Skip to main content

Hi,

 

Sinds een paar weken heb ik KPN glasvezel, maar helaas valt het internet regelmatig weg. De modem zelf is dan nog wel te benaderen via het ipadress en ik zie ook daar staan dat internet disconnected is.

Na een aantal minuten doet hij het weer. Het valt op dat de IPv4 Online duration timer dan ook weer vanaf 0 begint.

Ook heb ik het idee dat ondanks de internet snelheid prima is (700mbit via wifi zelfs) netflix en hbo+ etc vaak moet bufferen (tv staat 2 meter van het modem vandaan. Of dit met het eerste probleem samenhangt geen idee.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

 

Hallo @Thoraxx 

 

Wat je als eerste kan proberen is om het glasvezelmodem 2 minuten van de stroom te halen en weer aan te sluiten, soms is dat genoeg om zo'n probleem te verhelpen.

Helpt dat niet dan kan je ook nog proberen of het vervangen van de netwerk kabel tussen het glasvezelmodem en de Experiabox of Box 12 helpt, dat mag elke UTP Cat5e of Cat6 kabel zijn.

Werkt dat ook niet dan is het snelst om te bellen met de klantenservice op 0800-0402, die kunnen dan gelijk kijken waar die onderbrekingen vandaan komen en eventueel een monteur inplannen.


Hallo @Thoraxx 

 

Wat je als eerste kan proberen is om het glasvezelmodem 2 minuten van de stroom te halen en weer aan te sluiten, soms is dat genoeg om zo'n probleem te verhelpen.

Helpt dat niet dan kan je ook nog proberen of het vervangen van de netwerk kabel tussen het glasvezelmodem en de Experiabox of Box 12 helpt, dat mag elke UTP Cat5e of Cat6 kabel zijn.

Werkt dat ook niet dan is het snelst om te bellen met de klantenservice op 0800-0402, die kunnen dan gelijk kijken waar die onderbrekingen vandaan komen en eventueel een monteur inplannen.

Bedankt, dit ga ik allemaal eens proberen.

Kreeg toevallig vandaag ook SMS dat de modem komende nachten geupdate gaat worden, wellicht dat dit helpt ook.

Anders zal ik eens contact opnemen met de klantenservice!


Die update zal de 528 software versie zijn, die het spontaan opnieuw opstarten van de Box12 moet gaan verhelpen.  Waarschijnlijk heb je nu de 516.

Ben benieuwd of dat verbetering geeft.


Die update zal de 528 software versie zijn, die het spontaan opnieuw opstarten van de Box12 moet gaan verhelpen.  Waarschijnlijk heb je nu de 516.

Ben benieuwd of dat verbetering geeft.

Bedankt voor uw reactie.

Momenteel inderdaad de SGEJ10000516 software versie zie ik.

Als het door spontaan opnieuw opstarten zou komen zou de System Up Time ook moeten resetten denk ik? Die is momenteel wel 22 dagen al dus weet niet of dat het is.

 

Ik ga hier sowieso laten weten of dit het heeft opgelost! 


Je kan die update ook forceren door zelf de Box 12 een reset te geven, de nieuwe firmware wordt dan automatisch geïnstalleerd, zie dit topic:

 


De update is inmiddels uitgevoerd op de modem, helaas heeft dit het probleem niet verholpen.

De modem verliest nog regelmatig de verbinding met internet waarbij ik ook zie dat IPv4 Online Duration weer gereset wordt.

 

Ook de UTP kabel tussen het glasvezelkastje en de modem vervangen, maar heeft ook niet geholpen.

 

Iemand enig idee waardoor dit kan komen? Of nog tips hoe ik het gesprek met de klantenservice kan voeren, aangezien het niet constant is. Kunnen hun een soort diagnostiek / log op afstand uitvoeren?

 

 


Hoi @Thoraxx. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw internet verbinding regelmatig wegvalt en dat een reset het probleem niet heeft verholpen. Gaat het om een bekabelde of wifi verbinding? Heb je het glasvezelkastje al voor 2 minuten stroomloos gemaakt? Wellicht verhelpt dat het probleem. Je kan het beste gelijk contact opnemen met onze klantenservice nadat de verbinding is weggevallen. Dan kunnen mijn collega's gelijk jouw verbinding doormeten. Onze klantenservice is te bereiken op het nummer 0800 0402. 


Hoi @Thoraxx. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw internet verbinding regelmatig wegvalt en dat een reset het probleem niet heeft verholpen. Gaat het om een bekabelde of wifi verbinding? Heb je het glasvezelkastje al voor 2 minuten stroomloos gemaakt? Wellicht verhelpt dat het probleem. Je kan het beste gelijk contact opnemen met onze klantenservice nadat de verbinding is weggevallen. Dan kunnen mijn collega's gelijk jouw verbinding doormeten. Onze klantenservice is te bereiken op het nummer 0800 0402. 

Het gaat om een bekabelde en wifi verbinding. Maar de IPv4 en ethernet wan verbinding van de modem vielen regelmatig uit.

Ik heb nu alle stroom er nogmaals langere tijd afgehaald en tot nu toe gaat het 4 dagen al goed vreemd genoeg. Misschien is er ook een update nog geweest oid geen idee.

Ik zal over een x aantal weken even laten weten of het probleem duurzaam is opgelost.


Hopelijk is het nu klaar en gebeurt het niet weer. Is dat wel het geval, dan horen wij dat natuurlijk graag. 


Helaas blijft het probleem zich voordoen. Internet valt gemiddeld zown 1x per dag uit voor zown 5 minuten en daarna werkt het vanzelf weer.

Ik heb de klantenservice gebeld net nadat internet uitviel, zij kunnen inderdaad een onderbreking zien. Ze hebben de modem gereset, maar zonet viel internet weer weg.

 

Als ik dan op het modem kijk zie ik het internet lampje ook knipperen. Als ik inlog op het modem zie ik dat de IPv4 Online Duration ook weer gereset is.

 

Misschien nog een KPN monteur die dit vaker heeft meegemaakt en een oplossing weet?


@Thoraxx Wat vervelend dat dit nog steeds gebeurd. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel? Dan kan ik jouw verbinding ook eens doormeten. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan?


@Thoraxx Wat vervelend dat dit nog steeds gebeurd. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel? Dan kan ik jouw verbinding ook eens doormeten. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan?

Bedankt Vikash!

Ik heb de gegevens toegevoegd.

Morgen ochtend komt er ook een KPN monteur kijken, maar wellicht vind jij al iets.

Afgelopen nacht viel hij weer uit dit is te zien aan de ipv4 duration die gereset is.

 

Ik ben benieuwd!


@Thoraxx Wat vervelend dat dit nog steeds gebeurd. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel? Dan kan ik jouw verbinding ook eens doormeten. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan?

Zojuist heeft de KPN monteur de modem en het glasvezel kastje vervangen, nu even aankijken of alles blijft werken! 


Wat goed om te lezen dat het modem en glasvezelkastje is vervangen door een KPN monteur. Ik ga er vanuit dat dit een blijvende oplossing is. Als dat niet het geval is, dan weet je ons te vinden!😊