Skip to main content

Goedemiddag,

Mijn wifi verbinding is prima, maar ik heb regelmatig geen internet. Terwijl mijn apparaten dan wel verbinding hebben met de wifi.

Ik heb de wifi manager regelmatig doorlopen en contact gehad via de chat en telefonisch met mensen van kpn. Maar er kan geen oorzaak van het probleem gevonden worden aangezien ik net op die momenten wel internet heb.

Wie kan mij hier verder mee helpen?

Hallo @yrijpkema , welk merk en type modem heb je?

Heb je een xDSL-verbinding of een glasvezelverbinding?

 


Hoi JanD, 

Ik heb een Experia Box v10A van het merk Arcadyan.

En ik heb een xDSL-verbinding.


Hallo @yrijpkema , je zou de modem eens een fabrieksreset kunnen geven en kijken of het dan beter gaat.

Schrijf wel je eigen instellingen binnen het modem op, als je die eens aangepast hebt, want die gaan verloren.

Succes.

 


Dank je @JanD, ik heb het wel al eens gedaan, maar zal het nog een keer proberen.


Dag @yrijpkema. Van harte welkom hier. Ik zie dat @JanD je al op weg heeft geholpen. Ervaar je na het resetten van je modem nog problemen met je verbinding? En speelt het probleem alleen via WiFi of ook bekabeld? Dit kun je testen door een laptop of PC rechtstreeks met een kabel aan te sluiten op je Experia Box. Als het probleem zich ook bekabeld voordoet, doorloop dan het stappenplan om problemen met je verbinding op te lossen. 

Speelt het probleem alleen met WiFi? Dan wil ik je vragen om het topic met oplossingen voor trage en wegvallende WiFi goed door te lezen en de tips die worden gegeven te proberen. Als je daarna geen verbetering merkt, kun je dan aangeven welke apparaten er zijn aangesloten op je Experia Box, wat je hebt geprobeerd en wat er uit de WiFi Manager naar voren kwam? 
 


Hallo @yrijpkema. Ik heb geen reactie meer van je gezien. Ik hoop dat dit betekent dat het probleem met je verbinding inmiddels is opgelost. Mocht je toch nog problemen ondervinden, laat het dan gerust weten.


Hoi @Natasja , bedankt voor je reactie. Ik was even niet in de gelegenheid te reageren.

Helaas is het probleem nog niet opgelost. Ik heb voornamelijk last van het probleem op mijn mobiele telefoon. Deze geeft regelmatig een melding dat er geen internet beschikbaar is via wifi. Ik schakel dan tijdelijk de wifi uit en ga door via 4g, maar dat kost me wel mijn bundel. En dat is natuurlijk zonde aangezien ik ook gewoon betaal voor internet thuis via wifi. Ik zie op mijn telefoon wel een goed wifi signaal, maar ik heb dan geen internet. En soms heb ik wel internet maar dan heel traag.

Ik heb al meerdere keren de wifi manager doorlopen. Daaruit blijkt telkens dat ik een prima wifi signaal heb. En ja, dat klopt… ik heb overal in huis prima bereik. Maar zonder internet heb ik daar niet zoveel aan. 

Op mijn modem zitten bekabeld aangesloten: de tv ontvanger en apple tv. Draadloos heb ik een iPhone, laptop, sonos en thermostaat aangesloten.

Ik heb nieuwe kabels gekocht om de verbinding zo optimaal mogelijk te maken. De reset van het modem. Regelmatig opnieuw opstarten van het modem. De wifi manager meerdere malen doorlopen.

Ik hoop dat je me verder kunt helpen.


Ik heb voornamelijk last van het probleem op mijn mobiele telefoon. Deze geeft regelmatig een melding dat er geen internet beschikbaar is via wifi.


Hallo ​​​​​​@yrijpkema. Bedankt voor je uitgebreide reactie. Je geeft bovenstaand aan dat het probleem voornamelijk op je telefoon speelt. Hieruit wordt me niet duidelijk of het signaal ook wegvalt op andere apparaten op het moment dat dit wegvalt op je toestel. Kun je dat controleren?

Verder ben ik benieuwd of het probleem al vanaf het begin speelt of dat het sinds kort speelt. Is er misschien iets veranderd in je thuisnetwerk? En zou je je Sonos apparatuur en thermostaat eens tijdelijk kunnen loskoppelen? Blijft je verbinding dan wel stabiel? 


Hoi @Natasja 

ik heb gelukkig afgelopen week geen last meer gehad van het wegvallende internet.

Ik heb dus niet kunnen checken of het internet ook wegvalt op hetzelfde moment op bijvoorbeeld mijn laptop.

Ik heb ook (nog) niet mijn Sonos en thermostaat losgekoppeld. Aangezien het nu gewoon werkt.

Er is overigens niks veranderd in mijn thuisnetwerk sinds ik bij kpn zit. Het probleem is niet vanaf het begin, en lijkt nu dus van tijdelijke aard geweest te zijn.

Groeten Yvonne


Bedankt voor je terugkoppeling, @yrijpkema. Ik ben blij te lezen dat alles weer werkt zoals het hoort. Mocht de verbinding onverhoopt toch weer wegvallen, laat het dan weten. Dan gaan we er alsnog naar kijken. 


Reageer