Skip to main content

Mijn internet valt soms zo maar uit,dan ga ik weer even resetten ,en dan doet hij het wel weer,maar omdat ik wel glasvezel heb ,begrijp ik het niet helemaal,hoe kan dat ? Ook heb ik 2. Keer in de week online sporten ,en dan valt internet soms wel drie keer uit ,en iedere keer moet ik weer opnieuw opstarten !heel vervelend is dat! Waar kan dat vandaan komen ?

 

Gr Greet Meerveld 

Hoi @Greet Meerveld 

Welkom op het Forum. Het is vervelend als je telkens de modem moet herstarten om daarna weer te kunnen genieten van je glasvezel.

Om je goed te kunnen helpen is de eerste vraag hoe jouw interne netwerk in elkaar steekt. Laten we bij het begin beginnen:

Glasvezel komt de muur binnen op het NTU kastje, hier zit een rode kabel die richting je modem gaat. 

Wat voor modem model heb je? Is het een Experia Box V12? Wat heb je vervolgens verder erop aangesloten?

Zit er nog een router daarop aangesloten? Heb je Super Wifi? Heb je nog een Switch ertussen?

Heb je al geprobeerd om 2 min je NTU kastje (glasvezel kastje) van het stroom af te halen en je Modem ook?

We horen het graag.


Hoi @Greet Meerveld . Welkom op het forum.

Kun je de vragen van @D.N.  beantwoorden? Valt trouwens alles uit? (ook televisie?)  Zie je op dat moment ook iets met de lampjes op de experiabox gebeuren? Alle info is welkom.