Skip to main content

Graag zou ik in contact willen komen met een medewerker van KPN.

Zojuist heb ik geprobeerd te bellen, en na 7 minuten in de wacht te staan wordt de verbinding verbroken.

2 weken eerder heb ik ook regelmatig op mijn router moeten zien dat er bij het lampje Services en Internet een oranje lampje brandde, waardoor het niet mogelijk was TV te kijken of Internet te gebruiken in huis. Toen ik KPN die dag wou bellen (Mobiel) was het nummer van KPN (0800-0402 & 0800-0404) niet in gebruik… (heel raar!)

 

Het begint zoals u misschien wel begrijpt een vervelend probleem te worden, en ook met de zelfhulp wizard op de website kom ik uiteindelijk uit bij het inplannen van een monteur, wat duidelijk niet het probleem gaat oplossen aangezien er bij de router al iets mis gaat, en niet in de verbindingen in huis.

 

De router heeft inmiddels een factory reset gehad, en ook is deze inmiddels meer als 10 keer herstart op momenten van storing.

 

Mocht het relevant zijn, ik gebruik de volgende router: ExperiaBox v10

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @PatrickZand Welkom hier op het KPN Forum. Heb je ondertussen al contact kunnen leggen met de klantenservice? Anders gaan we hier uiteraard met je meekijken.


Hallo @PatrickZand Welkom hier op het KPN Forum. Heb je ondertussen al contact kunnen leggen met de klantenservice? Anders gaan we hier uiteraard met je meekijken.

Ja ik heb inmiddels contact gehad met een medewerker van de klantenservice.

De oplossing zou zijn dat we een monteur zouden inschakelen die het ISRA punt na kijkt van het appartementen complex waar ik woon. Hier zou ik dan voor moeten betalen en dat is helaas geen optie, aangezien ik ga verhuizen medio januari.

Met andere woorden; ik zing het nog eventjes uit, desnoods met een 4G hotspot van mijn mobiele telefoon tijdens het thuiswerken. 

 

Ik dacht zelf dat een nieuwe router ook een optie zou zijn, maar dat is niet het geval want we moeten de volgorde van stappen volgen.

 

Wat me ook tegen valt is dat wanneer KPN mee verhuisd naar het nieuwe adres ik geen aanspraak maak op de acties voor nieuwe klanten. Je krijgt echter wél €50,00 korting op een dergelijke actie als momenteel geldt (2 Wi-Fi punten voor €149,99 in plaats van €199,99).
Dat geeft me alleen maar meer motivatie om over te stappen naar een provider als Ziggo (dit was ik al van plan), waarbij ik wél aanspraak maak op een actie als ‘nieuwe klant’.
Andersom zal het mogelijk later weer het geval zijn als ik weer terug zou overstappen naar KPN. Elk jaar vernieuwen zit er niet in, maar ik zie wel mogelijkheden wanneer je regelmatig overstapt als ‘nieuwe klant’ naar de een of ander. Sterker nog, jammer dat ik dat niet eerder heb overwogen...ik heb al vele acties gemist bedenk ik me. Vaste klant zijn klinkt leuk, maar in de praktijk is dat op deze manier niet.

 

@Bart_ dank voor je reactie, maar zoals je ziet is het voor mij al duidelijk. Ik stap over naar Ziggo in januari na jaren klant te zijn van KPN, zodat ik later als nieuwe klant binnen gehaald kan worden en opnieuw een actie kan verwachten, dat is nou eenmaal hoe KPN (en andere providers in het algemeen) hun klanten belonen voor het weggaan en terug komen.


Ha @PatrickZand Dank voor de terugkoppeling. Voor een aantal problemen kunnen we inderdaad een monteur sturen. Als blijkt dat het probleem niet ‘aan aan onze kant van de lijn’ zit, dan kunnen er inderdaad kosten in rekening worden gebracht. Is het echter iets dat wij moeten oplossen, dan zullen er geen kosten bijkomen. Ik kan niet precies bepalen wat er nu bij jou aan de hand is. Speelt het probleem zelf nog wel steeds? Als het probleem bij het ISRA-punt lijkt te zitten denk ik zelf in elk geval niet meteen aan het omwisselen van een Experia Box. 

Dan over dan andere punt. Natuurlijk snap ik je gevoel wel en ik gun iedereen echt zijn voordeeltje wel. Nieuwe klanten kunnen we inderdaad een welkomstaanbieding doen en op dit moment kun je als nieuwe klant kiezen voor setje Experia Wifi's. Natuurlijk waarderen we elke klant en we willen iedereen tevreden houden, maar je zult vast ook wel begrijpen dat we niet iedereen altijd leuke cadeaus kunnen geven of met gigantische aanbiedingen kunnen strooien. Dat kan simpelweg niet uit. Met enige regelmaat van provider wisselen is inderdaad een optie, als je wel dergelijke aanbiedingen wilt hebben. 


@Bart_  Begrijpelijk dat de acties niet voor iedere klant gegeven kan worden. 
Wat beter zou werken is dat providers de handen in een slaan en afstappen van cadeau's bij binnenkomst van een nieuwe klant, en die besparing toepassen op de abonnementen, dat zal helaas niet gebeuren omdat de klanten ‘gelokt’ worden met die cadeau's. Dat lossen we hier op het forum niet op natuurlijk.

Van mij mag dit topic gesloten worden, aangezien er geen oplossing is naast het nakijken van het ISRA punt in het gebouw hier. Ik wil de gok ook niet nemen om alsnog een monteur in te plannen met het idee dat er kosten aan verbonden kunnen zijn. 

 

Bedankt dat je mijn post/rant hebt willen lezen en beantwoorden.
Fijn weekend gewenst!


Reageer