Skip to main content

Wij hebben glasvezel thuis en ik zit met mijn computer op het internet via een kabel aan de KPN Box 12. Een paar maanden terug begon het dat meerdere keren per dag mijn internet ineens wegvalt, niets wilt dan meer laden. Na ongeveer 20 seconden komt de verbinding weer terug en werkt alles weer prima. Mijn computer geeft wel gedurende die tijd gewoon nog verbonden te zijn. Dit gebeurt meerdere keren per dag en gebeurt ook op andere apparaten. Dit hebben wij destijds een tijd gehad, erna is het maanden gestopt alleen sinds ongeveer twee weken hebben we weer hetzelfde probleem.

Ik zou echt geen idee hebben wat het zou kunnen zijn, heb het modem al meerdere keren geprobeerd aan en uit te zetten zonder succes.

Hallo @JaimieV haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en na herstart, reset de modem/router eens.

Gaat het nu beter?


Welkom bij ons op het forum @JaimieV, een wegvallende verbinding is altijd vervelend. Kan je er meer over vertellen, zodat we met je mee kunnen denken?

  • Wat valt er precies weg, is dat de bekabelde verbinding, de draadloze verbinding of beiden?
  • Heb je het glasvezelkastje en het modem al geherstart zoals Jan voorstelde?
  • Wat gebeurt er met de lampjes op beiden op het moment dat de verbinding wegvalt? Veranderd daar iets in of blijven ze gelijk?

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten enkel wat jij vertelt. Hoe meer jij kunt vertellen, hoe meer wij met je mee kunnen denken.