Skip to main content

Sinds enige tijd hebben we een 1Gbit glasvezel verbinding. Met regelmaat valt de verbinding weg. Op de zwarte doos van de glasvezel brandt dan het rode lampje alarm en op de V10 branden alle lampjes rood (behalve natuurlijk het power lampje). Resetten door 10 minuten de voedingen te onderbreken helpt en dan wordt de verbinding weer hersteld. Dit ongemak is wel te overkomen. Maar, onze alarminstallatie loopt ook via Internet. Wanneer de verbinding wegvalt, zeker als wij niet thuis zijn (op vakantie), is dat voor ons een groot probleem. 

Wie kan mij helpen.

Met dank, Frans

 

@FraVo Ik zou even bellen met de klantenservice (0800-0402) zodra u weer uitval heeft, dan kan men op dat moment de lijn uitmeten. Rode lampjes op glasvezelkastje en modem/router kan nooit goed zijn natuurlijk. Als u tijdens het menu bij de klantenservice al roept; "Ik heb een storing", krijgt u (als alles goed is) direct iemand aan de lijn.

 


Hoi @FraVo . Dat met dat rode lampje op je glasvezelkastje klinkt niet goed. Zit alles goed vast en ben je de kabeltjes even langsgelopen?


@FraVo Ik zou even bellen met de klantenservice (0800-0402) zodra u weer uitval heeft, dan kan men op dat moment de lijn uitmeten. Rode lampjes op glasvezelkastje en modem/router kan nooit goed zijn natuurlijk. Als u tijdens het menu bij de klantenservice al roept; "Ik heb een storing", krijgt u (als alles goed is) direct iemand aan de lijn.

 

Goede tip, dank voor je reactie.


Hoi @FraVo . Dat met dat rode lampje op je glasvezelkastje klinkt niet goed. Zit alles goed vast en ben je de kabeltjes even langsgelopen?

Erwin, dank voor je reactie. Ik heb meteen alle kabeltjes nagelopen. Hoop dat het probleem daarmee is opgelost. 


Als het weer gebeurt, geef me hier even een seintje. Dan gaan we de boel doormeten.Â