Skip to main content

In toenemende mate verschijnen de rode lampjes op de experiabox v10 en is er dus geen internet meer.

Dit begint met een steeds langzamer en instabieler internet.

We moeten dan telkens de experiabox resetten en dan werkt het weer even. 

Het is een tijd twee wekelijks geweest (vaak op woensdagmiddag), maar nu soms meerdere keren op een dag.

Een paar jaar geleden zijn er wel zo'n 8 monteurs (boven en ondergronds) langs geweest toen we problemen hadden. Toen bleek het probleem in de wijkkast te zitten. In huis is er verder niets veranderd, dus ik denk dat er weer iets gedaan is in de wijkkast. Of de experiabox werkt niet goed meer.

Wat kan hier aan gedaan worden?

Hoi @LisetteL, dat klinkt niet zoals het zou moeten zijn. Goed dat je dit hier aangeeft. Zou je jouw forumprofiel willen invullen? Laat even weten als je dat gedaan hebt, dan ga ik een kijkje nemen. 

Kun je verder nog aangeven of je een glasvezel- of koperaansluiting hebt? In het geval van glasvezel, als de Experia Box rood gaat branden, zie je dan ook rode lampjes (of lampjes die uit zijn) op het glaskastje? Zo ja, zou je die dan nog eens 2 minuten stroomloos willen maken. 


Ik heb het forumprofiel ingevuld. We hebben helaas geen glasvezel. Daar wachten we al jaren op. 


Dank je, @LisetteL! Ik zie in de afgelopen dagen inderdaad een aantal verbroken verbindingen. Vandaag op het moment (nog) niet, waardoor mijn systeem ook nog niet vindt dat er wat aan de hand is. Ik zie ook niet direct opvallende dingen op het stuk van de verbinding buitenshuis. Dus ik verwacht op het moment dat het hem dan zit in de Experia Box, of de verbinding tussen de Box en het IS/RA punt.

Je hebt pairbonding zie ik ook. Wil je eens kijken naar de Y-kabel tussen je aansluitpunt en de Experia Box? Kijk of deze er nog goed inzit en wiebel er een beetje aan om te kijken of er dan ook uitval plaatsvindt. Dit om te controleren of de kabel nog goed is.  


Hi @LisetteL, de laatste dagen lijkt het helemaal goed te gaan met je verbinding, is dat ook hoe jij het ervaart of kan je onze hulp nog ergens bij gebruiken? Hoor het graag!


Hi @LisetteL, de laatste dagen lijkt het helemaal goed te gaan met je verbinding, is dat ook hoe jij het ervaart of kan je onze hulp nog ergens bij gebruiken? Hoor het graag!

 

Ik heb alle draden wat extra aangeduwd. Nu maar afwachten of het de komende dagen stabiel is. Is ons huidige internet snel genoeg voor 4K televisie?


Hou het maar even in de gaten! Mocht je toch nog problemen ervaren de komende tijd, laat het dan aan ons weten. Wat betreft je vraag of 4K mogelijk is op jullie adres. De voorwaarde voor 4K-tv is dat er minimaal 100MB/s download snelheid beschikbaar is. Jullie hebben max. 91 MB/s download. Het is dus helaas niet mogelijk:disappointed_relieved:


Het probleem is dus nog niet weg. 

In november is het internet zeker 4 uitgevallen en in december tot nu toe zeker 5 keer. Op 4 december 3x om de 2 uur. 

Dit is niet echt handig als je thuis werkt via VPN.

We wachten al JAREN op glasvezel………..


Oei, dat is jammer om te horen, Lisette. Het lijkt me goed dat we hier dan verder naar kijken. Ik zie inderdaad de verbrekingen die je noemt. Maar omdat er vandaag geen zijn, vindt het systeem het lastig om er een conclusie aan te verbinden. Vanuit deze en vorige metingen lijkt de verbinding an sich in orde. Waardoor ik geneigd ben om de Experia Box te willen vervangen. Vanuit het systeem lukt me dat niet op het moment, dus ik ga even kijken of dat op andere manier kan. Ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug. 


Vanmorgen was weer de verbinding verbroken. Wellicht helpt een nieuwe Experia Box, het valt te proberen.


Ik blijf hier tegen het probleem aanlopen dat, als het systeem geen verbreking ziet op de dag zelf, ik niet verder kom. Ik zie dus de verbreking van de 14e, maar ik was op dat moment niet hier om het ook op die dag verder na te kijken. Wat ik je dan ook wil aanraden is om, zodra het weer een keer wegvalt, telefonisch contact op te nemen (0800-0402). De collega's daar kunnen het dan ter plekken doormeten en hopelijk dan wel de Experia Box vervangen, of een monteur laten komen.