Skip to main content

Zie titel.

De box al meerdere keren opnieuw opgestart, heeft tot dusver niet geholpen.

Probleem doet zich al grofweg een maand voor, maar is recent steeds erger geworden.

 

Graag uw hulp.

Heb je glasvezel of koper? Welke experiabox heb je? 


Glasvezel en 10A


Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald?


Welkom op het forum, Vauz. Gaat het hier om wifi die wegvalt, of is het je bekabelde internet (of zelfs de hele verbinding)? In dat laatste geval, maak inderdaad je glasvezelkastje eens twee minuten stroomloos en kijk of je verbetering merkt. 

Als het om wifi gaat: wat heb je aan apparaten in huis, en zit alles met elkaar verbonden?


Dank voor de suggesties.

Heb het kastje 15min van de stroom gehaald. Kijken of dit verbetering oplevert.

 

Zal morgen terugkoppelen of het heeft gewerkt.


In de eerste 45 minuten ben ik zo'n 5x gedisconnect van internet, telkens voor een seconde of 5. Het is dus erger geworden na jullie suggestie.

 

Wat nu?


Jammer dit te horen, Vauz. Ik heb nog een paar aanvullende vragen voor je. Deze disconnects, gebeurt dat op wifi, of ook op bekabeld aangesloten apparaten? En als het wegvalt is dit dan ook op alle apparaten, of op specifieke? Zie je ook veranderingen in de lampjes op de V10A, en op het glasvezelkastje tijdens zo'n disconnect? De connectie tussen glasvezelkastje en Experia Box, is dat de rode kabel uit het installatiepakket? Zou je die eens willen vervangen door een andere en dan kijken of je verbetering merkt. 


  • Disconnect gebeurt op alle apparaten en wifi
  • Lampjes, geen idee. Tegen de tijd dat ik kijk heb ik weer internet (disconnect is enkele seconden)
  • Heb de rode kabel nooit van jullie ontvangen, heb er zelf een internetkabel voor gebruikt. Kabel zou nog nagestuurd worden, nog niet gebeurt.

 


Dan ga ik je in eerste instantie een setje met aansluitmateriaal toesturen, daar zit ook zo'n kabel bij. Je krijgt een bevestiging hiervan per sms. Mocht dat niet helpen, laat het weten.


Dank Erik,

Ik zal het setje installeren zodra deze binnen is. Ik zal in deze draad laten weten of het heeft geholpen.


Paar dagen getest. Het wegvallen van internet lijkt minder te zijn met de nieuwe kabel. Echter, het gebeurt nog steeds. Gelukkig een stuk minder.

 

Ook gekeken naar de lampjes dit keer. Die veranderen niet op zowel de experiabox het kastje aan de muur.

 

Nieuwe suggesties?


Goed dat het wel iets beter is geworden, maar jammer dat het niet helemaal is opgelost. Dat lijkt toch te wijzen op een oorzaak ergens rondom het aansluitpunt. Wil je die dan nog eens twee minuten stroomloos maken? Als dat niet de oplossing is, dan gaan we kijken of we hier een monteur voor kunnen plannen.


Hoi Erik,

 

Heb je advies opgevolgd. Heeft helaas geen effect gehad op het wegvallen van het internet.

 

Hoop dat dat de monteur mij kan helpen.


Heeft u ook tv van KPN? Valt dat ook weg?


Heb wel KPN tv, maar die staat nooit aan. Geen idee of die wegvalt.

 


Jammer dat het stroomloos maken niet heeft geholpen, Vauz. Ik heb zojuist geprobeerd een monteur te plannen. Daarbij heb ik je verbinding moeten resetten, excuses daarvoor. Echter is het niet gelukt om te plannen omdat mijn systeem tegenspartelt. Ik ga even kijken hoe we dit het beste kunnen insteken dat er toch een monteur komt. Ik kom daar morgen of maandag op terug.


Graag, dank voor de actie. Zou fijn zijn als dit zsm gefixt kan worden.

Gebeurt ondertussen meerdere keren per uur.


Excuses voor mijn latere reactie, Vauz! Ik had nog geen uitsluitsel over een monteur, en aangezien er vervolgens een nieuw modem voor je is opgestuurd wilde ik dat even afwachten. Die zou vandaag op het servicepunt afgeleverd moeten worden. Daar krijg je dan een sms van. Ik ben heel benieuwd of het probleem met het nieuwe modem dan ook opgelost is.