Skip to main content

Ik merk al een tijdje dat regelmatig mijn internetverbinding even (minuutje ongeveer) wegvalt.

Op dat moment zijn WiFi en bekabeld beide niet bruikbaar.

Modem en glasvezel-kastje al eens van stroom gehaald, modem gereset door KPN, alle geen soulaas.

Ik heb hieronder een lijstje van momenten dat het me is opgevallen.

2020-12-23 9.16u
2021-01-05 21.30 + 22.50
2021-01-10 21.10
2021-01-14 20.36 + 21.30u
2021-01-16 16.51u
2021-01-17 16.47 + 19.15
2021-01-22 21.06 + 21.20

 

Eén van de vermoedens die ik heb is dat stevige belasting van de lijn een trigger kan zijn, want ik heb dit behoorlijk vaak als ik een spel download/update.

 

Doordat zowel WiFi als kabel wegvallen, ligt probleem bij ofwel de modem ofwel nog eerder bij KPN ergens.

Graag advies.

Hoi @Bas-E . Welkom op het forum.

Erg vervelend dat de verbinding spontaan wegvalt. Je ziet op dat moment ook het modem herstarten? Wat voor kleur hebben de lampjes op dat moment?

Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan ga ik je lijn doormeten.


@Bas-E : Leuk je even gesproken te hebben. 

Alles lijkt verder goed aangesloten en het vermoeden ontstaat dat die box12 kuren heeft. Ik heb een nieuwe opgestuurd. Die kun je begin volgende week omruilen bij het servicepunt. Mocht dat niet de oplossing zijn, laat het weten!


@Bas-E meldt dat het internet nog steeds wegvalt. We hebben samen een monteur ingepland.

Laat je weten hoe het afloopt?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden.


De vervanging van de modem/box12 had het probleem voor mij niet opgelost. De ingeplande monteur heeft het kastje naast de ingang van de glasvel vervangen, en ook in de wijk-kast een bepaald component vervangen.

Dit was voor mij de oplossing van het probleem.


Volgens mij moet het antwoord op de orginele vraag worden bijgewerkt met de post hierboven….