Skip to main content

Goedemiddag,

Wij hebben al een aantal weken last van internet dat meerdere keren per dag wegvalt, zowel via de kabel als via de WIFI (vermoed dat het signaal naar de modem vanuit de muur wordt onderbroken o.i.d.). Het doet het meestal weer na een paar minuten, alleen is dit erg vervelend als ik in een video call zit of mijn zoon net 1e staat in zijn potje Fortnite…

Wij hebben beneden op de begane grond een modem (KPN Box 12) en op de 1e en 2e verdieping een versterker (wifi punt). De playstation 5 is aangesloten dmv een lan kabel vanaf het wifi punt.

Hoe kunnen we dit gaan oplossen, want ik ben op het punt om over te stappen naar de concurrent...

Goedemiddag,
[...]

Hoe kunnen we dit gaan oplossen, want ik ben op het punt om over te stappen naar de concurrent…

Dat klinkt wel drastisch. Alsof je er met KPN niet uit bent gekomen. Wat heb je al gedaan om het te verhelpen/voorkomen?

Je zou de kabel kunnen inspecteren die van de muur naar je modem gaat: zijn de stekkers nog goed? zitten er gekke bochten in? Is de kabel dubbel gevouwen?

Gaat het hier om DSL of glasvezel?

Ook kan je op je modem inloggen en kijken of het logboek ook een vermelding maakt van een wegvallende verbinding. Daarnaast kan je tijdens zo’n wegvallende verbinding eens kunnen controleren of er andere lampjes branden of knipperen of in een andere kleur.

Hi ​@NickD010, welkom bij onze community. 

Ik hoop oprecht dat een overstap niet nodig is. Dit hoort te werken, zeker als ik lees dat het met een netwerkkabel ook niet werkt. Is die kabel rechtstreeks op de modem aangesloten? Heb je ook onze online tool gebruikt voor internetproblemen

Reageer