Skip to main content

Hoi, ik heb precies dezelfde problemen. Regelmatig valt de wifi weg, maar valt ook het hele internet weg en is de modem niet meer zichtbaar in de KPN thuis app. De lampjes blijven wel branden. Wat nu?

*admin: afgesplitst

Hallo @Corrie123 , heb je een koper- of glasverbinding?

Welk merk en type modem heb je?


Koper, modem experia 12


Hallo @Corrie123 , geef de modem eens een fabrieks-reset.

 


Dat heb ik al gedaan. Vandaag was het weer goed. Maar helaas is gebleken dat dat zo maar weer kan veranderen. Even afwachten dus


Hoi @Corrie123, de verbinding is erg wisselend begrijp ik. Kan je me vertellen hoe de Experia Box 12 is verbonden met het aansluitpunt, met wat voor kabeltje dit precies is? Je mag er ook een foto van plaatsen, mocht dat het makkelijker maken om het uit te leggen. Je hebt dus een Box 12 en in het systeem zie ik meldingen dat jouw verbinding gebruik maakt van pairbonding. Dat werkt niet samen met de Box 12, vandaar dat ik specifiek benieuwd ben naar hoe het is aangesloten. Ik hoor dat graag van je.


Met dank Jasper, hierbij 2 foto’s


 


Nb: er zat geen aansluiting, daarom heeft ooit een KPN monteur een verbinding van de winkel doorgetrokken als ik het goed heb begrepen.


En nog een NB: Een maand geleden had ik nog de experia V9, die viel ook regelmatig uit. Werkt ook niet met pair bonding? Is dat iets wat KPN uit kan zetten? 


@Corrie123

Een V9 kan wel overweg met pair bonding !

Die V12 kan dat idd niet.

KPN kan dat niet uitzetten.

Jij hebt dus de verkeerde Box gekregen :rolling_eyes:

Kan jij eens kijken met deze link wat er op jouw adres leverbaar is door je postcode in te vullen https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ 

Je kan dat misschien met een screenshot /foto hier laten zien.


Nu is het zo dat ik dus met de V9 ook geen stabiel internet had. Zou hier niet meer aan de hand zijn? Hierbij het screenshot: 

 

Admin: adresgegevens verborgen in screenshot i.v.m. privacy

 


Wat is er aangesloten op de experiabox qua randapparatuur? Gebruik je dit soort dingen? 

 


Ja klopt, voor de tv, omdat ik geen kabel in huis heb, zie foto. 

 


Dat is pairbonding inderdaad, dat gaat niet samen de V12. Dat modem kan dat niet aan, daarom heb ik een modem opgestuurd naar een servicepunt waar je de V12 kunt inleveren en het vervangende modem kunt ophalen. Ik stuur je een privébericht met de details van de verzending, zodat je precies weet hoe en wat. 

Daarmee zal het modem de verbinding in ieder geval niet meer kwijt moeten raken. Op het moment dat de verbinding wegvalt, wat gebeurt er dan met de lampjes op de draadloze verbindingsset? Blijven die dan wel zo branden of veranderd daar ook iets?


Hou er maar rekening mee dat ook een nieuw modem  het probleem niet op gaat lossen. Het probleem wordt veroorzaakt door  de draadloze verbindingsets.  Maar goed we gaan het zien.


Dan kan ik het net zo goed zo laten toch?

het aparte is dat ik met de tv nooit last heb. Gaat altijd goed. Of is dat te verklaren? Het is echt alleen de WiFi op de mobiel en de laptop.

p.s. Ik ga kijken wat er gebeurt met de lampjes op de verbindingsset. Maar aangezien ik daar geen problemen ervaar is het wel aannemelijk dat die ook blijven branden toch? Vanavond met wegvallen internet heb ik alleen gecheckt bij modem en superwifi. En alles leek gewoon normaal te werken. Alleen ook de kpn thuis app kan dan geen modem vinden


Ik begrijp dat je nu geen goed type modem hebt. Maar Ik denk dat de draadloze verbindingsets de brokkenpiloot is. Dat zijn ze vaak en dan geven ze precies dit soort problemen.  Dus als het andere modem er is en je hebt nog problemen ga dan eens testen zonder de draadloze verbindingsets.  Gewoon helemaal weghalen.


Oké, dankjewel. 
maar is er dan nog een andere oplossing om tv te kijken, behalve de vloer openbreken om kabels te trekken? 🙈


Kijk eerst maar even of het verwijderen van de dvs de oplossing is. Dan kijken we daarna even of er iets anders te verzinnen is.


Laten we eerst even kijken hoe het gaat als het nieuwe modem er is, voordat we op de zaken vooruit lopen :wink:  Als het daarmee goed gaat, hoeven we mogelijk niet naar de DVS te kijken.


Hoi, 

Ik kan het nieuwe modem halen, maar ik merk dat ik het lastig vind. Net aflopen dagen heb ik weinig tot geen hinder ondervonden. Als ik nu het modem weghaal en weer opnieuw moet installeren ben ik bang dat het weer niet gaat werken. Is het niet vreemd dat het bij tijd en wijle veel problemen geeft? Maar niet continue en ook niet dagelijks? Er zijn dus dagen dat het wel goed gaat en er zijn dagen dat het vreselijk is. Graag hoor ik eerst uw reactie. (Welk modem heb ik trouwens toegezonden gekregen?)


Het verzonden modem is een V10, die kan wel overweg met pairbonding. Je zult inderdaad net zien dat het probleem weg is als we een nieuw modem hebben verstuurd, maar ik wil je wel vragen om het modem te vervangen. Je huidige modem is technisch niet geschikt voor de verbinding die je gebruikt dus bot gezegd is het wachten tot je weer een probleem krijgt met de verbinding. Zoals je je kunt voorstellen wil ik dat voorkomen, en de V10 is wel geschikt voor pairbonding waardoor we dat voor kunnen zijn.


Met dank! Ik ga het morgen halen en stuur over een week nog even een update 


Ik heb het nieuwe modem aangesloten, internet werkt goed op dit moment, maar ik kan geen tv meer kijken. Foutcode 301. Ik heb modem en tv kastje meerdere keren herstart, maar het werkt niet


Inmiddels is het gelukt en werkt alles weer