Skip to main content

Wij hebben momenteel last van glasvezel van kpn dat meerdere keren per dag wegvalt, zowel bedraad als wifi. Dit is nu al enige tijd bezig en via de klantenservice komen we er niet uit.

Het betreft random uitvallen tijdens welke lijken sneller te kunnen gebeuren als ik veel download. Maar ook zonder actief gebruik van apparaten valt ie om de zoveel tijd weg. Dit heb ik meerdere keren getest met ping logs. Ook geprobeerd modem te ontlasten met aparte router erachter, geen verschil. Ook binnen mijn eigen netwerk gekeken. Met alles los behalve 1 laptop op te pingen en een tv omdat er een paar ontrustig werden zonder internet valt het internet ook weg.

De modem betreft een experiabox v10 maar hebben ondertussen ook een nieuwe kpn box 12 gekregen en daar is het nog erger bij. De modem blijft overigens gewoon aan, het internet valt enkel weg.

Kpn meerdere keren gebeld, ze zeggen met hun testen daar dat lijn in orde is en dat aan intern netwerk ligt of monteur moet komen. Eigen netwerk heb ik nu eigenlijk ook al uitgesloten dus, of de tv trekt alles eruit wat ook sterk is.

Overigens wanneer internet eruit valt blijft tv-beeld het wel doen.

Zou de NTU toch kapot kunnen zijn? De telefoon klantenservice blijft me maar benadrukken dat dat niet kan, maarja alles kan kapot. Anders zou er toch iets aan de lijn gebeurt moeten zijn.

heb je het glas kastje al stroomloos gemaakt voor 2min?Overigens kan dat NTU ding natuurlijk ook kapot want (bijna) alles kan kapot.


Oh ja vergeten te melden. Alles al meerdere keren gereset en stroomloos gemaakt voor enkele minuten.


Goedemorgen @bierent, problemen met je glasvezelaansluiting zul je doorgaans altijd merken in zowél internet als TV. Als je alleen problemen hebt met een van de twee is er meestal iets anders aan de hand. Kun je toelichten hoe je je netwerk hebt ingericht?
Ik kijk op afstand ook graag even mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het opgelost is.  Anders weet je ons te vinden!