Skip to main content

Beste Bram 

Ik heb nu het zelfde probleem wat kan ik hier aan doen.

Dit gebeurd een aantal keer per dag, zowel de wifi als de bekabelde lijn valt weg.

 

Ik heb al een keer een reset gedaan, maar werkt dus niet,

Heb jij een oplossing?

Alvast bij voorbaat dank.

 

Mvg

Jeroen

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (oorspronkelijke topic)


 

Hi @JH de Vries! Ik zie ook in de systemen hier dat de verbinding regelmatig wegvalt. Zou je kunnen aangeven of je naast het resetten van het modem ook je NT al meer dan 120 seconden stroomloos hebt gehad? Weet je daarnaast ook of er nieuwe apparatuur met het modem is verbonden in de periode voor de storing ontstaan is?


Beste Bram,

Ik heb het NT ook al 5 min van het stroom gehaald. dit moest ik van collega van jou eerst doen als mogelijke oplossing. maar helaas hielp dit niet.  Mijn gevoel is dat er iets met het glasvezel net is of met het NT kasje is.  Ik hoor graag wat ik nog zelf kan doen.


@JH de Vries ik denk dat we hiervoor aansturing moeten doen. Ik heb alleen nog de vraag of je gebruik maakt van onze Super Wifi versterkers.


Bram,

Ja dat denk ik ook. En ter info, ik gebruik super wifi.

Ik wacht je reactie even af.

 


@JH de Vries we hebben een wijziging gedaan in de software van het modem. Mocht je hierdoor last krijgen met de SuperWifi versterkers en je hebt het basisstation bij de Box12 staan wil ik je aanraden die los te koppelen en verder weg te zetten. Laat je weten hoe het verder met de verbinding gaat?


houd toch op @Bram_ 
Je ziet hier in de logging dat de PPPOE connectie van de box 12 weg valt.
Dit heeft geen zak met de Superwifi punten te maken.

Ben zeer benieuwd naar de firmware versie die draait

andere optie is de NT of de GBIC/SFP module waar het glas uit komt aan de KPN kant


Dit heeft inderdaad niks te maken met de SuperWifi punten @Francoix. De Box van JH de Vries draaide op de 312 firmware. Daarmee zijn verbrekingen en problemen met in sync komen bekend. “Zitten er ook nog andere dingen in deze update? Naast de veranderingen rondom wifi/mesh bevat deze update ook een aantal bug fixes waaronder: Het kon voorkomen, op bepaalde soorten verbindingen, dat de Box 12 moeilijk in sync kon komen, dit is opgelost. Ook kwam het soms voor dat de Box 12 spontaan herstartte, dit is eveneens opgelost.“ Daarom hebben we een update naar de 448 firmware om deze problemen te verhelpen. Hierbij willen we echter voorzichtig zijn met klanten die gebruik maken van de SuperWifi omdat dit invloed kan hebben op de werking daarvan. Vandaar de opmerking over de SuperWifi.


@Bram_  Die opmerking over die superwifi is ook compleet overbodig aangezien de gebruiker aan geeft dat ook het internet op de bekabelde verbinding weg valt. Dit icm de door de gebruiker verstrekte logging zegt genoeg.

Lezen 


Beste Bram het is niet opgelost. Netwerk viel weer even weg. Het tv kastje zit verbonden met een netwerk kabel dus het internet was weer volledig weg. Dus de update was niet de oplossing. Wat is de volgende stap ?


Hi @JH de Vries. Ik zie dat er vandaag via een andere weg een monteur is ingepland. Ik wil daarmee aannemen dat via die weg het probleem voor je opgelost zal gaan worden. :relaxed: @Francoix nogmaals, de reden dat het gebruik van SuperWifi belangrijk was heeft zoals ik heb aangegeven niets te maken met het wel of niet werken van de wifi. Verder is er op dit forum prima ruimte voor kritiek of scherpe vragen maar ik wil je wel vragen het constructief te houden. Mocht je verdere vragen hierover hebben zou ik je willen verwijzen naar onze huisregels.  


Ja Bram het blijkt in volgens jou collega in het glasvezelnetwerk te zitten voor de modem. Mijn vermoeden was dus wel goed. Wel vind het jammer dat je eerst van het kastje naar de muur word gestuurd. Aangezien mijn log gegevens al een duidelijk beeld weergaven
Deze week komt er een monteur langs om het te verhelpen. Ik hoop dat het dan opgelost is. 
In ieder geval  dank voor het mee kijken.

mvg jeroen 


@JH de Vries waar het probleem zit zal moeten blijken op het moment dat de monteur langskomt. Op het moment dat we een melding van een storing krijgen zoals deze dan werken we met het oplossen van het probleem van meest waarschijnlijk naar minst waarschijnlijk. Op dezelfde manier dat als een auto niet wil starten je niet eerst naar de banden kijkt. Op het moment spelen er met de Box12 firmware problemen die een storing kan veroorzaken die precies lijkt op die van jou. Op basis daarvan ben ik bezig gegaan deze te veranderen. Dat dit niet geholpen heeft is natuurlijk jammer en vanuit daar gaan we verder met andere mogelijke oplossingen. In dit geval schat ik de kans dat het aan het FTU ligt kleiner in dan dat het alsnog een probleem met het modem is. Wat ik nog wel zou willen laten weten is dat @Francoix geen medewerker van KPN is. Hij heeft dus geen inzicht in dezelfde systemen die ik gebruik om in te zien wat er aan de hand is. Dit betekent niet dat hij ongelijk heeft maar ook zeker niet dat de conclusie dat het aan het FTU ligt klopt. Wat betreft van het kastje naar de muur, ik vind het jammer dat je dit gevoel er op na hebt gehouden. Ik heb juist voor je geprobeerd binnen het topic hier zoveel mogelijk de dingen gestroomlijnd en snel voor je op te lossen. Daarbij is het natuurlijk wel zo dat het forum niet het snelste kanaal is. In dit geval heb ik verder onderzoek gestopt omdat er al een monteur is ingepland en ik er vanuit wil gaan dat deze voor een oplossing kan zorgen. 


@JH de Vries ik heb de zaak nog even nagekeken en zoals ik het hier zie gaat het op dit moment goed met de verbinding. klopt dit?


Hallo Bram het probleem lijkt opgelost te zijn. 
nog geen problemen weer gehad. De FTU is vervangen. Volgens monteur was dat het probleem. Hiermee kunnen we dit hoofdstuk sluiten.


@JH de Vries super om te horen dat het nu is opgelost! Ik zal het topic sluiten.