangehad omdat het voornamelijk overdag voorkomt, wanneer we (thuis)werken.


Dank voor je reactie, @roymundo . Ik heb hier nog even verder gekeken en wat dingen geprobeerd. Daarbij heb ik helaas ook je Experia Box een reset moeten geven. Excuses voor de onderbreking. Heeft wel tot gevolg gehad dat het systeem nu wel iets ziet, waardoor ik een monteur heb kunnen plannen. Dit heb ik nu gedaan voor morgen, de 14e, tussen 10:00 en 12:00. Daar krijg je per sms en e-mail bevestiging van.

Ik heb alleen niet helemaal duidelijk of dit nu een monteur is die echt bij je thuis komt, of dat dit eerst nog de Expert op Afstand is. In dat laatste geval is het wel een monteur, maar neemt die in eerste instantie telefonisch contact op tijdens het ingeplande tijdsblok. Hij kan dan op die manier het probleem met je bespreken, metingen uitvoeren en eventueel via videobellen meekijken. En als het dan nodig is kan deze monteur alsnog iemand bij je thuis laten komen, of eventueel je Experia Box vervangen. Dus, houd zowel je telefoon als de deurbel in de gaten morgen.


Hoi @Erik_ 

 

Ik merkte inderdaad dat de Box werd gereset, ongeveer 40 minuten later viel het internet weer weg. Toen ik op dat moment naar de Box keek bleef het lampje gewoon groen. Bedankt voor het maken van de afspraak! Het is een bel afspraak zie ik in mijn mailbox, ik heb er vertrouwen in dat de monteur het samen met mij kan oplossen!

 

Thanks voor alle hulp!

(ik zal naderhand hier nog even posten waar het aan lag, en hoe het is opgelost (zodra dat bekend is))


De monteur op afstand heeft de poorten in de switch kast (die het internet van onze buurt doorstuurt naar KPN, en terug) gereset. We gaan nu even kijken of dit het probleem verholpen heeft.

 

Mocht dat niet zo zijn heb ik een noodnummer gekregen die ik kan bellen, waarna de monteur bij me thuis komt om het op te lossen (waarschijnlijk door de Experia Box te vervangen).

 

🙋🏻‍♂️


Goed om te horen, Roy! Hopelijk is dit voldoende en heb je nu gewoon een goede verbinding verder :)


Nou, de poorten in de switch kast resetten heeft niet geholpen. Dus ik heb het noodnummer gebeld. Hier ben ik goed geholpen en KPN stuurde me een nieuwe Box op.

 

Er is me alleen vergeten te vertellen dat ik mijn oude Box eerst moet inleveren voordat ik de nieuwe mee krijg. Nu stond ik dus net voor niets bij het postkantoor.

 

Ik vind het ook lastig dat ik mijn Box eerst moet inleveren en daarna pas kan kijken of de nieuwe het überhaupt doet. Met hemelvaartsdag en het weekend er tussen gaat hem dit dus helemaal niet worden. 


Hoi Roy, ik was enkele dagen afwezig, vandaar dat ik nu pas weer reageer. Het is bij een servicewisseling altijd het geval dat je het oude apparaat moet inleveren voor je de nieuwe meekrijgt. Sorry dat dit je niet verteld is. Apparaten die we uitleveren zijn of helemaal nieuw, of volledig nagekeken eerder geretourneerde apparaten. Dus ze doen het sowieso, daar hoef je niet bang voor te zijn. Het is dan verder met de nieuwe even afwachten of je de verbrekingen nog steeds ervaart. Zo ja, dan zal het probleem hem toch zitten in of je thuisnetwerk, of ons netwerk. 

 

Heb je de gelegenheid gehad om alsnog de nieuwe Box op te halen? Hij blijft een week op het servicepunt liggen dus als het goed is zou het moeten kunnen.


Hoi @Erik_

 

Daar ben ik weer ;(

 

Ik heb een tijdje terug telefonisch contact gehad met jouw collega’s en zo een nieuwe box kunnen ophalen, de eerste weken leek het goed te gaan en had ik weinig last (wel af en toe) maar nu valt het internet weer meerdere malen per dag weg. Soms wel 3x in een uur (het lijkt dus erger geworden). 

 

Ik heb nu meerdere dingen geprobeerd. M’n apparaten een vast IP adres aanwijzen, de DHCP server uit zetten, De DNS van Google gebruiken. Niks lijkt te werken.

 

Ik denk dat er een monteur langs moet komen om het te checken, zou jij mij hier mee kunnen helpen?


Jammer dit te horen, Roy. Ik ben het technisch systeem ingedoken om hier verder naar te kijken. Ik heb daarbij wel je Experia Box moeten resetten, sorry daarvoor. Maar het is gelukt om een monteur te plannen Daarbij heb ik voor het eerste mogelijke moment gekozen, dat is morgen, 27 augustus, tussen 8:00 en 10:00. Je krijgt een bevestiging per sms. Mocht dit moment onverhoopt niet uitkomen, neem dan even telefonisch contact op om dit te laten herplannen naar een later moment.


Hoi Erik,

 

Geen probleem! Bedankt voor al je moeite en wat fijn dat ie zo snel kan komen!

 

 


Hoi Erik,

 

Hierbij dan hopelijk mijn laatste bericht in deze thread. 

 

De monteur is afgelopen week bij ons geweest en heeft de oorzaak gevonden. Bij het renoveren van ons huis is er een kabeltje bij de meterkast aansluiting beschadigd, hierdoor was de isolatie van desbetreffende kabel niet meer goed genoeg. Dit zorge ervoor dat de data af en toe wegviel (weglekte), zonder dat de Experia Box dit registreerde. De monteur kon dit  meteen fixen gelukkig! We hebben nu sinds hij is geweest geen problemen meer ondervonden :)

 

 


Ha, wat goed! Fijn dat je het nog even hebt laten weten en dat het nu opgelost is :tada:


Hoi @Erik_,

 

Het leek zo goed te gaan met onze verbinding…. Maar sinds het begin van deze week valt ie weer meerdere keren per dag weg en nu geeft de Experia Box zelfs een rood lampje. 
 

Ik heb geprobeerd het noodnummer te bellen maar daar ben ik dus te laat voor (moet binnen 7 dagen nadat de monteur is geweest). Ik heb ook al 2 chatmedewerkers gesproken en die vertellen me gewoon letterlijk “sorry de monteur kan niet komen, doei”.

Omdat ik vanuit huis moet werken heb ik een goedwerkende internet verbinding nodig.. 

Kan jij me weer helpen?

 

De monteur vertelde me dat hij een metertje heeft geplaatst zodat ze onze verbinding kunnen monitoren, dus waarschijnlijk kunnen ze het dit keer sneller oplossen. (Hopelijk)


Sorry, @roymundo . Erik is met vakantie en je bent er bij mij tussendoor geglipt. Speelt dit probleem nog steeds?


Hoi @Erwin_, geen probleem! Ja het probleem speelt nog steeds :(


Leuk je gesproken te hebben. We hebben een monteur ingeboekt voor dinsdag (22-9). Die komt tussen 8:00 en 10:00

Ik lees graag hoe het afloopt :-)

Voor nu, fijn weekend! 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.