Skip to main content

We zijn recent overgestapt naar KPN glasvezel. Dat zou heel stabiel moeten zijn, maar in 2 maanden is internet al 3 keer uitgevallen. Nu net tussen 15:42 - 15:50 weer. Het internet-lampje gaat knipperen en het is wachten tot de storing voorbij is. Heel jammer, want op die manier kan ik niet werken. Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Ik gebruik gewoon de kpn experiabox v12.

@Wout87 

 

Ik loop al maanden tegen exact dezelfde problemen aan

Laatste wat er hier zou gebeuren is een GBIC wissel een maand terug en dat moet nu nog gebeuren

2x een monteur geweest die het zouden doen maar er niet voor gekwalificeerd waren en dus werd er niets gedaan

Net tijdens de wedstrijd weer alles er uit 

Na 3 maanden en meerdere niet nagekomen afspraken trek ik zelf de stekker er uit

Ze hebben mij nog gepaaid met korting voor het aankomende jaar waar ik in eerste instantie ja tegen heb gezegd als de problemen opgelost bleken 

Helaas kunnen ze dat niet waarmaken en trek ik zelf de stekker er uit

Ik raad je aan het zelfde te gaan doen


Net nog eens een modem reset gedaan dus zal het zelf ook eens zien of het nu weg blijft, maar als het zo doorgaat ben ik aan het einde van mijn jaarcontract weer terug naar Ziggo, dat werkte gewoon altijd.

@Finraziel Gezien je ervaring hebt met Ziggo, weet je misschien of zij voip poort 5060 blokkeren voor voipnummers van externe voip aanbieders? Indien Ziggo stabieler is overweeg ik dan binnen mijn afkoelingsperiode over te stappen naar Ziggo en evt een Fritz kabelmodem te kopen, want bij mij is de glasvezel ook niet stabiel. Dank voor de info.


@FiberRookie je hoort gewoon een stabiele verbinding te hebben.  Glasvezel is veruit de beste verbinding die je kan hebben. 


Dat zou je verwachten ja. Maar blijkbaar ben ik niet de enige waar het mis gaat. Kan iemand van KPN aangeven of zij van hun kant iets kunnen doen? Vezel poetsen, switch uitwisselen enz. Ik weet het namelijk niet meer...


Weet niet of het volgende iemand hier ook helpt. Ik ondervond op mijn 2e dag glasvezel dus dat het Glas lampje op het glasvezelkastje uit was en er dus geen internet meer was met mijn eigen modem. Nergens aan de netwerkkabel geweest, dit deed zich spontaan voor.

Achteraf heb ik even de rode netwerkkabel uit het glasvezelkastje getrokken en daarna werd het glaslampje plotseling groen. Raar maar waar. Probeer eens een andere netwerkkabel. Als het morgen zich weer bij mij voordoet, ga ik zelf even een netwerkkabel maken en bekijken of dat beter resultaat geeft.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan.


Net nog eens een modem reset gedaan dus zal het zelf ook eens zien of het nu weg blijft, maar als het zo doorgaat ben ik aan het einde van mijn jaarcontract weer terug naar Ziggo, dat werkte gewoon altijd.

@FinrazielGezien je ervaring hebt met Ziggo, weet je misschien of zij voip poort 5060 blokkeren voor voipnummers van externe voip aanbieders? Indien Ziggo stabieler is overweeg ik dan binnen mijn afkoelingsperiode over te stappen naar Ziggo en evt een Fritz kabelmodem te kopen, want bij mij is de glasvezel ook niet stabiel. Dank voor de info.

Ehm… nee, ik heb geen flauw idee, sorry.

Overigens zijn de problemen bij mij toch ook niet opgelost met het V10 modem. Het is lastiger te zien omdat de logs in dit modem het probleem niet laten zien (en ze zijn niet te filteren, het is gewoon 1 lange stroom tekst). Maar ik heb een scriptje geschreven dat elke 10 seconden google.nl pingt en het resultaat in een txt file wegschrijft. Een enkele incidentele timeout tel ik niet mee, maar afgelopen week heb ik alsnog weer 4 momenten geweest waar de verbinding 1-4 minuten weg is. En vanmiddag gebeurde dat dus tijdens een Teams gesprek (voor werk), erg fijn.

Eens kijken wanneer ik weer zin heb om de klantenservice te bellen en weer een monteur over de vloer te hebben. Maar als het dan niet opgelost is dan zit ik mijn jaar uit (want op zich is een incidentele disconnect ook weer niet zo'n ramp dat dat niet zou lukken) en ben ik weer terug naar Ziggo. Die ping was een paar miliseconden slechter en de upload was niet zo snel, maar het werkte wel altijd en dat vind ik veel belangrijker. Leuk dat glasvezel veruit de beste verbinding zou moeten zijn, maar de praktijk wijst hier tot nu toe anders uit. En de service van KPN is prima hoor, maar het is alsnog een hoop rompslomp.


Sinds 0:30 is mijn glasvezel opnieuw weggevallen en komt ook niet meer op. Glas lampje brandt ook niet meer. Dus ik heb steeds ook diezelfde ellende sinds dag 1 en zit nu op dag 3. Gelukkig heb ik nog een maand ADSL als backup om terug te vallen, maar ik vrees het ergste als ik die niet meer heb... als ik de ervaringen hier allemaal zo lees.

Glasvezel is zo onstabiel als de pest. Dit soort ellende heb ik nooit gehad met ADSL.

Vanmiddag komt een monteur langs, als dat niks oplost ga ik wel ziggo proberen.

 

Btw. In mijn eigen fritz box log (screenshot van eerdere uitval) zie ik ook de genoemde IPv6 meldingen die steeds de oorzaak zijn, alleen heb ik daarna dus geen internet meer en komt het ook niet meer op. Waardeloos dat glasvezel...ik zal maar zorgen dat ik binnen de 14 dagen herroepingsrecht heb opgezegd, heb geen zin om een jaar aan deze ellende vast te zitten als ik dat zo allemaal lees)

Kan iemand met kennis van IPv6 bij KPN hier niet eens naar kijken of het aan hun kant wel goed geconfigureerd is?


Monteur is langs geweest en heeft de kpn storing opgelost. Me Fritz box is weer online. Nu maar hopen dat alles stabiel blijft werken...


Dag 4 weer uitval om 08:30. Hopeloos.


Mijn glasvezel is nu al een paar dagen stabiel. Geen idee of het door Kpn of door mijn wijziging in de Fritz Box komt, maar ik heb in mijn Fritz 7590 het op Use native IPv4 connection gezet.

Misschien helpt dit ook anderen die problemen ondervinden?

 

 


Interessant, hier een vergelijkbaar iets. Internet is al een week stabiel na een reset van modem en NT en ipv6 uit.Â