Skip to main content

Goedendag,

Ik heb last van een internet verbinding die de laatste tijd regelmatig er even (een half uur of iets langer) ermee stopt en dan weer vanzelf weer gaat werken. Het gaat over de bekabelde verbinding. Ik heb de test doorlopen en volgens die test was er niets aan de hand. De laatste uitval was vanavond om ongeveer 17.30. De tv aansluiting heeft geen problemen denk ik. Ik heb het modem al gereset.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Ik zie in diverse topics dat meer mensen hier een probleem mee hebben en dat ze gevraagd wordt iets aan hun profiel te doen zodat er gemeten kan worden. Maar ik krijg geen reactie op mijn vraag dus kan er ook niets gemeten worden. Dus kan er iemand reageren, alstublieft


Hi @Ane, dank je wel voor jouw bericht. Wat vervelend om te lezen dat de bekabelde verbinding steeds wegvalt. Met de gegevens uit jouw profiel ben ik op onderzoek uitgegaan, maar ik zie geen verbrekingen in de verbinding tot aan de Experia Box. Begrijp ik het goed dat de tv niet wegvalt als het internet niet werkt? Is het mogelijk om de kabel naar de pc in een andere poort van de Experia Box te testen? Kun je daarnaast vertellen hoe je de Experia Box hebt gereset? Ik hoor graag wat jouw bevindingen zijn!


Hoi Ron, bedankt voor je antwoord. Zover ik weet valt de tv niet weg, maar ik zit natuurlijk niet de hele dag achter de tv en wel achter de computer of merk het aan het wegvallen van wifi op mijn telefoon. Het is ook niet regelmatig, van de week waren er dagen dat het de hele dag door storingen waren, soms van een paar minuten tot soms een half uur. Maar vandaag is er nog geen storing geweest (afkloppen).

Ik heb de experiabox zowel softwarematig als hard door de stroom er af te halen, gereset.

Ik zal dadelijk de kabel even verwisselen met een andere poort. Maar het kan natuurlijk even duren voor ik daar iets van merk.

Ik hou je op de hoogte. 


Dank je wel voor de terugkoppeling. Mocht het probleem onverhoopt terugkomen nadat je de kabel in een andere poort hebt gestopt, is het dan nog mogelijk om de kabel om te wisselen met een andere kabel? Zo hebben we ook de kabel uitgesloten als mogelijke oorzaak. Heb je de Experia Box ook op deze manier gereset? Ik hoor graag van je!


Bedankt Ron,

Tot nu toe zijn er nog geen storingen geweest, maar we wachten af. Heb inderdaad deze reset nog niet gedaan. Zal het doen mocht het probleem opnieuw op treden. De kabel verwisselen is heel lastig, want die is ingebouwd naar de 1e etage. 

Ik denk er wel over de V10 te vervangen door een Fritzbox. Mijn wifi draait ook helemaal op een Fritzbox 4040 en twee repeaters die samen meshnetwerk vormen. Van de V10 staat de wifi uit. Dat ging tot nu prima, maar ja misschien komt het toch nog goed. 

Ik hou je op de hoogte,

Hartelijke groet, Ane


Dat is helemaal goed. Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat de problemen nog niet weer zijn opgetreden. Als het probleem onverhoopt weer terugkomt en de reset niet heeft geholpen, trek gerust aan de bel. We helpen je graag verder!


Dag Ron,

 

Tot nu toe geen onderbrekingen meer gehad. Bedankt tot zover. Ik hoop dat een eenmalig probleem was. Ik overigens niet het idee dat het aan het verwisselen van de kabel heeft gelegen dat het probleem over is, want dan zou het modem eigenlijk stuk zijn en omgewisseld moeten worden, toch. 

Wat mij betreft kan je het item sluiten. Ik kom wel weer als het zich opnieuw voordoet.

In ieder geval bedankt voor je moeite. 

Met hartelijke groet, Ane


Reageer